• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • pamsa
    Emma skrev 2010-05-06 10:17:55 följande:
    Han bättrar sig någon dag och sedan är det tillbaka till ruta ett. 
    Vad tråkigt Emma! Hoppas det blir bättre, förstår att du blir ledsen när han inte skärper till sig. svårt det där hur man ska göra tycker jag.
    I och för sig, här hemma är det jag som är slarver :S... min sambo klagar väldigt mkt på mig att mina saker är överallt. Jag försöker tänka på det, men när jag är stressad då är det inte lätt.
    Vad ska ni få göra idag girls?
    Det verkar vara kanon väder här så jag och lillskruttan ska ta en långpromenad och hälsa på min morfar ute på landet :)
    Älskar när det är så fint väder ute, man hittar på så mkt då 
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-06 10:27:55 följande:
    Nej absolut inte! Om du tänker på facebook så försökte jag bara skapa debatt efter en tråd här på FL. Hade Johnny vart kristen hade jag ändå vägrat döpa Loke. Tycker som sagt att GUD är något man väljer själv. Inom religionen är det det största som finns, och inte något man svär in sig i på en pisskvart. ;) Så nu har jag vart nog arg och otrevlig för idag. Ursäkta mig flickor. ^^ Det är inte det lättaste att köra diet när man är sjuk iaf, det är ett som är säkert. Jag som tävlar med karln. ;) Allt han går upp ska jag gå ner. Har du försökt att säga till hur otroligt ledsen det gör dig Emma? När J inte lyssnar på mitt tjat brukar jag sätta oss ner i lugn och ro och berätta hur dåligt jag mår över att det är stökigt, och att jag inte hinner med att sköta allt själv när Loke har dåliga dagar, vaknar av ljud osv. Jag brukar nästan be honom om att skärpa till sig och hjälpa till för att JAG ska må bättre. Det brukar klaffa bra eftersom våra karlar säkert bara är slarviga och lata ibland, men absolut inte vill göra oss ledsna och få oss att må dåligt. I övrigt säger jag bara till om jag tycker att han ska göra något. Som igår kväll "nu har inte du diskat på jättelänge, det är din tur helt enkelt". Så diskar han flaskor och sådant för han vet att jag har rätt, och dessutom stog maten på bordet när han klev innanför dörren. ;=)
    Aha, jag misstänkte nästan det!{#lang_emotions_wink} Här skulle det bli påtryckningar från Magnus släkt, så jag orkar faktiskt inte ta debatten... Nåväl, det blir nog bra i alla fall. Arvid får väl gå ur kyrkan sedan om han vill...
  • MammaAlex
    Emma skrev 2010-05-06 10:17:55 följande:
    Han bättrar sig någon dag och sedan är det tillbaka till ruta ett. Ska ta upp det idag igen och säga att jag är trött på att det är såhär...Nu ska jag vara glad ett tag för nu kommer min underbara vän!!
    Kanske något drastiskt men berättar ändå:
    För några år sedan när vi bodde i lägenhet och Björn var sådan (han jobbade och jag pluggade vilket gjorde att jag var hemma mer än han) så tyckte han också att jag skulle göra det mesta och var väldigt slarvig av sig. Även när vi hade gäster kunde han "kommendera" mig att gå och koka kaffe och sådant medans han själv bara satt o snacka. Jag tröttnade efter ett tag och sa att om det inte blev bättre så fick jag leta upp något eget och bo i så kunde han ta hand om sin egen skit. poängterade att det inte handlade om att jag ville avsluta vårt förhållande utan bara bo själv i så fall. Det tog skruv och han är fortfarande duktig på att ta disken o sånt. Nu är det dock lite sämre igen eftersom han gärna säger "när du är hemma om dagarna så kan du väl göra......" Så nu har jag sagt till honom att han gärna får be mig göra saker men han behöver inte säga att det är för att jag är hemma....

Hoppas det går bra och att han lyssnar på dig! Det är inte roligt att behöva känna att man har två barn när man fått ett barn TILLSAMMANS!
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-06 10:34:56 följande:
    Aha, jag misstänkte nästan det! Här skulle det bli påtryckningar från Magnus släkt, så jag orkar faktiskt inte ta debatten... Nåväl, det blir nog bra i alla fall. Arvid får väl gå ur kyrkan sedan om han vill...
    Ja vill de gärna och det blir tjafs annars så. ^^
  • Bubba80

Måste nog säga att min sambo är duktig på att plocka då =) Bortsett från kalsonger o strumpor som man kan hitta överallt. Men det är nog det enda jag kan klaga på. Men det har inte alltid varit så...har fått skällt o gnällt många ggr, men det har tagit sig. Det tog bara 10 år ju

Nej usch Emma...sånt är verkligen jobbigt. Säger samma som dom andra. Sitt ner å prata.
    Fast hade det varit jag så hade jag samlat ihop all skit och lag på hans sida av sängen och sagt att du lägger dig inte förrän du städat undan skiten... fast det e jag det...men sen e jag ju en liten häxa oxå...hehe {#lang_emotions_djavulsk} Kanske inget att rekommendera...?

