• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • 3 barns mamma84
    jeng skrev 2010-10-15 16:09:33 följande:
    Gråter ihjäl mig över min symaskin just nu... 12000 spänn kastade rätt i sjön! Går inte att sy med den, och butiken vägrar höra av sig, och säger att det troligtvis inte är nåt fel på maskinen så det lönar sig inte att skicka in den. Vad är rätt med den då? När den varken kan sy i stretchtyger eller tjocka klädtyger typ demin..?? Det är ju trots allt en klädsömnadsmaskin..? 

Skitkul är det ju verkligen.... 
    Om dem inte ringer där du köpte detta ska du ringa till butekerna som gör dessamaskiner och be om en ny direkt eller om dem vägrar går du helt änkelt vidrae med detta.
    Har du kvitto o allt kvar ?
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • luzorsus
    jeng skrev 2010-10-15 16:09:33 följande:
    Gråter ihjäl mig över min symaskin just nu... 12000 spänn kastade rätt i sjön! Går inte att sy med den, och butiken vägrar höra av sig, och säger att det troligtvis inte är nåt fel på maskinen så det lönar sig inte att skicka in den. Vad är rätt med den då? När den varken kan sy i stretchtyger eller tjocka klädtyger typ demin..?? Det är ju trots allt en klädsömnadsmaskin..? 

Skitkul är det ju verkligen.... 
    skulle isåfall kontakta konsument...blablabla, i din kommun och höra hur det är
  • RosaNapp

jucea: nä, alla gillar ju inte att träna, men ska man tala ur hälsosamt perspektiv så är det ju bättre än att banta.
    Hur vet dom att det troligtvis inte är fel på maskinen då?

Skicka in den ändå?
    Om inte annat, ta med den till butik så få dom visa hur det ska fungera istället?

Idag har barnen varit helt upp åt väggarna så jag drog igång en storstädning för att hålla dom sysselsatta och lite fokuserade Fick ett renare hem och trötta barn

Kunde ju tänka sig att A skulle få det lite lättare nu när han börjat prata lite, men gud vilket humör han har! Springer runt och slår dom andra så fort något går honom emot. V är ju inte sen att svara, men E sitter där och tar emot... Så pratar jag med honom, då håller han händerna för ögonen. Kan det bli tydligare?

Och han springer på pottan i ett, men inte en chans att det kommer där i . Fattar det inte, mycket sällan olyckor (även om det naturligtvis händer) så han kniper ju till det är blöja på (när vi ska ut samt när han ska sova för natten) så VARFÖR kan han inte pissa på pottan!!! Ikväll gick han dock och satte sig på toaletten, men gick ner igen, han ville sitta själv och det blev nog inte så bra. Har ingen mindre ring till honom än. Men det får ju köpas snarast.

• Lina S

Ojj nu har jag inte hunnit läsa på ett tag igen. Har läst några sidor tillbaka i alla fall

Mareld - jag visste inte att  ni skulle separera, så tråkigt... Men man kan ju inte heller stanna i en dålig relation bara för barnens skull. Skönt att höra att ni ändå verkar kunna prata och ha en god relation. Människan är en vanemänniska så du kommer säkert snabbt komma in i att inte ha Julia hela tiden. Kanske det blir mer kvalitetstid när du då har henne...Skickar en tröstkram till dig!

Linda - tänker också på dig varje dag och läser såklart din blogg varje dag, faktiskt den enda jag läser Härligt att resan är bokad!

VT och Jucea - vad ni är duktiga med vikten! Heja heja. Jag har själv också lyckats bli av med ca 5 av de 8 kilona som kom till i sommar. Skönt. Men de sista kilona är så envisa..

Mareld - jättegod meny! Jag hade nog också valt purén. Men du kanske redan har haft din middag?

Vi ska ha middag ikväll och då blir det pilgrimsmusslor inlindade i parmaskinka på spett, med en lime och kokosvinägrette, sen kall marinerad fläskfilé med Steve sjukt goda grönpepparsås och någon form av potatis till har ej bestämt mig än. Till dessert blir det en hederlig mjölkchokladpannacotta! Tungan ute Synd att jag inte själv får äta den......

Usch jag drömde inatt att jag blev av med Sam i ett annat land och att jag skulle ringa steve men min mobil fungerade inte.... Fy fan va obehagligt det var... Hur kan man överleva att bli av med sitt barn och aldrig få reda på vad som har hänt... Värsta mardrömmen. Hellre en bilolycka då. Nej usch nu ska jag sluta prata om sådana dumheter....

