• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Nelia82
    lcln skrev 2013-05-25 18:21:57 följande:

Första loppet avklarat. 6 km i gassande sol. Ovant att springa med andra och nu var detta ändå ett liiitet lopp med 76 anmälda på 6km-sträckan. Mot slutet var jag ensam iaf....hamnade mitt emellan två klungor.

• Daniel 723
    lcln skrev 2013-05-25 18:21:57 följande:
    Första loppet avklarat. 6 km i gassande sol. Ovant att springa med andra och nu var detta ändå ett liiitet lopp med 76 anmälda på 6km-sträckan. Mot slutet var jag ensam iaf....hamnade mitt emellan två klungor.

• Daniel 723

Själv är man på semester i Ayia Napa, men man måste så klart träna ändå! Finns en fin strandpromenad från Nissi Beach in till hamnen, rundan blir 7,5 km. Rekommenderas varmt! Dock på morgonen, blir en aning för varmt även på kvällen...! Är

• Nelia82

Verkar ha fått något trassel med min ishias... Ska till naprapaten imorgon, men en fråga är om jag kan springa idag? VIll ju gärna ut o springa för imorgon lär det inte bli någon träning efter besöket och dagen efter naprapaten brukar jag inte heller känna mig så där jättesugen utan vill oftast vila.

• Nelia82
    Nelia82 skrev 2013-05-27 16:49:00 följande:
    Verkar ha fått något trassel med min ishias... Ska till naprapaten imorgon, men en fråga är om jag kan springa idag? VIll ju gärna ut o springa för imorgon lär det inte bli någon träning efter besöket och dagen efter naprapaten brukar jag inte heller känna mig så där jättesugen utan vill oftast vila.
    Jag har alltså inte så ont så jag inte kan gå/springa, utan benet stör mig mest när jag sitter ner eller kommer åt det (rörelsekänsligt med stickande och ömmande känsla, från rumpa ända ner till under hälen/foten) samt att jag känner lite obehag i bäckenet.
  • PerG

Pust... Var ute på en milrunda tidigare ikväll och det kändes riktigt kasst! Fick magknip halvvägs och fick gå/jogga om vartannat... första 5km gick i hyfsat tempo (ca 4:20) men sen blev det katastrof efter det... Var nog för att jag åt alldeles för tätt inpå löpturen. Rapade chiligryta och var alldeles skvalpig i magen... ;)

Ska nog försöka få till några kortare pass varje dag den här veckan inför Stockholm Marathon! Prognoserna för lördagen har växlat en del och det har sett ut att bli lite väl varmt tidigare men nu har prognostemperaturerna sjunkit något. Just nu säger SMHI upp till 20 grader och molnigt medan YR säger 19 grader och soligt (fast med lite regn på förmiddagen). Hoppas bara det inte blir en upprepning av Göteborgsvarvets väder i år!

Och så har jag beställt två par nya skor! Ett par Saucony Kinvara 4 (så jag kan växla över från mina Kinvara 3:or under en längre period innan de gamla tar slut) och ett par Icebug Acceleritas3 att ha för terränglöpning (och eventuellt då till Axa Fjällmaraton i höst).... Alltid skoj med nya prylar! ;) 

• PerG
    anyXX skrev 2013-05-25 08:31:15 följande:

Det ÄR stor skillnad på att vara i bra form och att orka springa! Jag har tränat i stort sett hela mitt liv, med lite pauser, men aldrig löptränat. För 1,5 år sedan började jag löpträna och herregud vad jobbigt det var i början! Men man kan se snabba resultat i början och iallafall för mig är det en typ av träning som ger stor effekt -piggare, starkare, snyggare mage ;)
    Hmm... det där med snyggare mage stämmer inte på mig i alla fall... har fortfarande en liten fläskrand kvar runt magen. Men annars håller jag med om att man känner sig piggare och starkare! ;) 
  • anyXX
    PerG skrev 2013-05-28 00:29:58 följande:
    Hmm... det där med snyggare mage stämmer inte på mig i alla fall... har fortfarande en liten fläskrand kvar runt magen. Men annars håller jag med om att man känner sig piggare och starkare! ;) 

Haha jag sa inte att man fick perfekt mage, men iaf jag får mycket mer rutor av att springa än av andra typer av motion :)

Känner igen det där med att äta för mycket inpå... särskilt tomatsoppa och andra starkare maträtter ställer till bekymmer tycker jag!

flicka 2008 & pojke 2010
  • Zezzan

Tjoho!
    Idag ska jag ut och springa för första gången på typ 1.5 vecka. Ska bli helt underbart skönt. Måste verkligen komma igång nu igen. Har haft massa i skolan så jag har knappt hunnit med något alls. Mne nu är det bara ett prov kvar och det är om 3 veckor så nu är det lite lugnare. Ställde mig på vågen imorse och ja det var ju inte så kul. Men men nu kan det bara bli bättre igen  

• Wiem

Håller tummarna för att det inte blir repris på Gbg-varvsväder när det är Sthlm maraton, PerG!
    Väldigt lynnigt väder i Gbg idag, först ösregn o åska sen kallt o nu svettvarmt. Skumt

Svar på tråden Löpartråden 13