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Saga09
    Emma: Jag känner igen situationen. Min man är också en riktig slarvpelle rent ut sagt. Inte för att jag kanske är världsbäst på att plocka jämt heller men hans saker är överallt... nu har han av någon anledning slutat fälla ner locket på toaletten med vilket gör mig skogstokig.. jag hatar sånt.
    Annars är det mest sånt att lägga gamla bananskal och inte slänga bort dem, kläder överallt mm.
    Vi har pratat om det om precis som du beskriver blir det bättre ett litet tag för att sedan falla tillbaka på gamla vanor *suuuuuck*

Idag var det svårt att få Saga att somna. Hon vaknade vid 06.30 vilket i normala fall brukar betyda att hon vill sova igen vid halv 9. Men inte idag inte.. jag kan se att hon är trött men hon trilskas bara. Nu har jag äntligen fått henne att sova för hon var så jättetrött och nu accepterade hon att läggas ner. Problemet är bara att det kan inte bli nån jättelång sovtid för vi ska med ett tåg vid 12.30 så det bästa hade ju varit om hon sovit förut...
    Får hoppas att jag slipper skrikfest på tåget sen bara..........
  • MammaAlex

Tänkte bara tipsa er som lagar egen mat att köpa Risoni från Barilla. Perfekt att ha istället för spaghetti, lagom stora bitar (typ som ris) så slipper man stå och bryta eller mosa=)

Hoppas det går bra på tåget Åsa, Saga kanske hade lite resfeber ;) Hopaps ni får en trevlig semester!

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • idamarja

balder77: det är en bra bit från boden iaf, tror vi har 30 mil till luleå :) men karesuando brukar man höra talas om för där finns sveriges nordligaste av allting, men huuur som helst, vi bor i en liten by som nog många tycker att gud glömde, jag kan inte ens promenera o köpa den där chipspåsen, för vi har ingen affär. det e ju lite trist.

tror nog n-j också håller på att göra sin andra tand för han e jättegrinig o knepig, han e annars en otroligt glad pojke. man blir ju så trött när man måste vara ensam länge, min karl såg jag senast för en vecka sedan o sist ja pratade med honom, i förrgår så visste han inte ännu när dom kunde komma ner. Det jobbigaste av allt är väl egentligen när man inte ens kan prara på telefon med varandra, allt snack om väl utbyggt mobilnät ger jag inte 5 öre för!
    när jag fick reda på att ja var gravid fick ja berätta det på mobilsvar till p-n, han var borta flera veckor o hade inte täckning mer än ibland, :)

• Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-05-06 13:47:51 följande:
    Tänkte bara tipsa er som lagar egen mat att köpa Risoni från Barilla. Perfekt att ha istället för spaghetti, lagom stora bitar (typ som ris) så slipper man stå och bryta eller mosa=) Hoppas det går bra på tåget Åsa, Saga kanske hade lite resfeber ;) Hopaps ni får en trevlig semester!
    Ja den pastan är superbra! Rekommenderar jag också. =) Roligt med "äta själv" bitar också.
    idamarja skrev 2010-05-06 14:31:04 följande:
    balder77: det är en bra bit från boden iaf, tror vi har 30 mil till luleå :) men karesuando brukar man höra talas om för där finns sveriges nordligaste av allting, men huuur som helst, vi bor i en liten by som nog många tycker att gud glömde, jag kan inte ens promenera o köpa den där chipspåsen, för vi har ingen affär. det e ju lite trist. tror nog n-j också håller på att göra sin andra tand för han e jättegrinig o knepig, han e annars en otroligt glad pojke. man blir ju så trött när man måste vara ensam länge, min karl såg jag senast för en vecka sedan o sist ja pratade med honom, i förrgår så visste han inte ännu när dom kunde komma ner. Det jobbigaste av allt är väl egentligen när man inte ens kan prara på telefon med varandra, allt snack om väl utbyggt mobilnät ger jag inte 5 öre för! när jag fick reda på att ja var gravid fick ja berätta det på mobilsvar till p-n, han var borta flera veckor o hade inte täckning mer än ibland, :)
    Oj, hur orkar du? Finns inte en chans att jag hade vart borta från karln så mycket. Saknar man ju ihjäl sig!
  • Bubba80
    idamarja skrev 2010-05-06 14:31:04 följande:
    balder77: det är en bra bit från boden iaf, tror vi har 30 mil till luleå :) men karesuando brukar man höra talas om för där finns sveriges nordligaste av allting, men huuur som helst, vi bor i en liten by som nog många tycker att gud glömde, jag kan inte ens promenera o köpa den där chipspåsen, för vi har ingen affär. det e ju lite trist. tror nog n-j också håller på att göra sin andra tand för han e jättegrinig o knepig, han e annars en otroligt glad pojke. man blir ju så trött när man måste vara ensam länge, min karl såg jag senast för en vecka sedan o sist ja pratade med honom, i förrgår så visste han inte ännu när dom kunde komma ner. Det jobbigaste av allt är väl egentligen när man inte ens kan prara på telefon med varandra, allt snack om väl utbyggt mobilnät ger jag inte 5 öre för!när jag fick reda på att ja var gravid fick ja berätta det på mobilsvar till p-n, han var borta flera veckor o hade inte täckning mer än ibland, :)
    Men gud... hade aldrig klarat mig... å här sitter man å gnäller för att man blivit lämnad 2 dagar *skäms* {#lang_emotions_embarassed}
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3