Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Lycklig över min tur idag. Har haft ofrivilligt uppehåll pga förkyldning som satte sig på luftrören. Hade böjat gett upp hoppet om att kunna anmäla mig till ett litet lopp, går ju fortfarande mer än jag springer. Men nu har jag nog lyckats lura till mg en tur UTAN barnvagnen på tisdag om allt klaffar..... det ni!!! Då kanske jag kan fokusera mer på att springa med bättre steg och öka på löpsträckorna. Hoppas hoppas.
Idag blev det 3*2000m i 4:00-tempo på lunchen!
Det kändes i benen på andra och tredje intervallen jag hade sprungit i går.. ;)
Vilket föredrar ni när ni springer på asfalt, mycket dämpning eller barefootskor? I vintras körde jag med barefoot men det var mycket snö då, vet inte om jag ska fortsätta med de? De är så jäkla sköna på nämligen :)
Löpvila hela veckan. Förkyld. Blä! VAB:ar idag. Du kommer att springa rundor runt mig på GBG, Pär.
Hörde ni om explosionerna i Boston? Tre döda, 120 skadade. Vad är det för idioti?
Idag har jag sprungit så långt som 10 km för första gången på 25 år... Det gick verkligen inte fort, 65 minuter, men jag gjorde det. Kanske kan jag hanka mig runt Göteborgsvarvet ändå.
Vårproblem! Har på något sätt fått mer muskler i vaderna. Under vinterhalvåret har jag mest använt kängor el snyggar högre boots vilket måste ha maskerat problemet. I helgen shoppade jag loss på ett par gympaskor att ha till vardags. Supersköna problemet är att mina jeans av tightare modell konstant fastnar på vaderna vilket gör att byxorna ser nördigt korta ut. Jag drar ner dem men sen så korvar de upp sig igen.
Känner mig (väl)tränad för första gången på 33 år. Synd bara att det inte gäller andra delar av kroppen!
Var ute och sprang 5.24km tidigare idag. Nu ska jag snart iväg och möta en kompis för att gå ut på PW. Tänkte med flit vänta så jag är lite sen och måste jogga till mötesplatsen ca 2 km bort ![]()