Håller också med om att nationella riktlinjer efterlyses! Känns som att ingen riktigt vet nåt om nåt. Fick höra av en gynöverläkare att bara för att man har fått diagnosen mola så behöver det inte vara det. Tydligen kan det vara lätt att se fel ifall provet har legat på labbet i några dagar innan det undersöks, för då bildas strukturer som i mikroskop liknar mola. Om hcg sjunker snabbt och stabilt efter op så är det troligt att det inte har varit mola, tydligen.
Så jag kanske har gått och varit orolig i två månader för ingenting då? Men extrema graviditetssymptom talar ändå för mola, säger mitt logiska sinne. Tänk om man någon gång kunde få klara besked som man kan lita på! 
På NÄL (Norra Älvsborgs Lasarett) gäller:
1. Nollvärde: 2
2. Partiell mola; 6 månaders graviditetsförbud om hcg sjunker som det ska, annars 12 månader eller längre. Hcg-blodprov varannan vecka tills två har visat negativt på raken, efter det en gång i månaden tills förbudstiden är slut, därefter vet jag inte.
3. Uppföljning räknas från skrapningsdagen vid partiell mola.
Kan tillägga att jag inte har fått någon skriftlig information om något, utan bara muntlig. Någon form av informationsblad hade varit att önska, så man kunde läst hemma i lugn och ro när chocken lagt sig!
Trevlig midsommar till er alla!