• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Violafrojd
    xmarcusx skrev 2013-05-29 20:45:49 följande:
    Vilken del av smalbenet?
    ändra från knät till foten :/ 
  • anyXX

Skulle anmäla mig till malmömilen igår och insåg att anmälan stängde för ett par dagar sen... Damn! Kände mig väldigt opepp och sur efter det :( nåja jag får hoppas på efteranmälan. Släpade mig ut på en runda ikväll trots att jag inte var sugen alls. Det blev 12,6 km :) inte snabbt, men ändå!

Violafrojd skrev 2013-05-29 15:41:34 följande:
    nybörjare - ganska överviktig! ska gå ner i vikt :) har PW/joggat i 2 veckor i streck.. Idag tog jag spåret på 3 km och kunde jogga längre än jag någonsin har gjort - grymt stolt! sen får jag så grymt ont i mina smalben, det känns som dom vill ge vika, finns det någon som vet vad jag kan göra? tack på förhand 

Ernst Hugo skrev 2013-05-29 20:53:15 följande:
    7.5 km på 43 min i ett soligt Malmö ikväll
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....

Bra jobbat!
    flicka 2008 & pojke 2010
  • Nelia82

Nu har jag anmält mig till Midnattsloppet i Göteborg Det var så dags, efter imorgon kostar det ju mer...

• xmarcusx
    Violafrojd skrev 2013-05-29 21:50:48 följande:
    ändra från knät till foten :/ 
    Hm, smärta kan uppstå när man ökar träningsmängden för mycket, dåliga skor kan vara en annan anledning. Det kan vara bra att utesluta enklare förklaringar av den typen till att börja med.

Ett vanligt problem för löpare som försöker komma igång är benhinneinflamation, vilket låter möjligt i ditt fall, även om min erfarenhet av det är att smärtan sitt mer mitt på smalbenet (på insidan). Benhinneinflamation botas lätt genom att smörja in med till exempel Voltaren eller Zon tre gånger om dagen samtidigt som man tar det lite lugnare med träningen. 
  • Violafrojd
    xmarcusx skrev 2013-05-30 17:52:26 följande:
    Hm, smärta kan uppstå när man ökar träningsmängden för mycket, dåliga skor kan vara en annan anledning. Det kan vara bra att utesluta enklare förklaringar av den typen till att börja med.

Ett vanligt problem för löpare som försöker komma igång är benhinneinflamation, vilket låter möjligt i ditt fall, även om min erfarenhet av det är att smärtan sitt mer mitt på smalbenet (på insidan). Benhinneinflamation botas lätt genom att smörja in med till exempel Voltaren eller Zon tre gånger om dagen samtidigt som man tar det lite lugnare med träningen. 
    då köper jag zon imorgon! :) Och hoppas på bättre resultat.. Jag är ute och går/joggar varenda morgon och förut har det inte varit något problem förens nu.. det gör så ont att jag hellre skulle skippa den där rundan på morgonen men för mitt egna bästa kan jag inte göra det! jag får testa jogga lite lugnare nästa gång också, det kanske hjälper!
  • Zezzan
    Nelia82 skrev 2013-05-30 17:23:43 följande:
    Nu har jag anmält mig till Midnattsloppet i Göteborg Det var så dags, efter imorgon kostar det ju mer...
    När är det. Jag har ju trots allt bara 2 timmar till Gbg
  • Nelia82
    Zezzan skrev 2013-05-30 18:49:57 följande:
    När är det. Jag har ju trots allt bara 2 timmar till Gbg
    24 augusti Anmäl dig vetja!! Hade varit görskoj ju! Jag anmälde mig till startgrupp 3B.
  • Zezzan
    Nelia82 skrev 2013-05-30 19:21:36 följande:
    24 augusti Anmäl dig vetja!! Hade varit görskoj ju! Jag anmälde mig till startgrupp 3B.
    Får se. Min träning har ju minst sagt blivit lidande under dessa examens veckor. Hmm är anmäld till Oslo HM i sept oxå. Tål att tänkas på. Måste få motivation att dra igång med träningen ordentligt igen
  • Nelia82
    Zezzan skrev 2013-05-30 20:59:19 följande:
    Får se. Min träning har ju minst sagt blivit lidande under dessa examens veckor. Hmm är anmäld till Oslo HM i sept oxå. Tål att tänkas på. Måste få motivation att dra igång med träningen ordentligt igen
    Jag och sambon är lite sugna på Oslo HM, men frågan är ju hur långt man orkar resa för att springa egentligen...?
  • PerG

Jag ska åka 80 mil för fjällmaran (enkel väg) och det finns ju de som åker jorden runt för lopp... ;)

Det är väl bara om man tycker att kostnaden och restiden är rimlig i förhållande till hur kul det verkar så kan man väl åka hur långt som helst... ;)

Nelia82 skrev 2013-05-30 22:00:31 följande:
    Jag och sambon är lite sugna på Oslo HM, men frågan är ju hur långt man orkar resa för att springa egentligen...?

Svar på tråden Löpartråden 13