• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • MammaAlex

Godmorgon!!!
    Fin men kall morgon här. Vi hade visst bara haft 11 grader i sovrummet inatt =) SKÖÖÖÖNT! Maken hade vaknat och frusit. (Alexander sover ju i eget rum och har inte fönstret öppet så mycket som vi har)

Välkommen hit Minnie69. Vilken duktig tjej du har!

Vi har också babysång och babycafé här. Tyvärr ligger de på samma dag , jag provade igår att vara på båda men det blev alldeles för jobbigt, kvällen var supergnällig och han la sig redan halv 8... Sov ändå till kvart över 6 idag...

Idag blir det prermiär med paraplyvagnen på stan... Måste ju testa innan vi åker.

Vad hittar ni andra på idag?

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-05-05 07:11:04 följande:
    Godmorgon!!! Fin men kall morgon här. Vi hade visst bara haft 11 grader i sovrummet inatt =) SKÖÖÖÖNT! Maken hade vaknat och frusit. (Alexander sover ju i eget rum och har inte fönstret öppet så mycket som vi har) Välkommen hit Minnie69. Vilken duktig tjej du har! Vi har också babysång och babycafé här. Tyvärr ligger de på samma dag , jag provade igår att vara på båda men det blev alldeles för jobbigt, kvällen var supergnällig och han la sig redan halv 8... Sov ändå till kvart över 6 idag... Idag blir det prermiär med paraplyvagnen på stan... Måste ju testa innan vi åker. Vad hittar ni andra på idag?
    Kaaallt! Jag hade frusit ihjäl. ^^

Idaag ska vi en sväng på stan bara. Vet inte om jag orkar så mycket mer heller så. =)
  • Saga09

Godmorgon,

Vi har babysång på torsdagar sen nån vecka tillbaka... nåt babycafé har jag däremot inte stött på ännu....

Välkommen minnie69 - hoppas att allt är bättre med din lilla tjej nu :) Vad duktig hon är *s*

Idag händer inte mycket - Saga bestämde att vi skulle vakna redan kl 05.15 idag så nu har jag precis lagt ner henne igen - själv är jag extrem trött men borde väl försöka plocka undan lite här nu medans det är lugnt.
    Annars händer inte mycket idag - måste försöka packa för en 4 dagars tripp - ska besöka mina föräldrar men frågan är hur mycket man får med sig när man ska resa med tåg - ensam med barnvagn * suck* förra gången var en ren katastrof och jag förstår inte riktigt hur jag ska få med mig mindre saker.. nej det krävs nån form av planering tror jag.

Ser iallafall grått och trist ut ute så vi får väl se om vi tar oss ut senare...

• MammaAlex
    Saga09 skrev 2010-05-05 07:39:08 följande:
    Godmorgon,Vi har babysång på torsdagar sen nån vecka tillbaka... nåt babycafé har jag däremot inte stött på ännu....Välkommen minnie69 - hoppas att allt är bättre med din lilla tjej nu :) Vad duktig hon är *s*Idag händer inte mycket - Saga bestämde att vi skulle vakna redan kl 05.15 idag så nu har jag precis lagt ner henne igen - själv är jag extrem trött men borde väl försöka plocka undan lite här nu medans det är lugnt.Annars händer inte mycket idag - måste försöka packa för en 4 dagars tripp - ska besöka mina föräldrar men frågan är hur mycket man får med sig när man ska resa med tåg - ensam med barnvagn * suck* förra gången var en ren katastrof och jag förstår inte riktigt hur jag ska få med mig mindre saker.. nej det krävs nån form av planering tror jag.Ser iallafall grått och trist ut ute så vi får väl se om vi tar oss ut senare...
    Ett tips kan ju vara att be dina föräldrar köpa hem blöjor eftersom det tar stor plats i väskan.... Låter jobbigt att åka själv med vagn och packning. När vi åkte till Stockholm hade jag min mamma med mig och det var ganska skönt!
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Saga09
    MammaAlex skrev 2010-05-05 08:08:58 följande:
    Ett tips kan ju vara att be dina föräldrar köpa hem blöjor eftersom det tar stor plats i väskan.... Låter jobbigt att åka själv med vagn och packning. När vi åkte till Stockholm hade jag min mamma med mig och det var ganska skönt!
    Ja blöjor och mat och sånt kan jag inte ta med mig... måste försöka ha det minimalistiskt... kläder och leksaker och sånt mer.. det andra får jag fixa när jag kommer fram.  Phu... jag som dessutom har löjligt svårt att inte överpacka.. haha. Det blir spännande det här
  • Emma

