• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-04-26 22:12:18 följande:
    Tack för tipset! Ja, det känns så jäkla trist... Annars har vi det bra, det är liksom bara det som stör mig i vårt förhållande. Han tycker att det är konstigt att jag blir så upprörd...
    Den där boken jag tipsade om (eller ja serien snarare) är lätt det bästa jag läst. Och jag har läst flera tusen böcker.  =) Nu har jag inte läst den på svenska ännu, men kan gissa att den är riktigt bra då också.
  • Bubba80

Godmorgon!!!

Jaha så var det igång. Renovering uppfart {#lang_emotions_surprised} men så det ser ut...lite blandade känslor just nu. Men jag vet att det kommer bli bra =) Just nu ser det ut som en åker här...

Ja just det "The teethshit is back". {#lang_emotions_throwup} Men den här gången är det verkligen en tand, för jag ser den och ett litet hål. Men det är så svullet så jag känner den inte än...Och så lite feber på det oxå då förstås

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-04-27 08:00:37 följande:
    Den där boken jag tipsade om (eller ja serien snarare) är lätt det bästa jag läst. Och jag har läst flera tusen böcker.  =) Nu har jag inte läst den på svenska ännu, men kan gissa att den är riktigt bra då också.
    Ska absolut kolla upp den serien. Plöjde Stephen King i tonåren, men har inte läst något av honom på flera år. "Det" är dock fortfarande en av mina favoritböcker... {#lang_emotions_wink} 

Här packas det för fullt! Drar till fjällen i dag. Fy tusan vad mycket packning det blir, helt otroligt. Tur att vi har ett släp att lasta på. Måste ha med både barnvagn och en stor pulka (en sådan med skaklar som man kan koppla fast i ett bälte och dra när man åker skidor) till Arvid. Spännande att se vad lilleman tycker om att åka i en sådan...

Nä, åter till packningen!{#lang_emotions_tongue_out}
  • Bubba80
    Knubbe12 skrev 2010-04-27 09:01:51 följande:
    Ska absolut kolla upp den serien. Plöjde Stephen King i tonåren, men har inte läst något av honom på flera år. "Det" är dock fortfarande en av mina favoritböcker...  Här packas det för fullt! Drar till fjällen i dag. Fy tusan vad mycket packning det blir, helt otroligt. Tur att vi har ett släp att lasta på. Måste ha med både barnvagn och en stor pulka (en sådan med skaklar som man kan koppla fast i ett bälte och dra när man åker skidor) till Arvid. Spännande att se vad lilleman tycker om att åka i en sådan... Nä, åter till packningen!
    Hoppas ni får en trevlig resa o supermysigt i fjällen Glöm inte knäppa kort!!
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-04-27 09:01:51 följande:
    Ska absolut kolla upp den serien. Plöjde Stephen King i tonåren, men har inte läst något av honom på flera år. "Det" är dock fortfarande en av mina favoritböcker...   Här packas det för fullt! Drar till fjällen i dag. Fy tusan vad mycket packning det blir, helt otroligt. Tur att vi har ett släp att lasta på. Måste ha med både barnvagn och en stor pulka (en sådan med skaklar som man kan koppla fast i ett bälte och dra när man åker skidor) till Arvid. Spännande att se vad lilleman tycker om att åka i en sådan... Nä, åter till packningen!
    Ååh, då kommer du att ÄLSKA mörka tornet serien! Den är så bra så jag ryser. Den har paralleller till mängder av hans andra böcker. Bland annat så får man träffa prästen och vampyren (barlow) från salem's lot.
    Bubba80 skrev 2010-04-27 08:55:31 följande:
    Godmorgon!!! Jaha så var det igång. Renovering uppfart  men så det ser ut...lite blandade känslor just nu. Men jag vet att det kommer bli bra =) Just nu ser det ut som en åker här... Ja just det "The teethshit is back".  Men den här gången är det verkligen en tand, för jag ser den och ett litet hål. Men det är så svullet så jag känner den inte än...Och så lite feber på det oxå då förstås
    Hahahahaahaahahahahaha
    HahahahaahaahahahahahaHahahah
    aahaahahahahahaHahahahaahaahahahahaha
    HahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahaha
    haHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahaha
    haahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahah
    ahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaaha
    hahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaah
    ahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahaha
    hahahaHahahahaahaahahahahaha

Så skönt att fler får ta dessa "shitbombs". Skönt att tanden är på väg på riktigt också!
  • Emma

Balder77: Nej fu vilket sätt och inte ta ditt parti... Hoppas att ni får en jättebra resa iallafall!

