Knubbe12 skrev 2010-05-04 14:34:39 följande:
Men vad tusan, undrar om det var det bm gjorde när vi var där sist med Arvid, när han var 7 månader alltså. Hon använde dock inga klockor den här gången. Efter han vägts och mätts frågade hon om han brukade skela. Vi svarade nej, men hon drog fram den röda pinnen och viftade lite. Sedan var det inget mer. Med de andra barnen är jag säker på att de använde klockorna oxå. Är det någon annan som har barn sedan tidigare som upplever att man blir lite... ja, vad ska jag säga, "annorlunda" behandlad på bvc? Hon kunde väl i alla fall ha informerat oss om att det var BOEL-testet hon höll på med. När Arvid var nyfödd och det var dags för hembesöket sa hon "Vi brukar ju göra hembesök nu, men ni vet ju redan hur man tar hand om en liten så ni tycker säkert inte att jag behöver komma." Då var man ju inte så sugen på att släpa hem henne direkt. Det kan ju faktiskt vara skönt att få råd och stöd fast det inte är första barnet... Det är verkligen extremt länge mellan bvc-besöken nu tycker jag. Vi gjorde sista för en månad sedan och hon tyckte då att vi inte behövde komma tillbaka förrän i slutet av augusti. När ska ni andra dit nästa gång?
Vi får också väldigt sällan gå till BVC... Tycker att det är jättekonstigt, vi fick komma mycket oftare med Junie. Vi var där senast den 4 Mars och ska tillbaka sista veckan i Maj...
lupin84 skrev 2010-05-04 16:24:53 följande:
Fiva - Välkommen! Jag heter Veronica, är 25 år och har en liten son - Theo född 11 sept. Vi bor på västkusten ca 1 timme från Göteborg. Nästa tisdag är Theo 8 månader, vart tar tiden vägen? Inga tänder här vad vi kan se.. han hasar sig fram - nu börjar de gå riktigt fort. Vi är mycket på musiklek/babycafe - Theo älskar det (hans mamma med) ;) Han är duktig med mat och äter de som serveras - finns inget än som han inte gillar och de är bra. Jag ska börja jobba 1 juni - då vill Theos pappa vara hemma. Jag ska jobba 5 veckor sedan vara ledig i 6 veckor igen...innan jag börjar jobba på allvar i aug.
Tack tack!
Musiklek/babycafé, hmm, hur funkar det? Det låter jätteroligt!
Minnie69 skrev 2010-05-04 17:34:12 följande:
Måste bara dela med mig (jag är väl medveten om att ni inte vill ha in folk som inte har hängt här innan och jag var ju bara med i första väntabarn tråden ), men jag bara måste få "skryta" med att tösen idag har valt att ställa sig upp själv med möbelhjälp. Underbart då hon har varit väldigt frustrerad och jag hoppas nu att humöret blir bättre
Så roligt! När är hon född?