Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Vilka springer i grupp 13??
Huuua vad varmt det är! Det var svettigt nog att springa 3 km ju.... känner mig lite smått orolig inför 21 km i sådan här värme på lördag. Hur klär ni er som ska springa? Jag måste uppenbarligen tänka om och köpa mindre tyg 
Daniel 723, jag startar i 24. Förstagångslöpare och seedade inte i mars pga kass fot. Tji fick jag.
Jag har köpt ett tunt linne, keps och korta tights...

Alltså, måste man ha korta tights? Ser ju inte klok ut...
Men linne blir det troligen iaf. Keps, shit pommes frites, äger jag ingen ju. Känner mig inte alls förberedd inför att springa i värme, trots att jag sprungit mycket i ett hett Portugal, men då har jag ju inte sprungit 21 km heller.. Hade hellre haft 15 grader och regn känner jag nu... (Vill verkligen inte klaga på värmen, men den kom väldigt olägligt haha.)
Det går ju lika bra med t.ex. shorts, men jag gillar bäst när det inte fladdrar så mycket.. Har släppt på det där med att bry mig om hur jag ser ut när jag springer.. ;)
Keps är ju inte jätteviktigt men kan ju vara skönt om man har. Jag har klarat mig utan det alla andra år.. ;)..
En kanske korkad fråga: finns det speciella kepsar för löpning? Jag använder aldrig keps förutom när jag är på charter och behöver undvika solen så den enda jag äger är en "vanlig" modell. Tänkte att det kanske fanns svalare modeller just för löpning men det är kanske ingen skillnad!?
Jag köpte en skärm förra året. Den upplever jag som väldigt mycket svalare än en keps. Köpte den på stadium och den kan spännas åt. Använde den dock inte såååå mycket i somras då jag tyckte det gick ok att springa utan. Sprang även med halvlånga tights hela sommaren så visst går även det. Igår blir det dock kortare tights eller mina nya fina shorts med inbyggda tights
Ja det gör det.
Jag har med en skärm.
Va är ni inte snygga i thights? Jag älskar mina. i am sexy and i know it! Man bryr sig inte när lungorna svider och låren bränner. Då är svalt ocg bekvämt viktiga saker bya kkäder till lopp är nono