Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
1o km på 58 minuter idag =)
Ernst Hugo: tack själv! Har du koll på banan till malmömilen? Är det bara asfalt, backar ( finns det i Malmö?)... Etc. Bra jobbat du också Millan darling!
Kom gärna till Kristianstad i juli och spring Startskottet! WWW.startskottet.nu Finns både 5 km och 10 km givetvis med officiell tidtagning. Det brukar vara runt 1000 personer som springer så det är en ordentlig folkfest!
Åååå vad jag är sugen på att ge mig ut o springa! Min annars väldigt spända kropp har verkligen dragit ihop sig och ger mig det värsta någonsin i huvudvärks-väg. Pallrade mig iväg till en thaimassage idag faktiskt (fick presentkort i julklapp), känner mig bra mörbultad nu hehe... Tanken är att ändå "vila" veckan ut, med promenader och låta kroppen återhämta sig, men på måndag vill jag ut i spåret igen.
Har kollat lite på träningsprogram för att springa milen på under 50 min. Det blir 3-4 pass per vecka, fast jag ska mjukstarta så jag inte råkar ge foten för mycket på nöten så jag får samma känningar som jag hade i vintras. Men jag känner redan att jag måste ha någon slags utmaning, så jag verkligen kommer ut. Blir så mycket roligare då.
Åhhh vad underbart det är att springa. Är inne i examens period och pluggar och har examen typ varje dag känns det som. Sista 1.5 veckan har jag 3 examen (2 avklarade nästa på fredag) Har inte hunnit/orkat träna något alls och har bara blivit tröttare och mer sliten. Idag tvingade mina kompisar med mig ut på en 7km runda. helt underbart. Nu fick jag lite förnyad kraft att plugga imorgon ![]()
Väskan packad, imorgon är det en löptävling på jobbet. 5 el 10 km. Tror att det är över 3000 anmälda. Ska bli spännande att se om benen hänger med efter varvet.
Lite jobbigt att mina kolleger tror att bara för att jag sprang varvet så måste jag springa milen och dessutom vara snabb på den. Det värsta är att jag inte ens är motiverad och då funkar det inte att springa.