• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Tack

Chips är grejen...känner mig mycket bättre idag

Ja jag känner samma...man vill ju försöka vara hemma så länge som möjligt...Jag tänkte gå in och köra några extra pass ibland efter sommaren...kan behöva mjukstarta lite mellan alla regler o paragrafer. Sånt ändras hela tiden{#lang_emotions_undecided} 

Kul att du sålt av lite på T. Hur skall pengarna shoppas upp?

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-06 09:23:47 följande:
    Tack Chips är grejen...känner mig mycket bättre idag Ja jag känner samma...man vill ju försöka vara hemma så länge som möjligt...Jag tänkte gå in och köra några extra pass ibland efter sommaren...kan behöva mjukstarta lite mellan alla regler o paragrafer. Sånt ändras hela tiden  Kul att du sålt av lite på T. Hur skall pengarna shoppas upp?
    Jadu, jag vill köpa lite fler bodys. Får se om det blir det. ;)

Jag kanske ska köra chipskurering idag då. Hoppas på att man blir frisk till helgen. ;)
  • Bubba80
    DET ÄR DU VÄRD!!!!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Knubbe12
    Bubba80: Grattis till löneförhöjning och teambuilding! Härligt!

Ja, fy tusan för förkylningar... Arvid är som tur bättre i dag, men jag vaknade upp med huvudvärk, ont i halsen och snuva. Känner mig allmänt risig och orkeslös... Blir väl till att köpa chipa i kväll då!{#lang_emotions_wink}

Sephiroth: Härligt med Traderainkomst! Själv skulle jag behöva lägga ut lite kläder och solbrillor, men det är så jäkla jobbigt (jag har blivit lat på äldre dagar...{#lang_emotions_wink}). Har en Emmaljunga som vi inte använder oxå, bara med en fällbar sittdel, så den skulle behöva läggas ut på Blocket. Dessutom har vi en riktig fulvagn som vi skulle behöva bli av med. Den ser rent förjävlig ut; en Emmaljunga från början av 90-talet skulle jag tro. Marinblå med gula kycklingar över hela tyget... Intressant om någon skulle nappa på den...{#lang_emotions_tongue_out} På inköpslistan just nu står en sulky. Vi drar i väg 3 juni, så till dess måste vi ha tag på en. Kanske blir en sväng till Barnens Hus i morgon.

I förrgår var Arvid på polisstationen för att fixa sitt första pass! Ska bli spännande att se hur det blir. Han ser nog rätt förvånad ut på fotot..{#lang_emotions_laughing} 
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-06 09:55:46 följande:
    Bubba80: Grattis till löneförhöjning och teambuilding! Härligt! Ja, fy tusan för förkylningar... Arvid är som tur bättre i dag, men jag vaknade upp med huvudvärk, ont i halsen och snuva. Känner mig allmänt risig och orkeslös... Blir väl till att köpa chipa i kväll då! Sephiroth: Härligt med Traderainkomst! Själv skulle jag behöva lägga ut lite kläder och solbrillor, men det är så jäkla jobbigt (jag har blivit lat på äldre dagar...). Har en Emmaljunga som vi inte använder oxå, bara med en fällbar sittdel, så den skulle behöva läggas ut på Blocket. Dessutom har vi en riktig fulvagn som vi skulle behöva bli av med. Den ser rent förjävlig ut; en Emmaljunga från början av 90-talet skulle jag tro. Marinblå med gula kycklingar över hela tyget... Intressant om någon skulle nappa på den... På inköpslistan just nu står en sulky. Vi drar i väg 3 juni, så till dess måste vi ha tag på en. Kanske blir en sväng till Barnens Hus i morgon. I förrgår var Arvid på polisstationen för att fixa sitt första pass! Ska bli spännande att se hur det blir. Han ser nog rätt förvånad ut på fotot.. 
    Ja vi får testa chips allihop! Jag vaknade också med halsont och allt det där andra. Dessutom känner jag mig förkyld i magen eller vad man ska säga. ;) jobbigt värre!
  • Emma

Härligt med löneförhöjning.

Jag förtjänar också löneförhöjning! Funderar på att ringa FK och fråga om jag kan få det. Annars vill jag ha dubbel föräldrapenning eftersom jag även verkar vara mamma åt Johan. Han lägger fortfarande sina kläder på golvet i badrummet, skägg ligger kvar i handfatet efter att han har rakat sig. Matlådor från tre dagar tillbaka står på diskbänken... Det värsta är att jag inte kunde låta det ligga idag eftersom en kompis kommer på besök...

