Bubba80 skrev 2010-04-26 08:36:35 följande:
Godmorgon tjejer! Visst är det så att barnen kommer slå sig... och det är många ggr om. Jag blev mest irriterad på mig själv bara...Varför jag inte vaknade av att han var vaken??? Med Emil var ju faran över på 10 sekunder, ungefär så länge han var ledsen. Fick mest dåligt samvete när jag såg blåmärket sen bara =( Förresten Sephiroth... Vad är en Samovar? Är det nån form av kruka? Idag kommer det hem en grävmaskin till oss. Nu börjas det...renovering av uppfart. Det skall schaktas(stavas det så?) Läggas duk o plattor o grus... Blir nog nice när det är klart Så jag tänkte ta det lugnt tills Storebror skall hämtas fr dagis. Kanske tvätta nån maskin o småplocka lite bara...ja det där man inte kommer undan ni vet

Ungefär så här ser min samovar ut. Det är en rysk tekokare som jag ärvt av mammas morfar eller något sådant. Min är från 1900 ungefär.
Blåmärket i pannan är redan borta idag, så det är skönt. Men tänk om han fått den där kranen i pannan! Argggha!
Idag blir det dubbel promenad. Måste till banken och sen till barnmorskan vid 15.
Angående kombinerad diet vill jag säga att jag går ner ganska bra på den. Äter som sagt shakers och soppor (allevo) tills karln kommer hem, sen äter vi middag tillsammans. Det minus alla sorters godsaker gör fin nedgång. =) Är nere på 71 ungefär. Jippie!
tiptoe skrev 2010-04-26 08:30:42 följande:
usch vad jobbigt med alla små som trillat och slagit sig.. Det är så hemskt, jag råkade välta vagnen i rulltrappan när Astrid var typ 4 mån, slutade med tur till akuten och två bulor, men usch vad jag mådde dåligt å behöver jag ens nämna att jag aldrig åkt rulltrappa med vagnen igen? Är det många som börjat krypa här? Det känns som Astrid är på g, hon har dock inte fått ihop att hon måste upp på armar och ben samtidigt utan blir bara antingen ben eller armar och så blir hon arg för att hon inte kommer någonstans. Dock så var hon uppe på alla fyra i sömnen inatt såg sjukt kul ut när hon stod så och sov. Annars så är favoriten att gå i gåstolen å hon går på riktigt i den så jag börjar misstänka att hon nog kommer gå innan hon kryper.. Förresten någon som har tips på mellanmål? jag tycker det är så svårt att komma på bra..
Åh fy vilken ångest! Tur att det gick bra.
Loke står inte i kryp ännu, men han ålar. Han ställer sig i kryp och gungar nu om man sätter honom och han ska ha något som han inte riktigt når, men då hasar han fram lite grann och sedan lägger han sig nöjt på mage och ålar vidare. Tror han är rätt nöjd med ålningen. ^^
Kryper Emil klassiskt nu? Hur länge tog det isåfall från att han började åla?