• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • lcln

Bra gjort av alla som sprungit idag. Smart gjort att ta det lite lugnt. Höll på flyta bort idag efter en lugn promenad med vagnen.

• Nelia82
    Daniel 723 skrev 2013-05-18 23:23:32 följande:
    Uppvärmning var det inga problem med, svetten rann när man klev av bussen typ... 

Springer du Stockholms Midnattslopp så ses vi kanske, kommer att ha en av de där färgglada tröjorna....!

Lycka till nästa år!! 
    Nej, springer i Göteborg tyvärr.

Ska du springa varvet nästa år? Lycka till själv isåf
  • Nelia82
    xmarcusx skrev 2013-05-18 23:09:00 följande:
    Jag lyckades glömma mitt chip hemma! Värdelöst. Sprang runt på 1:45 men hade nog kunnat pressa några minuter bättre om en officiell tid hade lockat. Såg så många som låg längs vägen och fick åka ambulans att jag sprang med lite extra marginal. En av de jag hade sällskap med till loppet tuppade av tre gånger i transporten på väg tillbaka till start (han bröt efter 16km) så han fick föras till sjukhus. Han är ingen oerfaren löpare heller utan ligger på 37 minuter på milen.

Per: vi har nog sprungit ungefär samma lopp. Jag startade också i fjärde grupp och vi sprang exakt lika snabbt. 
    Trist, men kanske smart? Tänk om du inte hade tagit dig i mål om du hade jagat tid menar jag. Grattis till en bra tid ändå (tycker jag iaf), sjukt imponerad över er som kan springa så mycket fortare än jag gjorde hehe
  • Monstermamman

Är så sjukt nöjd över att trots vädret lyckats så bra i min debut. Sprang på 2.20, ingen höjdar tid jämfört med många av er andra.

jag hade mest problem strax efter första bron, kändes som om värmen och att det var så kvalmigt gjorde det helt omöjligt att springa. Efter andra bron kändes det lätt igen.

Så sjukt stolt över mig, från otränad tvåbarns morsa i radhusområde till långlöpare på ett år.

• anyXX

Grattis allihop,jag påtrycker ni gjort ett superbra jobb! Själv sprang jag en runda på 6,5 km igår, vågade inte mer på grund av värmen och att jag inte hade med någon vätska. Då tänkte jag på er :)

flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX

Hehe påtrycker ska vara tycker såklart....

flicka 2008 & pojke 2010
  • Nelia82
    Monstermamman skrev 2013-05-19 09:17:53 följande:
    Är så sjukt nöjd över att trots vädret lyckats så bra i min debut. Sprang på 2.20, ingen höjdar tid jämfört med många av er andra.

jag hade mest problem strax efter första bron, kändes som om värmen och att det var så kvalmigt gjorde det helt omöjligt att springa. Efter andra bron kändes det lätt igen.

Så sjukt stolt över mig, från otränad tvåbarns morsa i radhusområde till långlöpare på ett år.
    Grymt bra jobbat!! Sprang ju själv på 2.22, så jag vet hur tungt och varmt det var. Hade samma som dig, efter Älvsborgsbron var jag duktigt överhettad och tror det höll i sig hela Hisingssidan. Först på Göta Älv-bron kändes det bättre igen.
  • Monstermamman
    Nelia82 skrev 2013-05-19 13:02:06 följande:
    Grymt bra jobbat!! Sprang ju själv på 2.22, så jag vet hur tungt och varmt det var. Hade samma som dig, efter Älvsborgsbron var jag duktigt överhettad och tror det höll i sig hela Hisingssidan. Först på Göta Älv-bron kändes det bättre igen.

Träningsvärken kommer nu smygande! Har förutom ont i höfterna och allmänt i hela barnen ont i axlarna. Måste kanske se över min löpstil!
  • Monstermamman
    Nelia82 skrev 2013-05-19 13:02:06 följande:

Träningsvärken kommer nu smygande! Har förutom ont i höfterna och allmänt i hela benen ont i axlarna. Måste kanske se över min löpstil!
Svar på tråden Löpartråden 13