• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Duckan

spelenan = speleman

Nu är alla mina andra pass i gång igen så jag måste peta in löpen lite här och där, men det ska nog gå. Intervall-torsdag är också tillbaka.

• Jespis

Springer lite för husbehov, men det blir inga långpass och inga intervaller just nu. I morse ringde kl 5:10, gjorde 5km innan familjen vaknade. Bra start på dagen - känner mig nästan lite mallig liksom!

• Duckan

Mallig är inte ordet för den dagen jag går upp i ottan för att jogga!! Wow, hatten av för den disciplinen Jespis.

• Jespis

Mallig idag igen. Det är lite tufft att få logistiken att gå ihop och då är räddningen att gå upp i ottan.

• Duckan

Bortresta på familjehelg med jobbet så inte ett löptsteg blev det. Idag morgonjogg på 6 km. Siktar på ett längre löp på lördag.

• Blicka
    Anghammarad skrev 2017-09-24 10:33:58 följande:

Lidingöloppet med en förkylning i kroppen är inget jag rekommenderar till någon...

Låter väldigt jobbigt men antar du kom i mål?!
  • Duckan

För egen del lökar jag på med två löp per vecka och ett intervallpass (+ annan träning). I morse blev det 8 km till jobbet.

• Blicka
    Anghammarad skrev 2017-09-25 19:35:52 följande:

Jadå, men jag gick i _alla_ uppförsbackar efter 18 km. Skrattande

Ändå - du kom i mål!
  • Duckan

Nu börjar det arta sig. Sprang 12 km i lördags och i bättre fart än på riktigt länge. Hoppas hålla ånga uppe då jag bestämt mig för att sikta på Marathon 2018.

Svar på tråden Löpartråden 13