Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Nu saknar jag Portugal. Alltid mycket roligare och härligare att springa där nere... Tur vi åker ner i juli igen Tack Zezzan och nelia82! Nelia82 menar du att du springer 2 min skitfort, 1 min lite långsammare, sen 2 in skitfort igen osv? Låter tufft, jag har testat springa fort, gå lite osv men problemet är nog att jag inte haft någon riktig strategi. Ska kolla runt litenhet lägga upp ett pass. Låter kul att springa i Portugal. Har själv inte varit dör men min systers sambo är också portugis, dock bor de i uk. Här är det rätt mkt backar i skogen, det är bra för träningen :) nu längtar jag också ut för att springa,, försöker peppa mig att ställa klockan tidigt och springa innan jobbet imorgon. Det är tufft för jag är sååå morgontrött men samtidigt är det härligt att komma ut sådär tidigt!
Jag och sambon tog faktiskt en runda i Slottsskogen, Majorna och Linné idag. Startade vid säldammsbacken så jag fick känna på hur första backen på varvet är. Trodde den skulle vara brantare men den var inte så farlig ju. Blev ändå 5 km på 5.47-tempo och då höll vi snacktempo så det kändes faktiskt riktigt bra att få så bra tid ändå (ja, bra för att vara mig då haha, rätt kass i jämförelse med er andra "eliter" här).
Kördé lite intervaller idag, men vet inte om jag gjorde rätt... Vi har en löpbana i närheten så jag värmde upp lite och sen delade jag in banan i 4 delar (tror delarna blev 75-100 m var) och sprang så fort jag kunde en del, gick raskt, sprang igen osv. Är det meningen att man ska springa så fort man kan? Isåfall orkar jag inte mkt mer än 100 m, men i de träningsprogram jag läst ska man springa intervaller på kanske 400 meter.(och det är nybörjare-intervallprogram). Ska man springa superfort då också eller bara lite fortare än vanligt? Orkade hålla på i 5 varv, ca 15 min. Sååå trött,så hoppas det gör någon nytta :)
¨Foglossningskänningar
Antar att detta betyder att jag inte klommer kunna löpträna på ca 1 år
Känns deppigt hade hoppats på att få springa hela sommaren. Så, byby tråden på återseende hoppas jag. KOllar väl in ibland men har ju inget att tillägga på ett slag.