• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-05 12:15:08 följande:
    Jag har släkt från västerbotten jag, får jag räknas? ;) *s* Jo kalle kryp heter de där muddarna. Fiffiga måste jag säga! Men nu när han ålar så han blir röd om knäna, så åker de ändå ner och korvar tills sig. =( Tror det är bättre om de kryper klassiskt. Får köra tjockade byxor. *s* Jag längtar lite tills att han ska sova mindre på dagtid, på ett sätt. Nu har jag vart ute och gått två timmar för att han skulle sova innan lekplatsdaten som tydligen blev idag, men han tyckte att han skulle vara vaken hela tiden och tokdäcka när vi kom in istället. Nu kommer han förmodligen sova 1,5-2 timmar om han sover som han brukar, så vi kommer aldrig hinna tills kl 13. =( Jobbigt att pricka in så att alla bebisar har ätit, sovit och allt sådant. argh!
    Självklart! Då är du ju i princip same...{#lang_emotions_wink}

Fy fan, det här med städningen blev svårare än jag trodde. Arvid gallskriker och är riktigt missnöjd. Det är inte lätt att vara liten och sjuk... Bara "Imse vimse spindel" tycks hjälpa. Nåväl han måste ju somna någon gång...
  • Bubba80

Ja det är verkligen ett dilemma det där med sovtider. känner igen mig helt. Hämtar ju storebror på dagis kl 13 (1 ½mil bort) Och nästan alltid så sover han el ska sova när vi ska iväg. Somnar han i bilen så går det oftast inte att få honom att somna om sen. Så då brukar det bara bli ca 20 minuters sömn o det är på tok för lite för honom.

Nån som vet hur gåvagnen skall monteras med handtaget så här i böran. Upprätt helt o hållet eller snett bakåt? Har för mig att det skall stå rakt upp nu och snett bakåt lite senare sen när dom redan kan gå..?

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-05 12:17:43 följande:
    Den gillade jag inte alls. Pöh!
    VA?! Talar vi om samma film...{#lang_emotions_tongue_out}
    Lite samma stämning som i "The Others" tycker jag, vilket f.ö också är en riktigt bra film!
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-05 12:23:25 följande:
    Självklart! Då är du ju i princip same... Fy fan, det här med städningen blev svårare än jag trodde. Arvid gallskriker och är riktigt missnöjd. Det är inte lätt att vara liten och sjuk... Bara "Imse vimse spindel" tycks hjälpa. Nåväl han måste ju somna någon gång...
    Jippie! ;)
  • Knubbe12

Ja, det här med att få ihop allt med sömn, mat osv är inte helt lätt. Nu slocknade äntligen min lille gringubbe. Storasyster ska hämtas på förskolan kl 14, så det blir i och för sig inget problem just i dag. Dessutom ska storebror plocka upp henne på väg hem från skolan. Skola och förskola ligger ca 100 meter ifrån varandra och sedan går de ca 400 meter hem efter gång- och cykelbanan. De behöver inte korsa en endaste väg, så det känns tämligen tryggt!

• Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-05 12:35:25 följande:
    Ja, det här med att få ihop allt med sömn, mat osv är inte helt lätt. Nu slocknade äntligen min lille gringubbe. Storasyster ska hämtas på förskolan kl 14, så det blir i och för sig inget problem just i dag. Dessutom ska storebror plocka upp henne på väg hem från skolan. Skola och förskola ligger ca 100 meter ifrån varandra och sedan går de ca 400 meter hem efter gång- och cykelbanan. De behöver inte korsa en endaste väg, så det känns tämligen tryggt!
    Skönt!

Mjo det finns bara en nyare film som heter barnhemmet. :P Dock såg jag den i sällskap av två andra kompisar så det blev kanske för mycket snack och för lite filmtittande.

Angel heart är en film som jag starkt rekommenderar. Över alla förväntningar!
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-05 12:46:09 följande:
    Skönt! Mjo det finns bara en nyare film som heter barnhemmet. :P Dock såg jag den i sällskap av två andra kompisar så det blev kanske för mycket snack och för lite filmtittande.Angel heart är en film som jag starkt rekommenderar. Över alla förväntningar!
    Angel Heart känner jag igen... Är det en äldre film? Måste genast undersökas! {#lang_emotions_tongue_out}
  • idamarja

balder77, vi bor 2 mil från karesuando...som folk ibland vet var det ligger :) du då?

är också gräsänka,min karl har varit borta en vecka nu, kanske kommer på fredag, eller någon annan dag, beror på jobbet

• Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-05 13:22:05 följande:
    Angel Heart känner jag igen... Är det en äldre film? Måste genast undersökas!
    Jopp! Kom ut på blueray för ett tag sen så vi såg den då. Mickey rourke och Robert de niro. Joppie!

Min släkt bor i storseleby. Jag har aldrig ens vart där. ;)
  • Emma

Gnäll gnäll gnäll, vägra sova, ännu mera gnäll.... JAG BLIR TAMEJFAN GALEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! {#lang_emotions_demon}

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3