Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Bara på kul så gick jag in på googlemaps och tog vägbeskrivning på en sträcka som är 21km och så valde jag att gå. Enligt dem skulle det ta 4tim och 21 min ![]()
Jag promenerar en mil på 90 minuter wilket alltså skulle betyda tre timmar och knappt tio minuter för ett halvmarathon.
Jag promenerar en mil på 90 minuter wilket alltså skulle betyda tre timmar och knappt tio minuter för ett halvmarathon.
Jag tänkte anmäla mig till gbg varvet 2014...
är det nån som redan nu vet ska springa då?
vill bara att min förkylning ska släppa nu så man kan börja igen, har haft uppehåll på 5V nu pga operation/sjukdom, och när man får springa så kommer en jäkla förkylning

Zezzan det låter som att vi har inger samma taktik inför varvet eller vad man ska kalla det.
Pratade just med en kollega, och hon hade sprungit varvet på 1.45... Men det var 11:e året för henne så hon är ju van :)
Hennes bästa tips var att ha kul, och hon sa att man kan gå runt på tre timmar.
Zezzan, ja precis, bättre o ta sig runt än inte alls. Blev dock lite stressad när en kompis sa att hon inte tänkte springa (trots att hon är anmäld) bara för att hon varit förkyld under vintern och inte tränat på två månader. Jag började väl träna ungefär samtidigt som hon sa det. Trodde att hon, som jag, mer sprang för själva grejen. Jag får försöka fokusera på att inte bli stressad av alla som jagar en bra tid.