• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • pamsa

jo men det stämmer nog, kan ju inte vara ngt annat än det:/ ... hoppas dom kommer snabbt för det är mycket gnäll nu

• Fiva
    pamsa skrev 2010-05-05 20:15:20 följande:
    ja det kanske det är, men jag kände med fingret idag. Ine än enda tand verkar vara på gång. Undrar när min tjej ska börja få dom. Verkar som alla har börjat få sina 
    Det kommer nog när som helst. Junie var runt 9-10 månader när den första kom, sen sprutade det ut en efter en i rasande fart.
  • Bubba80

Puuuuh....ÄNTLIGEN!!! Nu sover dom små "änglarna". Vilken kväll. Men det gick till slut, så nu ska jag oxå chilla i soffan resten av kvällen å zappa och käka chips... för det e jag värd  

Jäkla karl att dra iväg nu när man e sjuk å allt *morr*. Nej tycker faktiskt synd om honom. Han hade så dåligt samvete för att han var tvungen att åka på kurs. =(

Förresten så ringde min chef idag och gav mig löneförhöjning o bjöd med mig på teambuilding i juni...tackar tackar Gud så kul....

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • pamsa
    Bubba80 skrev 2010-05-05 21:30:05 följande:
    Puuuuh....ÄNTLIGEN!!! Nu sover dom små "änglarna". Vilken kväll. Men det gick till slut, så nu ska jag oxå chilla i soffan resten av kvällen å zappa och käka chips... för det e jag värd   Jäkla karl att dra iväg nu när man e sjuk å allt *morr*. Nej tycker faktiskt synd om honom. Han hade så dåligt samvete för att han var tvungen att åka på kurs. =( Förresten så ringde min chef idag och gav mig löneförhöjning o bjöd med mig på teambuilding i juni...tackar tackar Gud så kul....
    Grattis grattis grattis! Vilka goda nyheter!!!{#lang_emotions_laughing}
  • Saga09

Oj vad jobbigt med barn som inte vill sova...

Här har vi haft en sån skön dag.. Saga vaknade redan 05.15 men somnde om vid 08 och sov till 10.15.. så länge brukar hon normalt sett inte sova på förmiddagarna..
    Sen var hon vaken till 13.30 ungefär för att sedan sova till 15.30... var uppe till 18.30 och sover för natten..

Vi verkar inte ha kommit in i den riktiga gnäll och skrikperioden vad jag kan förstå.. tänder ser jag ju men de kommer inte ner så att säga..

Nu ska jag ta och slappa i soffan en stund innan det är dags för sängen..

• Fiva
    Puuuuh....ÄNTLIGEN!!! Nu sover dom små "änglarna". Vilken kväll. Men det gick till slut, så nu ska jag oxå chilla i soffan resten av kvällen å zappa och käka chips... för det e jag värd   Jäkla karl att dra iväg nu när man e sjuk å allt *morr*. Nej tycker faktiskt synd om honom. Han hade så dåligt samvete för att han var tvungen att åka på kurs. =( Förresten så ringde min chef idag och gav mig löneförhöjning o bjöd med mig på teambuilding i juni...tackar tackar Gud så kul....
    Grattis !! Så roligt!
  • MammaAlex
    Puuuuh....ÄNTLIGEN!!! Nu sover dom små "änglarna". Vilken kväll. Men det gick till slut, så nu ska jag oxå chilla i soffan resten av kvällen å zappa och käka chips... för det e jag värd  Jäkla karl att dra iväg nu när man e sjuk å allt *morr*. Nej tycker faktiskt synd om honom. Han hade så dåligt samvete för att han var tvungen att åka på kurs. =(Förresten så ringde min chef idag och gav mig löneförhöjning o bjöd med mig på teambuilding i juni...tackar tackar Gud så kul....
    Gratulerar! Trevligt att få åka på teambuilding=)

Åh nu gjorde du mig sugen på chips med, men det får nog bli glass i stället. det har jag ju varit sugen på hela dan.... Hoppas chipsen hjälper mot sjukan!

jobbigt för er med gnällisar. Tycker A börjar bli lite mer av den sorten igen nu så jag undrar om inte tand nummer 2 är på g också. Eller har de ont när tänder växer även om den kommit upp genom tandköttet. Jag får absolut inte titta, får man ner läppen o käken så åker tungan ut o sen vrider han bort huvudet.

Någon mer so har en mammagris? Så fort jag är i närheten duger inte pappa eller någon annan om han är det minsta trött... Men det kan gå jättebra om jag är borta.
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • pamsa
    MammaAlex skrev 2010-05-05 21:50:37 följande:
    Gratulerar! Trevligt att få åka på teambuilding=) Åh nu gjorde du mig sugen på chips med, men det får nog bli glass i stället. det har jag ju varit sugen på hela dan.... Hoppas chipsen hjälper mot sjukan! jobbigt för er med gnällisar. Tycker A börjar bli lite mer av den sorten igen nu så jag undrar om inte tand nummer 2 är på g också. Eller har de ont när tänder växer även om den kommit upp genom tandköttet. Jag får absolut inte titta, får man ner läppen o käken så åker tungan ut o sen vrider han bort huvudet. Någon mer so har en mammagris? Så fort jag är i närheten duger inte pappa eller någon annan om han är det minsta trött... Men det kan gå jättebra om jag är borta.
    Japp, här har vi en:). Så fort lillskrutt är trött vill hon till mig, det funkar jättebra med andra. Men om jag finns i närheten så vill hon bara koppla av med mig:D
  • Bubba80
    MammaAlex skrev 2010-05-05 21:50:37 följande:
    Gratulerar! Trevligt att få åka på teambuilding=)Åh nu gjorde du mig sugen på chips med, men det får nog bli glass i stället. det har jag ju varit sugen på hela dan.... Hoppas chipsen hjälper mot sjukan!jobbigt för er med gnällisar. Tycker A börjar bli lite mer av den sorten igen nu så jag undrar om inte tand nummer 2 är på g också. Eller har de ont när tänder växer även om den kommit upp genom tandköttet. Jag får absolut inte titta, får man ner läppen o käken så åker tungan ut o sen vrider han bort huvudet.Någon mer so har en mammagris? Så fort jag är i närheten duger inte pappa eller någon annan om han är det minsta trött... Men det kan gå jättebra om jag är borta.
    Jo här finns en till mammagris...nöff nöff Mammig till tusen....

Smask smask! Tugg tugg! Jo riktigt goda chips... Lantchips! Imorgon e jag nog frisk {#lang_emotions_tongue_out}
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth

Åh, CHIPS! Jag hatar dig en liten smula nu. ;)

Idag har jag fått in 500 på tradera, fint det! Lite tröst över att vi är ännu mer förkylda nu. Hur länge ska skiten sitta i???

Grattis till löneförhöjningen också! Min citatfunktion fungerar inte. =(

Nej, det är nog dags att söka dagisplats och börja söka lite jobb. Fy stå tråkigt det känns att inte få vara hemma med lilleman, men man måste ju få in pengar också. =(

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3