• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Nelia82

Blev nya skor på Löplabbet idag. Och övningar från sjukgymnasten för vänsterfoten. Vågar nog lägga in ett pass till i veckan nu, har inte känt av foten på 1½ vecka, sprang 7 km igår och kände ingenting alls, så jag känner mig väldigt nöjd just nu.

Ska provspringa skorna lite på jobbet imorgon, vi har löpband där, så jag känner mig säker med mitt köp. Blev ett par Minzuno Wave Inspire 9 för 1500 pix (wohoo!). Nej, men det var ju på tiden, tror mina är 3 år gamla nu (stod ju i ca 1 år iom graviditeten). Och om de nya känns så bra som de gjorde i butiken kommer jag se fram emot varje löppass

• Nelia82
    Monstermamman skrev 2013-04-11 12:32:18 följande:
    Ska ge skorna en chans till i kväll, ska ut på ett lugnt och långsamt pass med en granne. Borde då kunna koncentrera mig på att känns efter hur det känns. Det jobbiga är att min mage ( magkänslan är stark hos mig) har redan bestämt sig, skorna är fel och måste bort.

någon dom har tips på bra stabila neutrala skor, gärna asics. Får troligen bli ett besök hos sportaffären med två barn i släptåg och titta på nya skor.
    Trist om du ska behöva lämna tillbaka och leta efter nya... Men det är ju viktigt att det känns bra såklart! Jag hoppas verkligen att mina nya känns lika underbara imorgon som de gjorde idag för jag har inte tid för fler sportbutiks-utflykter nu...
  • PerG

Pust... Sprang till jobbet idag igen och det blev den fjärde löpturen den här veckan... Hade tänkt ta vilodag imorgon men en kollega skulle komma in till kontoret imorgon och ville ha löpsällskap så jag får väl offra mig... ;)

Åkte till gymmet efter jobbet ockdå eftersom frugan ville träna lite så nu är jag helt slut... ;)

• Wiem

Jag var på ett spinningpass nu ikväll och efter passet märkte jag att jag hade sjukt ont i "pektån" på ena foten. Kände inget under passet utan först när jag tog av mig skorna. Nu kan jag knappt böja tån och får linka fram o det värker som sjutton.
    Nån som har förslag på vad det kan vara??

• Waimea
    PerG skrev 2013-04-11 21:32:06 följande:
    Pust... Sprang till jobbet idag igen och det blev den fjärde löpturen den här veckan... Hade tänkt ta vilodag imorgon men en kollega skulle komma in till kontoret imorgon och ville ha löpsällskap så jag får väl offra mig... ;)

Åkte till gymmet efter jobbet ockdå eftersom frugan ville träna lite så nu är jag helt slut... ;)

Haha, ja, du får verkligen offra dig.. Stackare där. 

Idag blir det besök hos sjukgymnast och hämta ilägg. Foten är mkt bättre nu och kroppen har träningsvärk efter ett rejält stytkepass i gymmet på jobbet i onsdags. Helt plötsligt, medan jag stod och skrotade, så insåg jag att 'fasen, det här är ju faktiskt jätteroligt, det med'. Körde överkropp med bodypumpövningar men med betydligt tyngre vikter på.  Jag som avskyr gymträning, vad är det som händer? Snart börjar jag väl åka skidor med :-P

Idag blir det instruera spinningpass, sedan ta hem cykelskorna för en premiärtur på min nya pärla, jag och barnen var och hämtade hem den igår, damn så skön den är att cykla på. Svärmor var höggradigt oimponerad 'ska du cykla nu också' sade hon med lite lätt sur röst när jag berättade om mitt inköp. Bara till att bita ihop och låta det rinna av..  
  • Zezzan
    Waimea skrev 2013-04-12 08:07:35 följande:

Haha, ja, du får verkligen offra dig.. Stackare där. 

Idag blir det besök hos sjukgymnast och hämta ilägg. Foten är mkt bättre nu och kroppen har träningsvärk efter ett rejält stytkepass i gymmet på jobbet i onsdags. Helt plötsligt, medan jag stod och skrotade, så insåg jag att 'fasen, det här är ju faktiskt jätteroligt, det med'. Körde överkropp med bodypumpövningar men med betydligt tyngre vikter på.  Jag som avskyr gymträning, vad är det som händer? Snart börjar jag väl åka skidor med :-P

Idag blir det instruera spinningpass, sedan ta hem cykelskorna för en premiärtur på min nya pärla, jag och barnen var och hämtade hem den igår, damn så skön den är att cykla på. Svärmor var höggradigt oimponerad 'ska du cykla nu också' sade hon med lite lätt sur röst när jag berättade om mitt inköp. Bara till att bita ihop och låta det rinna av..  
    Så skönt att foten är bättre.
    Du får fråga om svärmor ska med  
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MissKaos

6km igår, och foten känns bättre! Högklackat dagtid is da shit!

Dagen innan, spinning och snabbgym.

Idag crossfit och förhoppningsvis en löprunda på lördag, hoppas foten håller för en längre tur nu! Vill gärna upp på 10km igen åtminstonde 1g/vecka

Man ska väl göra det man gillar när man är gravid va?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wiem skrev 2013-04-10 15:45:12 följande:

Ojoj jag känner mig verkligen som en novis när jag läser om era löprundor. Jag kom igång för några månader sedan bara och var sjukt nöjd över att jag lyckades springa 5 km på löpbandet utan att stanna häromdan. Jaja man måste ju börja nånstans. :)

Dum fråga kanske, men när man köper skor i butik där de kollar pronationen, springer man barfota på bandet eller hur fungerar det? 

Dum fråga 2: Ni som springer lopp som Gbg-varvet. Har ni musik i öronen då eller "nöjer" ni er med gatumusikanterna utefter banan och publikens glada tillrop?       

Nej jag gillar inte att springa med musik. JAg gör alldrig det.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • lcln

Hej!! Hoppar med här. Älskar att springa men graviditeter har gjort att jag haft ett långt uppehåll. Har börjat lite försiktigt igen efter sista barnet.

Här verkar finnas erfarna löpare (även om jag inte läst allt i tråden) så tänkte börja med en fråga. Får ont i fotlederna, främst på insidan av foten trots att jag joggar max två gånger i veckan och går mer än jag springer. Allt för att slippa problem som jag tidigare fått eftersom jag gått ut för hårt.  Har relativt nya skor.  Vill ju kunna öka på springsträckorna efersom det är plåååågsamt att gå så mycket när konditionen är riktigt bra. Till saken kanske hör att jag alltid springer med barnvagnen...alltså en helt vanlig, gammal, klumpig, tung sak. Kan det påverka steget så att jag helt enkelt får ett dåligt löpsteg som sliter onödigt mycket på fotlederna? Eller är det bara att köra på och tro att det försvinner? Det gör inte jätteont men är helt klart irriterande.

Målet är att kunna anmäla mig till ett 6 km-lopp som är i slutet på maj.  

Svar på tråden Löpartråden 13