• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • 3 barns mamma84

Jätte svullna armen som nu ser men armbandet har jag på iaf
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • KaOl

Jucea: hihi jaa vilken lyx med barnvakt  Vi har aldrig kunnat lämna bort Måns (finns ingen som kan hjälpa till här) - men 13 nov blir det premiär några timmar då vi ska på 40-årsfest. blir lättare att lämna nu när han är större - då tror jag det funkar med Morfar om det inte är mer än ett par h.

Carina: Du har mig oxå som vän på fb.....

• jeng

Ja det är lyxigt! Det var ju därför vi valde att flytta också. Phs föräldrar är ju hemma i sitt hus varannan helg, och då har dom ungarna lör-sön. Sen kan man ju inte räkna med att det funkar varje gång, men oftast så! Det är skönt!! Sen nu börjar min mamma jobba kontorstider också, så nu kan hon vara barnvakt mycket lättare med!! Och så har vi ju Phs riktiga mamma som iaf kan ha ungarna några timmar då och då. Jätteskönt!

Förra fredan var vi ju på John Cleese. och Då var phs riktiga mamma barnvakt. Sen nu på fredag (imorrn?) går vi på Champions of rock och då ska mamma vara barnvakt Skönt när det ordnar upp sig!

• 3 barns mamma84
    KaOl skrev 2010-10-20 23:00:37 följande:
    Jucea: hihi jaa vilken lyx med barnvakt  Vi har aldrig kunnat lämna bort Måns (finns ingen som kan hjälpa till här) - men 13 nov blir det premiär några timmar då vi ska på 40-årsfest. blir lättare att lämna nu när han är större - då tror jag det funkar med Morfar om det inte är mer än ett par h.

Carina: Du har mig oxå som vän på fb.....
  • 3 barns mamma84

Haha här lämnar vi trollen hos sambons mamma

• RosaNapp

Barnvakt. Önskar jag hade någon jag kunde lita på, men än så länge har jag inte behov av det. Men skulle ju vara bra att ha om jag behöver göra något själv någon gång. Det är svårt att hitta en barnvakt till alla 4 (eller 3 iom att jag fortfarande helammar Er). Annars finns det ju ett par som kan vara barnvakt. Men då blir det ju enbart för barnens skull och då kallar jag det inte barnvakt direkt.

A pratar mer och mer. Fortfarande inte direkt rent på något ord, men det är iallafall kul att höra hans röst och att han går över mer till prat istället för pekande och hummande

Men jag börjar bli allvarligt oroad över min hörsel.

• jeng

Idag for jag och ungarna 7 mil enkel resa till Norrköping för att lämna in min Wiibräda på service. Lyckliga jag fick dock veta att dom byter ut den direkt mot en ny, så det var ju superskönt! Sen bytte vi ett par byxor som jag köpte till Tage och som visade sig vara felsydda i fodret så dom gick inte att få på, och sen gick vi runt i köpcentret lite. Hade gärna varit där längre, men på vägen dit tog jag en halstablett som gav mig halsbränna... Så efter ett tag köpte jag en bulle till Ted och en macka till mig och så satte vi oss och for hem igen! Mysigt att få komma ut lite iaf!! Och mackan hjälpte med, och väl hemma tog jag samarin och då gick det nästan över. Dock har jag halsontet kvar.. Hoppas att natten blir ok.

Ringde sjukvårdsupplysningen, eftersom det verkar som att jag får halsbrännan tillbaka varenda dag som jag tar omeprazolen istället för losec. Det ska ju vara samma sak. Jaja, iaf så visade det sig att det är finare korn i losec, varför tex losec alltid måste ges till bebisar, för inget annat verkar på dom. Så troligtvis så är det detsamma med mig att jag är så känslig mot det där att det grövre medlet inte tas upp! Gud så sjukt! jaja, men då får jag ju se till att få losec på recept iaf så ska det ju bli billigare! Bra att få veta att det KAN finnas en anledning och att jag inte bara är dum i huvet. Får till att använda losec nu då och hoppas att det hjälper!

har fått tränat 34 minuter wii fit plus på brädan också Trots 2 ungar i samma rum!!! Och jag delejtade min gamla gubbe och gjorde en ny och vägde in , och nu stämmer vikten och min balans var mycket bättre på den här brädan, så troligtvis var det väl nån sensor trasig! Nån mer som har wii fit plus som är sugen på en utmaning av nåt slag?

• Lina S

I går sa Sam jag älskar dig till mig för första gången Hjärta det finns ju inget mysigare, tillsammans med en varm kram.
    Han är så kelig och kramig och pussig, mycket mer än vad Elliot var när han var liten. Fast nu är han också det så det är mysigt!

Ska försöka få ändan ur vagnen och få iväg mig själv på aerobic!

VT - jag  vet hur du känner dig ang. jobb, jag är likadan! Men det har blivit liiite bättre sen jag fick barn, då blir man ju tvungen att prioritera dem före jobbet!

Nu är det fullt upp med att förbereda alla utvecklingssamtal, skriva alla skriftliga omdömmen och IUP:er, fy vilket jobb det är... gånger 31 elever puh...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • luzorsus
    luzorsus skrev 2010-10-20 22:12:16 följande:
    jucea. Barnvakt varannan helg???? Och lite då och då? Vilken lyx!!
    Vi har barnvakt kanske en gr varannan månad ungeföär,oftast ett barn hos deras farmor och faster Iman och sen det andra hos min mor och far. Nu börja stora tjejen bli så stor att hon vill sova över hos polare så då kan man ju kombinera där med...
  • Kvack

Vi kan få barnvakt några timmar då och då. Som tex nu när vi är utan bil så hade min syster barnen när vi åkte och handlade med hennes bil. Annars så har vi barnen jämt. Förutom när dom är på skola och dagis. Det är skönt med dom pauserna när dom är på skola och dagis:).

Senast vi var helt barnlediga en natt var länge sedan, det händer inte speciellt ofta. Kanske 1 till 2 gånger per år. Skulle behöva vara det oftare känner man ibland.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11