Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
6km igår. Skönt men snigelfart!
Dagen innan TRX och lite rodd och cykel på gymmet.
Är dock tröttare än vanligt.
Och jag är tjurig.. Efter att ha linkat hela helgen har jag dragit på stora arsenalen, köpt Eccoskor, beställt inlägg till min dumma fot (och fått beröm för mina vältränade vader
), bokat sjukgymnasttid och ska iväg idag och kika på en lämplig träningscykel. Blir nog en MTB, efter många månaders velande.
Foten då? Jo, den är ju skitöm på plantar fasciit-stället. Jag sprang och gick den sönder och samman i torsdags, backintervaller och sedan långpromenad i skitskor var inte medicinen, så jag spenderade torsdag och fredag linkades och resten av tiden fram till idag icke-springandes. Passar ju bra att maken är på konferens i Rumänien så att jag ändå inte kan träna löpning om kvällarna. Men jag har ändå gott hopp, får se vad sjukgymnasten säger. Ortopedteknikern sade att det går fint att springa så länge det inte gör mer ont efter än vad det gjorde före, vad nu det kan innebära i form av belastning.
Borde kanske vara mer depp, men jag känner mig snarare beslutsam. Bättre stämma i bäcken och inte göra detta mer kroniskt än vad det behöver bli. Träna går ju alltid även om det inte går att springa hela tiden, men jag inser att jag kanske får slopa asfalten till förmån för terrängen. Det gör ju heller ingenting.. Funderar också på att lägga om löpstil till mer barfota efter Sthlm Marathon, om jag nu fixar springa där.
Jag är sjuk IGEN! Jag blir banne mig förkyld hela jäkla tiden. Så ofta som jag varit förkyld detta skolår har jag aldrig varit tidigare. Tror jag är allergisk mot att gå i skolan
Jag sitter på bussen hem, bredvid mig ligger en kartong med ett par lila asics skor. Vågade mig upp på bandet men killen insåg snabbt problemet (läskigt att springa på löpband) och tyckte det räckte med en mkt kort stund. :) Skorna är liknande det jag har idag men med promotion och de kändes så mkt skönare.
det bästa av allt, förutom att skorna är lila, är att jag fick prova på garanti. Passar inte skorna jag lämna tillbaka dem.
Nu vill jag bara hem och prova!