• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Wiem

Mitt motto för morgondagen är att det är mer pinsamt att svimma på banan av värme, utmattning o vätskebrist än att promenera runt o få en skitkass tid :)
    Ta det försiktigt i värmen imorgon! 27 grader på eftermiddan sa de just på nyheterna! Usch...

• PerG
    Nelia82 skrev 2013-05-17 21:12:46 följande:
    Känner likadant. Men jag har gjort så gott jag kan. Dricker i lagom mängd, ofta, går o tuggar på några salta pinnar och mariekex mellan ordinarie mål. Har ätit bra, men ändå inte överätit (blir så tung o däst då). Köpt svala kläder. Kommer ta det lugnt i backarna, dricka på varje station osv. Och absolut inte jaga någon bra tid, vill bara ta mig runt om det så ska ta 2½-3 timmar.
    Då tror jag nog inte du behöver vara så orolig! Det är ju såna som jag som är i riskzonen som jagar tider.. börjar dock inse att det nog kan bli svårt att klara sub 1:33 med de här förutsättningarna... Cyklade hem från jobbet idag och det var VARMT och klibbigt... hoppas det åtminstone är nån grad svalare imorgon och att det är några moln på himlen i alla fall!

Ska ladda med sportdryck och salta pinnar imorgon bitti (har redan nallat på salta pinnarna nu ikväll) och sen blir det så lite kläder som är möjligt utan att vara oanständig!.. ;) 
  • Wiem

Ser ni nån som kryper upp för alla backar och rullar nerför så är det bara jag :)

• MissKaos

Sitter med gp och nästangråter. Jag skulle ju göra varvet sub 1; 45 idag. Jag har världenens bästa ursäkt att inte springa i magen men hade jag fått vaea hel och träna på i vintras och sluppit fogont så hade jag stått i starten idag. Med mage; ;vätsskerygga och utan tidsambitioner.

Så nu jädrar spinger ni för mig med. Ju snabbare ni löper ju snabbare är det över!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nelia82
    PerG skrev 2013-05-17 22:51:33 följande:
    Då tror jag nog inte du behöver vara så orolig! Det är ju såna som jag som är i riskzonen som jagar tider.. börjar dock inse att det nog kan bli svårt att klara sub 1:33 med de här förutsättningarna... Cyklade hem från jobbet idag och det var VARMT och klibbigt... hoppas det åtminstone är nån grad svalare imorgon och att det är några moln på himlen i alla fall!

Ska ladda med sportdryck och salta pinnar imorgon bitti (har redan nallat på salta pinnarna nu ikväll) och sen blir det så lite kläder som är möjligt utan att vara oanständig!.. ;) 
    Ja, man kan ju alltid hoppas iaf

Nej, ta det vackert alla ni som tänker ta ut er. Minns för två år sedan när jag gick längs sista km mot målet för att se sambon springa i mål och det var faktiskt riktigt otäckt att se alla som låg längs med kanten. Överallt!

Jag vaknade inte riktigt upp som jag ville idag. Spänningshuvudvärk redan från start, uscha... Har mycket problem med både nacke och rygg, men sambon har försökt massera och hålla min kropp i någorlunda skick senaste dagarna men nu börjar jag ångra att jag ändå inte gick till min naprapat förra veckan. Får bli en lugn morgon med kaffe och alvedon (tyvärr) till frukosten men alvedon är väl ingen fara att springa på. Har jag hört iaf. Sen ska jag försöka stretcha kroppen lite försiktigt för att se om ryggen mjuknar lite. Stel som attan är jag.
  • Nelia82
    Wiem skrev 2013-05-17 23:12:14 följande:
    Ser ni nån som kryper upp för alla backar och rullar nerför så är det bara jag :)
    Vi kan krypa och rulla ihop då
  • PerG

Sjukt varmt och jobbigt. Blev 1:45 och jag tror faktiskt inte jag kunde ha presterat bättre idag. Det var 27 grader i skuggan när jag gick till starten en halvtimme innan. Inte ett moln i sikte förrän Övre husargatan så inte mycket till skydd från solen.

Insåg tidigt att det inte var någon större idé att trycka på med fart (och kroppen svarade ändå inte så bra i värmen) så jag fokuserade mest på att klara av loppet och stannade och drack minst 2-3 koppar i varje vätskekontroll (och hällde några över mig också ;).

Hoppas på 13 grader, moln och lätt duggregn på Stockholm Marathon om två veckor... ! ;) 

• PerG

Vädermässigt hade det varit bättre att starta bland de senare startgrupperna. När jag kommit i mål gick jag och sa hej till min syster som skulle starta 15:30 och då började molnen komma fram och temperaturen kändes lite mer behaglig... 

• MissKaos

Fast hagekskuren var nog sådär. ..

PerG skrev 2013-05-18 17:29:35 följande:
    Vädermässigt hade det varit bättre att starta bland de senare startgrupperna. När jag kommit i mål gick jag och sa hej till min syster som skulle starta 15:30 och då började molnen komma fram och temperaturen kändes lite mer behaglig... 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • PerG

Jag missade den! Mina kollegor fick den (de startade lite senare, jag startade 13:13). När jag hade gått i mål kom första regndropparna...

MissKaos skrev 2013-05-18 18:14:35 följande:
    Fast hagekskuren var nog sådär. ..

Svar på tråden Löpartråden 13