Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Vill så gärna börja igen, men först var sonen sjuk i 2.5 månader och kunde inte lämnas ensam, och nu har jag själv varit dålig efter influensa i tre veckor, luftrören är paj.
F*ck it.... 
Hej
Får man hoppa in här?
Är relativt ny löpare, men har hållit igång hela vintern trots kylan:D
Brukar springa ca 4-6 ggr/ v mellan 4-10 km beroende på tid.
Pust.. skulle ut på ett långpass idag "runt broarna" (Älvsborgsbron + Göta Älvbron) och sprang 18km på 1:25. Om jag hade fortsatt ytterligare 3km i strax under 5-fart så hade jag ändå klarat under 1:40 (som varit mitt huvudsakliga mål)... De första 15km gick på 1:09 så jag tappade mycket de sista kilometrarna pga de sjuka uppförsbackarna jag alltid har för att komma hem (riktigt så branta är de ju inte på varvet)...
Har börjat fundera på om jag ska höja min ambitionsnivå och sikta på 1:35 nånstans... Om jag kan klara runt 1:40 på träning så borde nummerlappseffekten och det faktum att det är några veckor kvar med träning kanske kunna hjälpa mig att närma mig det målet. 1:36-1:37 känns i alla fall rimligt...
PerG
inte konstigt att ni göteborgare är så snabba på varvet om ni tjuvtränar sträckan innan. Borde nästa vara olagligt eller i alla fall osportsligt!
Har en 2,5 årig dotter hemma, hon fick också nya skor igår och självklart valde hon lila skor som mamma. Idag har vi sprungit mycket här hemma. Springtävlingar till pottan, till maten, hopp och studs uppvisningar för en mindre road storebror. Lyckan var total när vi gick ut och sprang på vägen.
Hehe... Jo, visst är det en fördel att kunna träna så att man känner till banan och all stigningar m.m. ;)..
Mina barn (3, resp 5 år) gillar också att springa och vill ofta låna min GPS-klocka.. Äldste sonen vill ha ett par likadana springskor som jag har, men de görs som minst i 35 så han får vänta några år eller så får han välja några andra.. ;)
Det är så härligt att se dem springa och man avundas deras lätta löpsteg! ;).. De springer ju inte för att de måste, utan för att de vill! ;)..
I år ska de springa minivarvet i alla fall och det verkar de se fram emot!
PerG: av mina två ungar (2,5 år och 5 år) och det är bara den yngsta som orkar röra på sig. Den äldre orkar inget om mamma el pappa är med. Orkar inte går 300 m från dagis men han är ändå det barn som springer, hoppar, klättrar, mm på förskolan. Har aldrig förstått det! Lillasyster däremot kan gå hur långt som helst men med en längd på 86 cm så är ju steglängden lätt begränsad. Tar ju enormt lång tid att låta henne traska själv.
MissKaos: mina minnen av slottskogen är att jag var där varje år under gbgvarvet eftersom farsan alltid har sprungit. Minns särskilt ett stort träd, säldammen i backen samt djurmaten som man kunde köpa en en sån där 5 kr maskin (som man normalt finns med tuggummi el skitleksaker) . Ska bli så härligt att själv få vara med i år.