• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG

Idag blev det 5km på lunchen. Vår "snabbast på 5km"-tävling pågår fortfarande och jag hade halkat ner till 3:e plats men nu gick jag upp på första plats igen med 20:12!! Nytt personbästa (40 sekunders förbättring) och jag känner mig riktigt nöjd!

Nu känns sub20 på 5km inte så avlägset. Det var rejält blåsigt och jag var lite hungrig innan lunchen så det finns lite att slipa på! ;)..

• Zezzan
    Gnillib skrev 2013-04-17 19:44:14 följande:
    Hej! Hoppar in om det är ok. Jag har precis börjat springa och sprang 2, 6-km-spåret idag med bara en kort paus! Men det är jätteroligt. Bland annat för att jag kan lyssna på vilken musik jag vill. Det är inte så populärt att spela trance i t ex simhallen... Har iaf anmält mig till VårRuset!
    Heja heja
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan
    PerG skrev 2013-04-17 19:44:56 följande:
    Idag blev det 5km på lunchen. Vår "snabbast på 5km"-tävling pågår fortfarande och jag hade halkat ner till 3:e plats men nu gick jag upp på första plats igen med 20:12!! Nytt personbästa (40 sekunders förbättring) och jag känner mig riktigt nöjd!

Nu känns sub20 på 5km inte så avlägset. Det var rejält blåsigt och jag var lite hungrig innan lunchen så det finns lite att slipa på! ;)..
    Du är grym!!!!
  • Zezzan

Jag har anmält barnen till deras första springlopp nu Barnen är 4 och 5

• PerG

Tack!

Jag ska tillägga att jag hittade några gamla träningsdata och jag sprang 5km på ca 30 minuter årsskiftet 2007/2008 så det går definitivt att träna sig snabbare! ;)

Zezzan skrev 2013-04-17 19:46:03 följande:
    Du är grym!!!!

• MissKaos
    PerG skrev 2013-04-16 22:58:40 följande:
    Jag har dämpade skor, men med lågt drop... dvs mittemellanvarianten. Mina skor heter Saucony Kinvara 3...

Sen har jag ett par heldämpade Adidas (som jag inte använt på läääänge) och ett par "raceskor" (Saucony Gridtype A5) som är helt odämpade som jag har för snabba kortare lopp (fast jag överväger att använda dem på Göteborgsvarvet i år).

Vad som är "bäst" beror ju på. Om du sprungit en hel del i barefoot så kan det ju funka bra, men om du inte sprungit så mycket är ju risken att du drar på dig skador, så det bästa är kanske att börja försiktigt och öka på mängden barefoot allt eftersom? 

Jag har ett par dämpade skor med 4mm drop som jag älskar att springa i.

5km idag, orkade knappt springa. Modell flodhäst. Tung och ja, tung. Hormonstinn? Lätt illamåeende. Mår bätter under löpning dock. Jo, ett pass från i går i benen med -skivstångspinning.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan
    PerG skrev 2013-04-17 20:17:09 följande:
    Tack!

Jag ska tillägga att jag hittade några gamla träningsdata och jag sprang 5km på ca 30 minuter årsskiftet 2007/2008 så det går definitivt att träna sig snabbare! ;)
    Låter lovande. 1 maj 2012 sprang jag mitt första lopp. Då hade jag sprungit 5km 3 gånger tidigare. Sprang loppet på 30.03 Lite mer än en månad senare sprang jag 5km på 25.18 på ett annat lopp

Nu är jag dock inte lika snabb. Nu skulle det nog gå på runt 27 på tävling skulle jag tro. 
  • MissKaos

Skryter väl lite då: Jag har gjort 5km på 21min. Tyvärr på ett 10km lopp och då orkade jag inte hplla farten resterande tid, men eftersom man fick en tid fter halva lopper så vet jag ändå tiden.
    (Fast ïgår tog det nog 38, men det pratar vi inte om)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan
    MissKaos skrev 2013-04-18 15:07:09 följande:

Skryter väl lite då: Jag har gjort 5km på 21min. Tyvärr på ett 10km lopp och då orkade jag inte hplla farten resterande tid, men eftersom man fick en tid fter halva lopper så vet jag ändå tiden.
    (Fast ïgår tog det nog 38, men det pratar vi inte om)

*applåder*
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2013-04-18 15:27:03 följande:
    *applåder*
    Tyst *rodnar*

Milen på 47 i höstas. HAde tänkt mig att göra milen sub 45 iår. Nu blir det inte alls så! Föda barn istället, så jag tränar mer el mindre inför ett marathon om man tänker på saken ur träningsperspektiv!
Svar på tråden Löpartråden 13