• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Emma

Grattis i efterskott balder!!!

Idag är det aptråkigt väder här så vi beger oss nog ner till Heby och går på kyrkis sen!

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • MammaAlex

Grattis Balder!

Samma väder här Emma. Jag är glad att jag tvättade igår då det var soligt och tvätten kunde hänga ute. Idag blir det städning på förmiddagen. Kanske baka lite med. Jag ska ha kalas på söndag =) Full rulle hela helgen. Syrran kommer hem från Sthlm imorgon så 1 maj spenderas hos föräldrarna. Söndag fm är det husvisning och på em kalas..*puh* Tur vi är lediga på måndag=)

Febern är så gott som borta idag. Hade bara 37.1 i morse. Han brukar ligga på 36.5 precis som sina föräldrar=)

Imorgon ska vi göra BOEL-test. Men får nog ringa ner idag och kolla om vi får göra det fast han fortfarande är förkyld.... Hoppas det.

Nä dags att städa lite till.

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Bubba80

Godmorgon!

Slängde in en röst på Lucas

Idag började iaf dagen bra. Fick sova till 07.00...Nice Minns inte när det hände senast. Alltid nån av barnen som vaknar mellan 5-6... Då är mamma helt slut ju

Idag blir det städa städa städa här. Renovering av uppfarten bidrar till att man inte hinner med allt annat plus att alla skor drar in massa grus o smuts. Tycker det är hopplöst att städa...är ju inte fint mer än ett par timmar max 1 dag *morrrrrr*

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth

Röstade jag också. =)

Verkar som om flera bäbisar här inne är matkräsna nu. Igår fick Loke macka igen, och på första försöket prickade han pincettgreppet. :P Lite roligt tycker jag. =) Ska se hur det går idag, tänkte koka lute ärtor eller så till honom. Korv kanske. ^^

Här har vi haft en mardrömsnatt men en riktigt snorig hostig och skrikig pojke. Det var inte det lättaste att ge näsdroppar heller. *s*

• MammaAlex

Usch inte skoj med förkylning! Tack och lov sover Alex bra även om han är förkyld...

Ja han har ju också börjat vara mindre intresserad. Dock inte vägrat. Gapar bara inte så ivrigt som han gjort innan...

Här känns det också lönlöst att städa just nu. Hunden fäller. Jag dammsög i tisdags och nu är det massor hundhår på golvet igen.. =(

• Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-04-29 10:08:51 följande:
    Usch inte skoj med förkylning! Tack och lov sover Alex bra även om han är förkyld... Ja han har ju också börjat vara mindre intresserad. Dock inte vägrat. Gapar bara inte så ivrigt som han gjort innan... Här känns det också lönlöst att städa just nu. Hunden fäller. Jag dammsög i tisdags och nu är det massor hundhår på golvet igen.. =(
    Fusk! Loke har sovit kanske en timme på hela dagen, och då somnade han av ren utmattning. Nu har han nästan 39 graders feber. SUUCK!

Jag är också sjuk, fan också. Ska nog skita i allt i dag och käka kebab och chips och tycka synd om mig själv. ;)
  • Bubba80

Å nej vad trist... Krya på er!!!

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • MammaAlex
    Sephiroth skrev 2010-04-29 16:17:24 följande:
    Fusk! Loke har sovit kanske en timme på hela dagen, och då somnade han av ren utmattning. Nu har han nästan 39 graders feber. SUUCK! Jag är också sjuk, fan också. Ska nog skita i allt i dag och käka kebab och chips och tycka synd om mig själv. ;)
    Det hade jag också gjort! Ätit kebab o chips alltså.
    Ja jag är jätteglad och tacksam för att han kan sova ordentligt ändå. Fast nu är han ju bara förkyld, ingen feber. Dock sover han mer de gånger han haft feber...
    Krya på dig!
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3