• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Nelia82

Huuua vad varmt det är! Det var svettigt nog att springa 3 km ju.... känner mig lite smått orolig inför 21 km i sådan här värme på lördag. Hur klär ni er som ska springa? Jag måste uppenbarligen tänka om och köpa mindre tyg Tungan ute

Daniel 723, jag startar i 24. Förstagångslöpare och seedade inte i mars pga kass fot. Tji fick jag.

• PerG

Jag har köpt ett tunt linne, keps och korta tights...

Nelia82 skrev 2013-05-16 12:05:29 följande:
    Huuua vad varmt det är! Det var svettigt nog att springa 3 km ju.... känner mig lite smått orolig inför 21 km i sådan här värme på lördag. Hur klär ni er som ska springa? Jag måste uppenbarligen tänka om och köpa mindre tyg

Daniel 723, jag startar i 24. Förstagångslöpare och seedade inte i mars pga kass fot. Tji fick jag.

• MissKaos
    Nelia82 skrev 2013-05-16 12:05:29 följande:
    Huuua vad varmt det är! Det var svettigt nog att springa 3 km ju.... känner mig lite smått orolig inför 21 km i sådan här värme på lördag. Hur klär ni er som ska springa? Jag måste uppenbarligen tänka om och köpa mindre tyg Tungan ute

JAg hade kört i korta thigts och linne + keps. GLÖM INTE SOLSKYDDSKRÄM! Och drick drick drick! Ät gärna ngt salt kvällen innan om du kan, salta pinnar eller dyl. Då binder du vätska bätte och har mer reserver under löpningen. Drick innan loppet startar. Lite hela tiden.

Fasiken vad jag är avis på er som ska springa! Har just sålt av min plats och det är ju sorgligt
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    PerG skrev 2013-05-15 20:29:13 följande:
    Mina (ickelöpande) kollegor säger att jag ska springa på 1:28!? men jag tror inte de förstår hur sjukt snabbt det är.. ;).. Själv hoppas jag klara sub 1:33 (var 9 sek ifrån på kungsbackaloppet men Göteborgsvarvet är betydligt mer kuperat) men uppladdningen har inte varit helt rätt varken fysiskt eller psykiskt och jag är lite hypokondriker och nästan söker symptom på förkylning.. ;)

Ska nog försöka göra upp en grov plan för hur jag ska disponera loppet åtminstone fram till Avenyn så jag har en bra förutsättning och sen får det bära eller brista därifrån in i mål! ;)

Då förstår jag vad du menar med tantcore.. ;).. Hoppas det hjälper mot hälproblemen i alla fall men om du håller igång med alternativ träning som du gör borde du väl inte tappa så mycket när hälproblemen väl försvinner?

Jag håller på kollegorna!

KÖR SÅ DET RYKER NU HELA GÄNGET!
    Jag kommer stå och hejja på, och den som inte springer hänger jag ut på youtube efteråt!Tungan ute
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nelia82

Alltså, måste man ha korta tights? Ser ju inte klok ut... Skäms Men linne blir det troligen iaf. Keps, shit pommes frites, äger jag ingen ju. Känner mig inte alls förberedd inför att springa i värme, trots att jag sprungit mycket i ett hett Portugal, men då har jag ju inte sprungit 21 km heller.. Hade hellre haft 15 grader och regn känner jag nu... (Vill verkligen inte klaga på värmen, men den kom väldigt olägligt haha.)

• PerG

Det går ju lika bra med t.ex. shorts, men jag gillar bäst när det inte fladdrar så mycket.. Har släppt på det där med att bry mig om hur jag ser ut när jag springer.. ;)

Keps är ju inte jätteviktigt men kan ju vara skönt om man har. Jag har klarat mig utan det alla andra år.. ;)..

Nelia82 skrev 2013-05-16 23:13:20 följande:
    Alltså, måste man ha korta tights? Ser ju inte klok ut...  Men linne blir det troligen iaf. Keps, shit pommes frites, äger jag ingen ju. Känner mig inte alls förberedd inför att springa i värme, trots att jag sprungit mycket i ett hett Portugal, men då har jag ju inte sprungit 21 km heller.. Hade hellre haft 15 grader och regn känner jag nu... (Vill verkligen inte klaga på värmen, men den kom väldigt olägligt haha.)

• Monstermamman

En kanske korkad fråga: finns det speciella kepsar för löpning? Jag använder aldrig keps förutom när jag är på charter och behöver undvika solen så den enda jag äger är en "vanlig" modell. Tänkte att det kanske fanns svalare modeller just för löpning men det är kanske ingen skillnad!?

• Zezzan

Jag köpte en skärm förra året. Den upplever jag som väldigt mycket svalare än en keps. Köpte den på stadium och den kan spännas åt. Använde den dock inte såååå mycket i somras då jag tyckte det gick ok att springa utan. Sprang även med halvlånga tights hela sommaren så visst går även det. Igår blir det dock kortare tights eller mina nya fina shorts med inbyggda tights

• MissKaos

Ja det gör det.

Jag har med en skärm.

Va är ni inte snygga i thights? Jag älskar mina. i am sexy and i know it! Man bryr sig inte när lungorna svider och låren bränner. Då är svalt ocg bekvämt viktiga saker bya kkäder till lopp är nono

Monstermamman skrev 2013-05-17 07:45:30 följande:
    En kanske korkad fråga: finns det speciella kepsar för löpning? Jag använder aldrig keps förutom när jag är på charter och behöver undvika solen så den enda jag äger är en "vanlig" modell. Tänkte att det kanske fanns svalare modeller just för löpning men det är kanske ingen skillnad!?

Svar på tråden Löpartråden 13