• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth

Hoppas det är tänderna som strular till maten för alla våra små. Loke har inte ätit mat nu på flera veckor. Men nu när tand två är framme hoppas jag att det vänder.

Vad duktiga små alla har som kryper och har sig. Loke ålar fortfarande, men fort går det =)

• Emma

Radeklev: Vi har en britax hi-way. Den spänner man fast med vanliga bältet som man trär in på sidan av stolen å sen får man lyfta på klädseln för att se när man trär igenom den så att det sitter rätt och sedan ut på andra sidan och spänna fast. Sedan så ska ju spännena i golvet fast och stödbenet ska vara i golvet. Den får inte luta mot något säta eller så. Men sen kanske vi inte har lika. Kan du lägga in en bild i bildtråden?

• pamsa

Min skrutt har endast åkt framåt i sulky vagnen. Håller med att man får känna av läget lite. 

lupin84 skrev 2010-04-28 11:26:55 följande:
    Hoppas ni får en toppen resa =) Vi ska till Danmark nu torsdag-lördag... hälsa på några i mannens släkt (hans mamma är från Danmark) Är konfirmation till mannens kusin...  är inte jääte sugen på att åka men men ... Jag har ju min lilla familj...=) Spännande och åka båten i 3 timmar... Radeklev - jag föredrar sittdelen mot mig så länge som möjligt... Theo drar sig fram som bara den här hemma nu - de har hänt massa på bara en vecka. nu börjar de gå fort också...benen har han inte fått med ännu.. men några gånger har han dragit upp knäna under sig så de är väl på g... Önskar tips om mellanmål...
    Skönt med lite semester:)
    Jag och skrutt skulle ha gått ut men jag är så förbannad trött hela tiden:/... är ni det också?
    Jag orkar inte med mycket nu för tiden, jag är helt slut runt ett och kan knappt hålla mig vaken. Tycker det är skiiit jobbigt.
    Här är det fortfarande inga tänder som syns till.
  • Sephiroth
    pamsa skrev 2010-04-28 15:03:41 följande:
    Min skrutt har endast åkt framåt i sulky vagnen. Håller med att man får känna av läget lite. 
    Jag har varit trött hela tiden väldigt länge, men det känns bättre när jag kör diet och är ute och går varje dag. Nu är jag trött i kroppen och inte psykiskt eller vad man ska säga. Kan det vara någon vitaminbrist man har, eller är det bara det att man är mamma?
  • pamsa
    Sephiroth skrev 2010-04-28 15:05:59 följande:
    Jag har varit trött hela tiden väldigt länge, men det känns bättre när jag kör diet och är ute och går varje dag. Nu är jag trött i kroppen och inte psykiskt eller vad man ska säga. Kan det vara någon vitaminbrist man har, eller är det bara det att man är mamma?
    ja man kan ju börja undra om det är nåt som saknas i kroppen! Helt sjuk ju, igår efter tentan så somna jag i bussen. Brukar aldrig sova i bussen, kom hem och var helt helst färdig!  Ögonen går i kors och man känner sig nästan full hhahahaha...
    Man kanske borde göra en hälsokontroll, vill inte vara såhär trött varje dag. 
  • Emma

Just det ja. Jag skulle ju lämna sprial isättningsrapport
    Det gick bra. Kändes lite när dom körde in något instrument, men det var inte någon skräckhistoria som man har hört om. Jag blev förvånad när hon sa att det var klart för jag var så beredd på världens smärta. Nu efteråt så har man som mensvärk och det går inte bort med ipren tyvärr. Men det går att uthärda. Fick dessutom veta att jag inte får använda hormorer eftersom jag har ögonmigrän. Så det var ju kul att dom upplyser mig om det nu när man har gjort det flera år innan. Men men. jag tycker iallafall inte alls att det var farligt att sätta i sprialen. Tycker det är mer obehagligt att ligga och flasha sig på det där sättet. Just det. Man får inte ha sex på en vecka heller när man har satt in den. Gissa vem som blev besviken när jag ringde och berättade det

• pamsa
    Emma skrev 2010-04-28 15:15:41 följande:
    Just det ja. Jag skulle ju lämna sprial isättningsrapport Det gick bra. Kändes lite när dom körde in något instrument, men det var inte någon skräckhistoria som man har hört om. Jag blev förvånad när hon sa att det var klart för jag var så beredd på världens smärta. Nu efteråt så har man som mensvärk och det går inte bort med ipren tyvärr. Men det går att uthärda. Fick dessutom veta att jag inte får använda hormorer eftersom jag har ögonmigrän. Så det var ju kul att dom upplyser mig om det nu när man har gjort det flera år innan. Men men. jag tycker iallafall inte alls att det var farligt att sätta i sprialen. Tycker det är mer obehagligt att ligga och flasha sig på det där sättet. Just det. Man får inte ha sex på en vecka heller när man har satt in den. Gissa vem som blev besviken när jag ringde och berättade det
    Bra jobbat tjejen! Skönt att höra att det inte gjorde ont :)
    Tycker med att det är obehagligt att ligga och flasha ut sig på det sättet. Jag måste också ta och fundera vad jag ska ha. Har haft p-piller innan.
  • MammaAlex

Jag satte in en hormonspiral. Funkar bra förutom att jag har småblödningar med jämna mellanrum. Men de blir färre och färre och även mindre blod som kommer. De sa att det tar ca 6 månader för kroppen att ställa in sig helt.... Så har jag tur så slipper jag mens efter juni=)

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • pamsa

visste ni innan vad ni ville ha för preventimedel? jag funderar på mina p-piller igen, det tråkiga med dom är att man måste komma ihåg att ta dom :/

• Emma

Pamsa: Jag visste innan vad jag ville ha. Jag vill aldrig mer äta hormoner och tydligen så får jag det ju inteheller. Kan du tänka dig p-spruta eller p-stav istället då?

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3