Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
En bra och vedertagen metod! ![]()
Jag har alltid varit väldigt dålig på att springa långt, det passar mig inte på något sätt. När jag började springa i höstas så grejade jag en km innan jag var tvungen att stanna och gå, och det trots att jag var i hyfsat fysiskt trim. Det jag gjorde var att jag helt enkelt valde en specifik runda, i mitt fall fem km, och sedan sprang jag så långt jag orkade för att sedan promenera tills det inte länge kändes som om jag höll på att dö och sedan sprang jag igen. Alleftersom jag sprang fler gånger så blev gå pauserna kortare och färre och till slut sprang jag hela vägen.Det viktiga är dock att verkligen tvinga sig själv att springa så långt man orkar innan man börjar gå.
Klarade inte att hålla mig till måndag så jag gav mig ut o sprang nu. Blev 6 km i 5.24-tempo. Känner mig rätt nöjd med det som "start" faktiskt. Ska nog fixa mitt mål till efter sommaren :)
Första loppet avklarat. 6 km i gassande sol. Ovant att springa med andra och nu var detta ändå ett liiitet lopp med 76 anmälda på 6km-sträckan. Mot slutet var jag ensam iaf....hamnade mitt emellan två klungor.