• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan
    PerG skrev 2013-04-12 14:48:05 följande:
    Ah, skönt.. ett ganska hårt löppass med backträning på lunchen och sen starkölslunch på det (hoppsan, vi tog visst ut fredagen lite i förskott ;)... 

Alla gillar visst inte att motionera förresten:
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

Ja det finns folk för allt 

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan
    lcln skrev 2013-04-12 14:57:17 följande:
    Hej!! Hoppar med här. Älskar att springa men graviditeter har gjort att jag haft ett långt uppehåll. Har börjat lite försiktigt igen efter sista barnet.

Här verkar finnas erfarna löpare (även om jag inte läst allt i tråden) så tänkte börja med en fråga. Får ont i fotlederna, främst på insidan av foten trots att jag joggar max två gånger i veckan och går mer än jag springer. Allt för att slippa problem som jag tidigare fått eftersom jag gått ut för hårt.  Har relativt nya skor.  Vill ju kunna öka på springsträckorna efersom det är plåååågsamt att gå så mycket när konditionen är riktigt bra. Till saken kanske hör att jag alltid springer med barnvagnen...alltså en helt vanlig, gammal, klumpig, tung sak. Kan det påverka steget så att jag helt enkelt får ett dåligt löpsteg som sliter onödigt mycket på fotlederna? Eller är det bara att köra på och tro att det försvinner? Det gör inte jätteont men är helt klart irriterande.

Målet är att kunna anmäla mig till ett 6 km-lopp som är i slutet på maj.  
    Hej hej och välkommen hit. 
    Jag är ingen erfaren löpare har bara sprungit 1 år men tänkte på detta med ont i fötterna. Har du rätt skor?
    Blir impad att du klarar av att springa med vagn det klarar itne jag. Har testat några gånger men det har slutat med att jag parkerar vagnen och springer korta intervaller fram och tillbaka framför den istället Jag springer absolut itne naturligt med vagnen framför utan måste springa mer ansträngt och på ett sätt som blir konstigt för mig.  
  • Monstermamman

Nu är mina skor bytta, hoppas att detta känns bättre. Blev ett par asics nimbus, dock inte lika snygga som de andra var! Blir att prova dem inna idag och ute på riktigt imorgon.

• MissKaos

Oj.
    Tog totalt slut. Min planerade lörunda blev en stund i soffan.. Har dock damsugit, torkat golv, röjt i min garderob.. Och ett crossfit pass igår, fast jag vågar inte lägga på utan kör nu med ganska lätta vikter.
    Får springa imorgon om inte andan faller på före middagen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan

Jag hatar detta med skor. Eller jag tycker det är kul att köpa nya men blir galen av att inga är perfekta  

• Jespis

Är på spa-helg med ett gäng mammor jag lärt känna här på fl. Vaknade alldeles för tidigt och tog en löprunda före frukost. Skönt väder, även om det är mulet. För isigt och snöigt för att kunna löpa längs vattnet, men det blev en stapplande tripp i alla fall - asfalt var ju inte det jag behövde! Nu hotellfrukost!

• Nelia82

Hmm... har provsprungit mina nya nu också och jag får skav på insidan hälen!! Hur göra? Kan fötterna härda sig eller är det bara att inse att jag får gå tillbaka med dem? Och hoppas att löplabbet går med på byte för nu har jag ju sprungit med dem utomhus. Då provade jag dem ändå på löpband och gick omkring med dem inomhus på jobbet en bra stund för att verkligen vara säker på att jag ville behålla dem, de kändes verkligen rätt! Och gör fortfarande, i allt annat utom just skavet...

• MissKaos

7km trail. Det tog EN TIMME! Men skönt var det. Helt ok väglag sas. Mina lungor tjuter lite, skulle verkligen behöva ta min astmamedicin men vågar inte innan läkare har sagt att det är helt ofarligt. Efter första trimestern kan ajg ta Bricanyl igen. *ser fram emot* Bricanylbrist, 3kg extra att bära på + tusentals med hormoner gör mig seg. Men jag piggnar till av löpningen ingen tvekan
    Hur som -foten är SÅ mkt bättre! Skönt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Monstermamman
    Nelia82 skrev 2013-04-14 12:33:16 följande:
    Hmm... har provsprungit mina nya nu också och jag får skav på insidan hälen!! Hur göra? Kan fötterna härda sig eller är det bara att inse att jag får gå tillbaka med dem? Och hoppas att löplabbet går med på byte för nu har jag ju sprungit med dem utomhus. Då provade jag dem ändå på löpband och gick omkring med dem inomhus på jobbet en bra stund för att verkligen vara säker på att jag ville behålla dem, de kändes verkligen rätt! Och gör fortfarande, i allt annat utom just skavet...

Läste av en tillfällighet att det finns mängder olika snöringsalternativ för div problem. Extra stabila anklar, blåa naglar etc etc. Kan något sånt hjälpa?

provade mina nya skor idag, de känns så mkt bättre än de jag först köpte. Sprang 8,5 km och kändes helt ok. Börjar få lite varvs panik. Svårt att motivera mig att motivera mig att springa längre än runt milen.
Svar på tråden Löpartråden 13