Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Men ah! Dumma iPad, provar igen utan att citera... Ernst Hugo: jag har inte anmält mig än, men det är ju dags! Siktar på att springa på ca 55 min. Du då? Icin: ja då förstår jag att det är lite trixigt och det är ju skönt att få den tiden för sig själv också! Visst är det sjukt jobbigt med intervaller! Jag har också precis börjat med det, tror säkert det kommer göra nytta, men... Puh!
Har gjort sista passet innan varvet. Nu blir det bara slappa fram till lördag. Jag skall låtsas att jag kolhydratladdar när jag i sjäva verket svullar i mig glass.
Enda dilemmat nu är att jag precis googlat löpteknik och upptäckt Thomas Reckmanns "Det perfekta löpsteget". Rätt dumt att försöka sig på det för första gången på lördag.
Börjar bli riktigt nervös! Håller på att packa resväskan inför helgens äventyr. Imorgon drar jag och sonen västerut. Ska bli så spännande att få vara med, har nog innerst inne haft en dröm om detta i många år. Har många minnen från slottsskogen när jag, syrran och mamma var och hejade på pappa. Har aldrig riktigt trott att jag skulle fixa det, jag har alltid varit långt ifrån en idrottstjej.
Men något hände i höstas, helt plötsligt kunde jag springa 7-8 km utan att tycka det var super jobbigt.
känns därför både märkligt och fruktansvärt egetrippande att packa inför något jag för ett år sedan aldrig kunde drömma om.
Vad spännande att ni är så många som ska springa göteborgsvarvet! Är lite avis, hoppas på att springa nästa år! Verkar vara så kul :) lycka till alla!
Det ÄR kul! ;).. Av alla lopp jag gör så tycker jag Göteborgsvarvet är roligast.. ;).. Det är en sån skön stämning och det blir liksom en folkfest av det hela!
Mina (ickelöpande) kollegor säger att jag ska springa på 1:28!? men jag tror inte de förstår hur sjukt snabbt det är.. ;).. Själv hoppas jag klara sub 1:33 (var 9 sek ifrån på kungsbackaloppet men Göteborgsvarvet är betydligt mer kuperat) men uppladdningen har inte varit helt rätt varken fysiskt eller psykiskt och jag är lite hypokondriker och nästan söker symptom på förkylning.. ;)
Ska nog försöka göra upp en grov plan för hur jag ska disponera loppet åtminstone fram till Avenyn så jag har en bra förutsättning och sen får det bära eller brista därifrån in i mål! ;)
Då förstår jag vad du menar med tantcore.. ;).. Hoppas det hjälper mot hälproblemen i alla fall men om du håller igång med alternativ träning som du gör borde du väl inte tappa så mycket när hälproblemen väl försvinner?
Åh hade gärna sprungit varvet men får strunta i det iår. Skolan tar alltför mycket tid nu under tenta tider. Hade tenta i pedagogik idag, nästa vecka har jag i 2 andra ämnen. Fullständig kaos och jag har knappt tid att säga hej till mina barn. Men snart är det sommarlov och då ska jag springa springa springa