• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Minnie69

Ja det var synd att man inte hade kamerabatteriet laddat så man hade kunnat få till en video av uppträdandet

Sephiroth skrev 2010-05-05 09:39:39 följande:
    HAhaha, men sötnosen då!
  • Knubbe12

Välkommen Minnie69!

Åsa: Ja, att packa inför längre eller kortare resa när man har barn med sig är aldrig lätt! {#lang_emotions_wink} När vi var på vår fjälltripp nyss hade vi med så oerhört mycket grejer att det var helt vansinnigt! 2 vuxna, 3 barn + fullastad kombi + takräcke med skidor + släpvagn med barnvagn, stor pulka osv. Blir liiite mindre saker att ta med när vi ska till Turkiet dock...{#lang_emotions_tongue_out}

I dag blir det till att städa för min del. Det kommer några husspekulanter i kväll, så det är läge att röja upp lite. Har nyss varit på promenad. Gick till förskolan med dottern (som åkte inlines) och sedan gick Arvid och jag en runda. Helt fantastiskt väder här; inte så varmt (ca 10 grader) men strålande sol!

• Emma

Balder: Har ni köpt något annat hus som ni ska flytta till sen? Eller tar ni det ifall huset  blir sålt?

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • idamarja

hejhej...har en kille på 8 månader, född 4 september förra året.
    vi bor i en liten by uppe i norrbotten, jag, min sambo och våran son. kul att läsa om andra jämngamla bebisar. vi har inga aktiviteter att gå på här, det verkar så roligt att göra lite av varje med sin bebis.

• Bubba80

Tjoho tjejer! 

Här är vi fortfarande sjuka och till råga på allt så blir jag gräsänka idag. Så typiskt när barnen är sjuka och jag själv oxå =( Men som tur är det bara till fredag kväll...

Välkommen Minnie69 och idamarja =) Här är alla välkomna...

Minnie69: Har du testat Kalle kryp muddar? (För det var väl så dom hette Sephiroth???) Dom skyddar knäna + att det är "halkpluppar" på dem, såna som är under "sockerplast" du vet?
    Vad duktig din tjej är. Min Emil lärde sig stå mot möbler när han var 7 månader. Lite väl tidigt o ostadigt, men det går framåt=) Inte lika mycket bulor i pannan längre
    Nu har han börjat förflytta sig, han går några steg när han håller i soffan o soffbordet. Så idag åker gåvagnen fram=) Men han fattar fortfarande inte att man måste hålla i sig när man står upp...Släpper gärna  för att pyssla med annat... Tycker väl att mamma ska rädda honom varje gång han kraschar kanske? *s*

Blir soffan så mycket som möjligt idag oxå Vila vila vila...

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Knubbe12
    Emma: Nix, vi har inte köpt något annat hus ännu, vi avvaktar tills försäljningen av vårt är klar.

idamarja: HALLELUJA! Äntligen en Norrbottning till! {#lang_emotions_wink} Var någonstans bor ni?

Bubba80: Usch... Ja, visst är det typiskt att man är gräsänka precis när sådant händer... Krya på er!

Här är det också lite förkylt; Arvid snorar, hostar och har feber. Jag är som tur är pigg (än så länge...), så det gör ju det hela lite lättare i alla fall. Nä, nu ska jag fortsätta städa. I kväll blir det film; "Barnhemmet" (El Orfanato). Har ni inte sett den tycker jag att ni ska göra det! Riktigt jävla läskig. Inget blod och slafs, men riktigt kuslig. Jag blundade faktiskt när jag såg den förra gången...
  • Bubba80
    Knubbe12 skrev 2010-05-05 12:05:27 följande:
    Emma: Nix, vi har inte köpt något annat hus ännu, vi avvaktar tills försäljningen av vårt är klar. idamarja: HALLELUJA! Äntligen en Norrbottning till!  Var någonstans bor ni?Bubba80: Usch... Ja, visst är det typiskt att man är gräsänka precis när sådant händer... Krya på er!Här är det också lite förkylt; Arvid snorar, hostar och har feber. Jag är som tur är pigg (än så länge...), så det gör ju det hela lite lättare i alla fall. Nä, nu ska jag fortsätta städa. I kväll blir det film; "Barnhemmet" (El Orfanato). Har ni inte sett den tycker jag att ni ska göra det! Riktigt jävla läskig. Inget blod och slafs, men riktigt kuslig. Jag blundade faktiskt när jag såg den förra gången...
    Låter som en film i min smak... äldrig hört om den förut? Är det en gammal film? Eller den kanske är ny förresten...man hänger ju inte direkt med nu för tiden kom jag på Mohahahaha
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-05-05 12:09:12 följande:
    Låter som en film i min smak... äldrig hört om den förut? Är det en gammal film? Eller den kanske är ny förresten...man hänger ju inte direkt med nu för tiden kom jag på Mohahahaha
    Jag tror att den kom ut för ca 2 år sedan. Riktigt, riktigt bra. tycker i alla fall jag!{#lang_emotions_wink}
    Den kanske finns att streama, det är ju värt att kolla upp!
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-05 12:05:27 följande:
    Emma: Nix, vi har inte köpt något annat hus ännu, vi avvaktar tills försäljningen av vårt är klar. idamarja: HALLELUJA! Äntligen en Norrbottning till!  Var någonstans bor ni? Bubba80: Usch... Ja, visst är det typiskt att man är gräsänka precis när sådant händer... Krya på er! Här är det också lite förkylt; Arvid snorar, hostar och har feber. Jag är som tur är pigg (än så länge...), så det gör ju det hela lite lättare i alla fall. Nä, nu ska jag fortsätta städa. I kväll blir det film; "Barnhemmet" (El Orfanato). Har ni inte sett den tycker jag att ni ska göra det! Riktigt jävla läskig. Inget blod och slafs, men riktigt kuslig. Jag blundade faktiskt när jag såg den förra gången...
    Jag har släkt från västerbotten jag, får jag räknas? ;) *s*

Jo kalle kryp heter de där muddarna. Fiffiga måste jag säga! Men nu när han ålar så han blir röd om knäna, så åker de ändå ner och korvar tills sig. =( Tror det är bättre om de kryper klassiskt. Får köra tjockade byxor. *s*

Jag längtar lite tills att han ska sova mindre på dagtid, på ett sätt. Nu har jag vart ute och gått två timmar för att han skulle sova innan lekplatsdaten som tydligen blev idag, men han tyckte att han skulle vara vaken hela tiden och tokdäcka när vi kom in istället. Nu kommer han förmodligen sova 1,5-2 timmar om han sover som han brukar, så vi kommer aldrig hinna tills kl 13. =( Jobbigt att pricka in så att alla bebisar har ätit, sovit och allt sådant. argh!
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-05 12:09:12 följande:
    Den gillade jag inte alls. Pöh!
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3