Jag blir inte ens  arg längre. Bara ledsen {#lang_emotions_cry}

• Sephiroth
    Emma skrev 2010-05-06 10:07:05 följande:
    Härligt med löneförhöjning. Jag förtjänar också löneförhöjning! Funderar på att ringa FK och fråga om jag kan få det. Annars vill jag ha dubbel föräldrapenning eftersom jag även verkar vara mamma åt Johan. Han lägger fortfarande sina kläder på golvet i badrummet, skägg ligger kvar i handfatet efter att han har rakat sig. Matlådor från tre dagar tillbaka står på diskbänken... Det värsta är att jag inte kunde låta det ligga idag eftersom en kompis kommer på besök... Jag blir inte ens  arg längre. Bara ledsen
    Men vad FAN, vilken gris! Vad gör han om du säger åt honom att ta bort det då?
  • Emma

Han bättrar sig någon dag och sedan är det tillbaka till ruta ett. Ska ta upp det idag igen och säga att jag är trött på att det är såhär...

Nu ska jag vara glad ett tag för nu kommer min underbara vän!!

• Knubbe12
    Sephiroth: Funderar ni på att döpa Loke?

Här har det bokats tid för dop den 12 juni. Fasar för dopsamtalet med prästen, men jag får väl göra som jag gjort förut; "hmm:a", nicka och haka på Magnus snack... Jag är en riktig hycklare...{#lang_emotions_tongue_out} Ska fixa en dopinbjudan, men vet inte riktigt hur den ska se ut ännu. Blir bara de närmaste; våra föräldrar och syskon, Magnus mor- och farföräldrar och våra närmaste kompisar och kusiner.

Emma: Vad trist... Vad säger han när du tar upp det med honom? Här ligger det oxå kläder på badrumsgolvet. Alla i familjen kastar dem i ett hörn och jag bär in dem till tvättkorgen{#lang_emotions_wink} Skägg i handfatet känner jag oxå igen...
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-06 10:18:25 följande:
    Sephiroth: Funderar ni på att döpa Loke? Här har det bokats tid för dop den 12 juni. Fasar för dopsamtalet med prästen, men jag får väl göra som jag gjort förut; "hmm:a", nicka och haka på Magnus snack... Jag är en riktig hycklare... Ska fixa en dopinbjudan, men vet inte riktigt hur den ska se ut ännu. Blir bara de närmaste; våra föräldrar och syskon, Magnus mor- och farföräldrar och våra närmaste kompisar och kusiner. Emma: Vad trist... Vad säger han när du tar upp det med honom? Här ligger det oxå kläder på badrumsgolvet. Alla i familjen kastar dem i ett hörn och jag bär in dem till tvättkorgen Skägg i handfatet känner jag oxå igen...
    Nej absolut inte! Om du tänker på facebook så försökte jag bara skapa debatt efter en tråd här på FL.

Hade Johnny vart kristen hade jag ändå vägrat döpa Loke. Tycker som sagt att GUD är något man väljer själv. Inom religionen är det det största som finns, och inte något man svär in sig i på en pisskvart. ;)

Så nu har jag vart nog arg och otrevlig för idag. Ursäkta mig flickor. ^^

Det är inte det lättaste att köra diet när man är sjuk iaf, det är ett som är säkert. Jag som tävlar med karln. ;) Allt han går upp ska jag gå ner.

Har du försökt att säga till hur otroligt ledsen det gör dig Emma? När J inte lyssnar på mitt tjat brukar jag sätta oss ner i lugn och ro och berätta hur dåligt jag mår över att det är stökigt, och att jag inte hinner med att sköta allt själv när Loke har dåliga dagar, vaknar av ljud osv. Jag brukar nästan be honom om att skärpa till sig och hjälpa till för att JAG ska må bättre. Det brukar klaffa bra eftersom våra karlar säkert bara är slarviga och lata ibland, men absolut inte vill göra oss ledsna och få oss att må dåligt.

I övrigt säger jag bara till om jag tycker att han ska göra något. Som igår kväll "nu har inte du diskat på jättelänge, det är din tur helt enkelt". Så diskar han flaskor och sådant för han vet att jag har rätt, och dessutom stog maten på bordet när han klev innanför dörren. ;=)
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3