Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Igår upptäckte jag att Garmin Forerunner 610 hade ett bra pris + rabattkod hos Wiggle så jag "slant" på beställningsknappen! ;)....
Innan dess provade jag också att springa en "gammal" 5km-runda som jag brukade springa förr i tiden och det var riktigt jobbiga backar men kändes ändå bra och benen och flåset känns väldigt bra inför varvet. Måste bara klämma in några riktiga långpass de kommande två helgerna för att förbereda Stockholm Marathon också...
Idag blev det löptur till/från jobbet men jag var lite skeptisk till löpturen hemåt eftersom det regnade. Men det var faktiskt skönt när jag väl kom iväg. Värre var dock när jag hade hämtat barnen och skulle gå de sista 300m hem och jag började frysa när de gick i slow motion och skulle undersöka allt och hoppa i alla vattenpölar... ;(
PerG: Aha. Trevligt med klocka. Vad fick du ge? *nyfiken*
Jag har lagt upp strategin för att se om det går att ta sig igenom vårens lopp med någon form av heder i behåll. Testar foten idag igen, ska köra tidsintervaller för mitt jobb och är med och springer. Sedan kommer jag att starta långa Växjöloppet, men köra det som ett snabbare långpass inför Gbg och Sthlm. Går det bra får jag väl knöla in nåt extra långpass mellan nu och 18 maj, efter Götet är det väl knappt lönt med långpanna inför Sthlm. Men då måste foten funka efter idag.
Gör den inte det så stryker jag mig definitivt från Sthlm och Växjö, förmodligen från Gbg. Vägrar springa bara för att genomföra, då kan jag likaväl springa härhemma. Och fan, vad MTB:n ska få slita i vår.
Jag har fortf inte fått startbevis till Varvet.
2283:- tror jag det blev!
Fy vad tråkigt med skador. Hoppas det blir bättre! Inget kul att behöva ställa in en massa lopp.. ;(
Har du inte fått tidningen? Kanske är längre leverans till Norge...
Annars går det logga in på "mina sidor" och skriva ut det själv!
Hoppas foten blir bättre så du kan springa loppen, Waimea
Ikväll ska jag på ett tvåtimmars spinningpass. Får se hur det går :o
Jag mailade Gbgvarvet och frågade om startbeviset. Och alla utanför Sverige får sina startbevis mailade. Så ingen tidning och sånt till mig ![]()