• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2013-04-25 13:20:47 följande:
    Jag har fortf inte fått startbevis till Varvet.

Du kan skriva ut det från din sida på deras hemsida.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag sprang/hasade 5km idag.<orkar mkt lite och det är irriterande

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan
    MissKaos skrev 2013-04-25 19:05:20 följande:

Du kan skriva ut det från din sida på deras hemsida.
    Fick inte ni mer saker än bara startbeviset? Någon tidning, info eller sånt?
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2013-04-25 19:08:44 följande:
    Fick inte ni mer saker än bara startbeviset? Någon tidning, info eller sånt?

Jo, ett nummer av aktiv träning. Infon är samma som den du fick som mail igår eller idag
  • Zezzan
    MissKaos skrev 2013-04-25 19:51:07 följande:

Jo, ett nummer av aktiv träning. Infon är samma som den du fick som mail igår eller idag
    Oki då väntar jag på mail och känner mig nöjd då
  • PerG
    Zezzan skrev 2013-04-25 21:05:16 följande:
    Oki då väntar jag på mail och känner mig nöjd då
    Tidningen var inte så jätterolig egentligen ... Om du har vägarna förbi Göteborg kan du få mitt ex.. ;)
  • Zezzan
    PerG skrev 2013-04-25 21:26:51 följande:
    Tidningen var inte så jätterolig egentligen ... Om du har vägarna förbi Göteborg kan du få mitt ex.. ;)
    Du är snäll du  

Jag har drabbats av 1 årskris. Motivationen är som bortblåst. Jag klarar knappt av att ta mig ut på springturer förutom min och grannens sällskapsrundor då vi springer i snacktempo Jag vill men klarar verkligen inte att motivera mig. Känner massa stress för alla tentor som drar igång nu oxå tror det spelar in. Allt är bara kaos just nu 
  • lcln

En timmes gå/jogga med vagnen idag. Tung runda, höll på blåsa bort. Men såhär i efterhand känns det som om träningen är det enda som gör att man orkar trots att man knappt sover med bebis i huset.

Klantade mig och klev ordentligt snett men konstigt nog så fick jag inte ont i foten utan i låret strax över knät på andra benet ....

Nu blir det kvällsläsning av "Det perfekta löpsteget"    

• PerG
    Zezzan skrev 2013-04-25 21:55:40 följande:
    Du är snäll du  

Jag har drabbats av 1 årskris. Motivationen är som bortblåst. Jag klarar knappt av att ta mig ut på springturer förutom min och grannens sällskapsrundor då vi springer i snacktempo Jag vill men klarar verkligen inte att motivera mig. Känner massa stress för alla tentor som drar igång nu oxå tror det spelar in. Allt är bara kaos just nu 
    Jag känner igen det där lite. När jag började springa 2007/2008 så hade jag Göteborgsvarvet 2008 som mål men blev pappa i den vevan och allt som förändras i livet med det så löpningen trappades av efter det. Sen tog det ett tag fram till att jag skulle springa Göteborgsvarvet 2011 som jag tog tag i det seriöst och började träna mer och sen dess har jag fastnat "på riktigt".

För min egen del så behöver jag ständigt ha "mål" att sikta på för att motivera mig. T.ex. att springa ett visst lopp (Göteborgsvarvet, Lidingöloppet, etc), eller springa en viss distans på en viss tid (5km, 10km, osv) eller en viss runda (min "backiga" runda, "slottsskogsrundan" etc). Det hjälper mig att motivera mig för att ge mig iväg!... Sen har även våra jobbtävlingar funkat som morot också. Endomondo är ju lite som "facebook för löpare" så ofta när man varit ute och sprungit så är det direkt någon som skickat någon kommentar eller liknande vilket gör det roligare... ;)
  • Zezzan

Jag har lyckats hålla det på 2-3 mil i veckan vilket är bra för att vara mig. Problemet är avdankade av kvalitetspass. Nu har det inte äns hjälpt att ha Gbgvarvet framför. Haha jag kommer förhoppningsvis igen. Och genom att jag springer så går jag inte helt ner på noll iallafall. Bibehåller lite iallafall

Svar på tråden Löpartråden 13