Dagens agenda är fulltecknad så det får b li ett kort inlägg idag också.

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-04-27 09:07:21 följande:
    Ååh, då kommer du att ÄLSKA mörka tornet serien! Den är så bra så jag ryser. Den har paralleller till mängder av hans andra böcker. Bland annat så får man träffa prästen och vampyren (barlow) från salem's lot. HahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHaha hahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaa hahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHah ahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahaha haHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahah ahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaSå skönt att fler får ta dessa "shitbombs". Skönt att tanden är på väg på riktigt också!
    Stephen King är min favvoförfattare oxå Och Dean R Koontz
    Är det där nåt man laddar ner till datan? Skulle vilja ladda ner nåt till min Ipod...
    Är kass på tekniken Tur att en av mina bästa väninnor är datatekniker.
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-27 09:28:38 följande:
    Sephiroth skrev 2010-04-27 09:07:21 följande: Ååh, då kommer du att ÄLSKA mörka tornet serien! Den är så bra så jag ryser. Den har paralleller till mängder av hans andra böcker. Bland annat så får man träffa prästen och vampyren (barlow) från salem's lot. HahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahaha haahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaa hahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahaha hahaHahahahaahaahahahahahaHaha hahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaah aa hahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahaha hahaHah ahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaa haahahahaha haHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaHaha hahaahaahahahah ahaHahahahaahaahahahahahaHahahahaahaahahahahahaSå skönt att fler får ta dessa "shitbombs". Skönt att tanden är på väg på riktigt också! Stephen King är min favvoförfattare oxå Och Dean R Koontz Är det där nåt man laddar ner till datan? Skulle vilja ladda ner nåt till min Ipod... Är kass på tekniken Tur att en av mina bästa väninnor är datatekniker.
    Så jag gillar er i den här tråden. Jag har tre hyllor King och Koontz, och fler ska det bli.

Jag vet faktiskt inte om du kan ladda ner den där, men det borde man kunna? Jag läser helst själv. Avskyr att lyssna på talbok eftersom det går så jäkla sakta. Och så vill man inte ha någon annans röst hela tiden. *gruff*

Favoritbok?
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-04-27 10:17:29 följande:
    Så jag gillar er i den här tråden. Jag har tre hyllor King och Koontz, och fler ska det bli. Jag vet faktiskt inte om du kan ladda ner den där, men det borde man kunna? Jag läser helst själv. Avskyr att lyssna på talbok eftersom det går så jäkla sakta. Och så vill man inte ha någon annans röst hela tiden. *gruff*Favoritbok?
    Har aldrig testat talbok faktiskt...bara tänkte det kunde vara praktiskt på promenaden

Cujo är en av mina favoriter, men det finns så otrolig många bra ju

Sömnlös, Benrangel, Flickan som älskade Tom Gordon, Det, Eldfödd...Ja hur många bra som helst

Koontz böcker har jag inte hunnit med så många. Viskningar och en annan som jag inte kommer ihåg vad den hette?

Vilken är din favorit?

Jag läser så mycket andra böcker oxå. Gillar såna "Sanna historier". Oftast hemska böcker, men det finns solskenhistorier oxå.
  • Knubbe12

Åh, Koontz läste jag oxå en massa förut, fast det var rätt länge sedan. Kände lite att de första böckerna var bra och sedan gick det lite utför så att säga, men jag har nog missat en massa genom åren...

Jag är heller inte så förtjust i talböcker, då rösten av någon annan håller på att driva en till vansinne. Började strömma en bok för ett tag sedan, men jag var tvungen att sluta. Kvinnan som läste lät förjävlig...{#lang_emotions_tongue_out} Tänkte mest att det skulle vara praktiskt när man var på resande fot, då jag inte klarar av att läsa under tiden jag åker bil eftersom jag blir åksjuk. Nä, det blir nog till att ta med sig några "vanliga" böcker istället. Kanske hinner jag läsa lite på kvällarna. Får springa in på en mack och panikköpa några {#lang_emotions_wink} 

Har ni inte läst Människohamn av John Ajvide Lindqvist tycker jag f.ö att ni ska göra det. En av de bästa böckerna jag läst på senare år!

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3