Godmorgon! Och välkommen hit Minnie69!

Här har vi också kyrkis som vi kan gå till. På tisdagar är det först lek, sedan fika och sedan sång. På torsdagar är det lek och fika för hela slanten. Riktigt mysigt är det.

Idag blir en hemmadag. Möjligtvis att vi promenerar till "grannen" och leker lite. Vi får se hur det blir. Annars så tänkte jag tvätta vinterkläderna och hänga undan dom. Våran tvättkorg är öööööööööverfull...

Imorse så gjorde Mattias lite ansats till att ta sig upp i krypställning när vi låg i sängen och myste! Vore så skönt om han kunde börja ta sig framåt själv lite bättre.

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • pamsa

God morgon tjejor!

Igår var en heeelt sjuk dag! Skrev min hemtenta igår från typ nio på dagen och var helt klar tio på natten...phhuuuuu
    Idag är det babysim som står på schemat :), sen ska vi till busfabriken med lilljentan. Dom har en liten lekhörna för bebisar.  Ska bli roligt att ha en heldag med min lilla tjej. Har så dåligt samvete för att jag inte var hemma igår på hela dagen.
    MammaAlex skrev 2010-05-05 08:08:58 följande:
    Jag tycker att det är jättesmidigt att mina päron och sambons mamma har blöjor hemma. Blir mindre att ta med :)
  • Minnie69

Tack för välkomnandena . Hon verkar vara på gott humör än så länge, kanske var det där vad som behövdes. Fast vi fick en annan lite skum reaktion efter att hon nu hade tagit sig upp. När hon behövde ta sig framåt och tvingades till förnedringen att gå ner på knä så tjöt hon som en mistlur så fort hon satte knäna i backen. Karln började rent av oroa sig för om hon har ont i knäna, men jag tror att det bara är för att hon vill vara uppe på benen och att hon blir förbannad när hon måste ner och "krypa" (hon gör det med mycket små steg och mycket sakta och uppenbarligen med extrem motvilja ). Flera gånger var det så, hon stod mot möbler eller satt upp, så tittade hon att hon ville ngn stans, satte ner händerna framför sig, sedan så fort första knät var satt i backen - storgråt {#lang_emotions_cry} Ha, ha, hi Såg så komiskt ut

• Sephiroth
    Minnie69 skrev 2010-05-05 09:18:25 följande:
    Tack för välkomnandena . Hon verkar vara på gott humör än så länge, kanske var det där vad som behövdes. Fast vi fick en annan lite skum reaktion efter att hon nu hade tagit sig upp. När hon behövde ta sig framåt och tvingades till förnedringen att gå ner på knä så tjöt hon som en mistlur så fort hon satte knäna i backen. Karln började rent av oroa sig för om hon har ont i knäna, men jag tror att det bara är för att hon vill vara uppe på benen och att hon blir förbannad när hon måste ner och "krypa" (hon gör det med mycket små steg och mycket sakta och uppenbarligen med extrem motvilja ). Flera gånger var det så, hon stod mot möbler eller satt upp, så tittade hon att hon ville ngn stans, satte ner händerna framför sig, sedan så fort första knät var satt i backen - storgråt  Ha, ha, hi Såg så komiskt ut
    HAhaha, men sötnosen då!
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3