Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Rodd i maskin och crossfit/gym idag. Springa imorgon igen!
Moaha! Idag kom min nya Garmin Forerunner 610! Nu är den fulladdad men jag får vänta tills imorgon med att prova den! ;)
Jag hade lite småkänningar i ena vaden efter måndagens intervallpass, så igår kväll tog jag en liten provtur och det kändes bra! Passade på att provspringa mina raceskor för att känna efter och har nog beslutat mig för att springa varvet med dem (har bara sprungit 10km som längst med dem tidigare)!
Förhoppningsvis kan jag kapa nån halvminut eller så med dem (enligt en tabell i Runners World var skillnaden nästan en minut med den viktskillnaden på skor om det nu stämmer i verkligheten! ;).
Såg också att Sauconys nya Kinvaramodell precis har släppts (Kinvara 4) så jag ska nog lägga en beställning på ett par såna att ha och växla över i under sommaren/hösten innan de gamla blir för slitna!
Vem sa att löpning inte är en materialsport? ;)
Kul med leksaker!
Jag var ute och cyklade igår. Jag tänkte ta en runda om ca 2 mil, men råkade ta fel väg och klockan landade på 3,6 mil och 1 timme och 40 minuter. Helt underbart roligt!!
Hur nära inpå vågar man springa ett långpass? Planen var ju att springa 18 km i helgen, men min förkylning satte stopp för det. Vet inte om jag törs springa imorgon bitti, känner mig väl egentligen frisk sen igår men man hör att jag fortfarande är lite tät i bihålorna. Jag vill ju gärna köra ett långpass till innan varvet.
Och gärna några intervaller till också, bör jag avstå från det? Ni som är vana löpare, hur tränar ni nu sista två veckorna innan varvet?
Inga långlöp gärna intervaller ich korta pass. Mer vilodagar.
Hade laddat för ett pass ikväll medans sonen är på scouterna. Sedan insåg jag att vattnet kommer att stängas av och vara av hela natten....så jag kan inte duscha. Så får flytta passet till imorgon istället. Lite besviken ...