Skorpsmula skrev 2011-05-29 20:46:13 följande:
Verkar onödigt att vänta ända tills aug för att fråga läkaren - istället kan alla som vill ställa frågor till min svärmor, för hon är expert i ämnet!
Fick just veta att eftersom jag bara har partiell mola så är det ingen fara alls, det är ungefär lika allvarligt som en smärre förkylning. Och att det blev ma innan var inget att tala om över huvudtaget - det har ju passerat, så det är över. Att det var den fjärde misslyckade graviditeten på ett år är heller inget som bekommer människan.
Suck. Finns det ingen bytesrätt eller reklamationsrätt för svärmödrar?
Ledsen, men jag åste flina lite åt detta inlägget! Det verkar som du kan se på det med lite humor i alla fall, eller har jag fel? Och du, det är mannen du ska leva med, inte svärmor! Du får skaffa dig ett "svärmors filter" helt enkelt, skit i henne och skit i att prata m henne om det här!
tutta, grattis! vad skönt! redan nolla alltså!
Vraket, alla säger olika, det är lika bra att vänja sig! Men som supermajdan skriver ovan, först ska värdet ner på minus, sen kan man planer hur länge förbudet blir. Förbudet är dessutom en rekomendation, man gör som man vill!
Miam, det där m att KUB testa en mola är nog inte rätt sätt. Molan är inget missbildat foster, det är en druvformad tumörväxt som uppstår av en missbildad graviditet. Vissa börjar att bilda ett foster som tidigt dör, andra (kompletta) fanns det aldrig ett foster ens. Det skulle inte funka att göra ett kub test på den tyvärr. Kroppen beter sig som att den är gravid (jätte gravid till och med), men det är den ju alltså inte. I mitt fall kunde man se en gulesäck (jätte ovanligt för komplett mola) medans själva druvbörden bredde ut sig under som en jätte klase. Fick se alltihopa på VUL.
Kram på er!