• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

Bara på kul så gick jag in på googlemaps och tog vägbeskrivning på en sträcka som är 21km och så valde jag att gå. Enligt dem skulle det ta 4tim och 21 min

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Anghammarad
    Zezzan skrev 2013-04-19 12:06:39 följande:
    Jag startar sista. MEN alltså hur lång tid tar det att gå 1 mil? Nu tror jag absolut inte att jag kommer att göra det. Men jag borde hinna om jag joggar en och går en Jaja den som lever får se. Pinsamt att komma sist bara 

Jag promenerar en mil på 90 minuter wilket alltså skulle betyda tre timmar och knappt tio minuter för ett halvmarathon.

• Zezzan
    Anghammarad skrev 2013-04-19 15:48:56 följande:

Jag promenerar en mil på 90 minuter wilket alltså skulle betyda tre timmar och knappt tio minuter för ett halvmarathon.

Ja då borde jag ju absolut hinna ta mig i mål. För min plan är självklart att springa så mycket som möjligt. Typ gå i backarna och springa resten eller något sånt  
  • Eber

Jag tänkte anmäla mig till gbg varvet 2014...
    är det nån som redan nu vet ska springa då?

vill bara att min förkylning ska släppa nu så man kan börja igen, har haft uppehåll på 5V nu pga operation/sjukdom, och när man får springa så kommer en jäkla förkylningSkrikandes

• Zezzan
    Eber skrev 2013-04-19 15:55:56 följande:
    Jag tänkte anmäla mig till gbg varvet 2014...
    är det nån som redan nu vet ska springa då?

vill bara att min förkylning ska släppa nu så man kan börja igen, har haft uppehåll på 5V nu pga operation/sjukdom, och när man får springa så kommer en jäkla förkylningSkrikandes
    Beror på hur jag känner 19 maj hihi
  • Eber
    Zezzan skrev 2013-04-19 16:02:49 följande:
    Beror på hur jag känner 19 maj hihi
    haha, hade gärna sprungit i år, men när jag kom på den tanken så var det fullt redanSkrikandes
    men satsar på smålopp fram tills detGlad
  • Wiem

Zezzan det låter som att vi har inger samma taktik inför varvet eller vad man ska kalla det.
    Pratade just med en kollega, och hon hade sprungit varvet på 1.45... Men det var 11:e året för henne så hon är ju van :)
    Hennes bästa tips var att ha kul, och hon sa att man kan gå runt på tre timmar.

• Zezzan
    Wiem skrev 2013-04-19 17:02:17 följande:
    Zezzan det låter som att vi har inger samma taktik inför varvet eller vad man ska kalla det.
    Pratade just med en kollega, och hon hade sprungit varvet på 1.45... Men det var 11:e året för henne så hon är ju van :)
    Hennes bästa tips var att ha kul, och hon sa att man kan gå runt på tre timmar.
    Låter bra Min plan från början var absolut itne att ta det så här. Men efter Oslo HM blev jag som mätt på långpass och under vintern hade jag väldigt svårt att få till intervaller. Jag har sprungit hela tiden men bara lallat runt lixom. Jaja det finns en tid för allt. Det är bättre att ta sig runt på 3 timmar än att inte göra det alls  

• Wiem

Zezzan, ja precis, bättre o ta sig runt än inte alls. Blev dock lite stressad när en kompis sa att hon inte tänkte springa (trots att hon är anmäld) bara för att hon varit förkyld under vintern och inte tränat på två månader. Jag började väl träna ungefär samtidigt som hon sa det. Trodde att hon, som jag, mer sprang för själva grejen. Jag får försöka fokusera på att inte bli stressad av alla som jagar en bra tid.

• Zezzan
    Wiem skrev 2013-04-19 21:52:03 följande:
    Zezzan, ja precis, bättre o ta sig runt än inte alls. Blev dock lite stressad när en kompis sa att hon inte tänkte springa (trots att hon är anmäld) bara för att hon varit förkyld under vintern och inte tränat på två månader. Jag började väl träna ungefär samtidigt som hon sa det. Trodde att hon, som jag, mer sprang för själva grejen. Jag får försöka fokusera på att inte bli stressad av alla som jagar en bra tid.
    Vilken startgrupp startar du i? 
Svar på tråden Löpartråden 13