Trevlig helg alla goa, måste bli lite bättre på att skriva här!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Menade inte att jag inte vill läsa er andras bloggar, men jag hinner inte.... kikar in ibland dock när ni har länkat dit... Kyss

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Mareldsbarn

Härligt LILLE att det blev New York! Önskar er all lycka på resan! bra att du bokade utan mellanlandning också. Onödigt att lägga din energi på sådant. SKa bli spännande att höra om resan!

Lina, tack för dina fina ord!

Jucea, supertrist med din symaskin. Finns det verkligen ingen ångerrätt? Har du pratat med konsumentverket?

Matmenyn blev toppen! Har säkert skrivit det innan men Lina kommenterade ju nu också att purén säkert skulle bli bra så då skriver jag att middagen är avverkad och att jag fick högsta betyg, kalasbra

Julia var mycket intresserad av pottan i somras men har lagt ned det totalt just nu.Beror ju även på hennes föräldrars lilla intresse för just potträning nu då andra saker har prioriterats och energin till att starta upp henne har saknats. FOkus har legat på Julias sömn och på vår relation. Jag får försöka börja potträna henne kanske men är just nu rädd för att det blir så taffligt att det inte blir mer med det. Kanske bättre att avvakta ett tag till, fånga upp hennen är intresset kommer igen och satsa då. Ja jag får se hur det blir.

• Saliva123

Carina:
    De berättade på RUL att moderkakan låg framme lågt och det var anledningen först att det bokades in ett TUL, för att se hur det utvecklat sig iom att livmodern vuxit. Nu behöver de alltså kolla upp bebis också. Nä, jag blöder inte och allt känns bara fint. Det ser nog bra ut tror jag, men det känns ju bra att de håller lite koll.

Rosa o Mareld:
    Beata har också haft perioder av intresse för pottan. Nu kommer det nästan aldrig där det inte ska, men ofta vill hon inte sitta på vrken pottan eller toan när man frågar. Dock om man påminner henne brukar hon gå självmant någon minut senare om hon är nödig. Funkar riktigt bra hemma när vi kommer ihåg att ligga på lite. Har bett dem haka på på förskolan, men det har inte funkat alls. Första dagen gick jättebra, då kissade hon på pottan där också. Men de har av henne blöjan hela dagen och då hände det ju olyckor när de var ute i princip varje dag. Man hämtade henne och hennes kläder och skor var nerkissade... Vi bad då att de skulle ha på blöja utomhus där hon inte har samma koll själv och heller inte hinner få av allt i tid, men då har de på blöja HELA TIDEN istället... Hon är den ENDA på hela avdelningen som ska pottränas så man tycker att de kunde ha lite mer tid och ork än så. OCh kunskap och erfarenhet om inte annat. Klasiskt att barn inte hinner eller kommer på när de leker och är ute. Gäller ju att fixa reflexen inne först. Well well, allt stannade upp och hon ville inte längre. Så jag tror verkligen att man ska låta de ta det i sin takt och att det är viktigt att de känner att de får lyckas. Vi säger bara att det är bra att hon försöker även om det inte kommer något just då, och nu har hon börjat vilja prova igen. Lycka till på oss!

• jeng

Min halsbränna blir fan bara sämre och sämre Nu är det längesen som jag hade ett par bra dagar... Förut har jag ju haft svårt med den i kanske 4 dagar och sen bra i ett par veckor och sen dåligt igen... Lite som om det blev sämre vid ÄL och mens ungefär... Och idag hjälper inte ens nån medicin!!

Går och har konstant ont i halsen, känns som jag typ har nåt i halsen (det som kommer upp antar jag) så jag får svälja hela hela tiden... Och så är jag så rapig hela tiden och man går nästan och mår illa. Kräks ju som tur är inte av halsbrännan, men nånting måste det ju vara som kommer upp.... Har den där brännande känslan i fram i bröstbenet hela tiden, och det bara känns obehagligt. Sista veckan har jag bara varit orolig för att det blir sämre, och att nåt annat ska vara fel... Det skulle ju gå över efter förlossningen sa alla, men det gjorde det ju inte. Då skulle det gå över när jag gick ner i vikt, men jag kan tycka att det borde ha blivit bättre av 20 kg ner då, istället för sämre... Har aldrig haft några problem innan graviditeten med Tage...

Ni andra som har halsbränna, hur svåra besvär har ni? Hur märker ni av det lixom, har ni ont hela tiden? Hur känns det i halsen och kroppen osv?? Några bra tips? 

Får ringa vc på måndag och tjata igen för att få en tid antar jag.... 

• Hallonsocka

Men GUUD så dålig jag är. Bad baaad sofia.... Hade helt glömt den här forumstråden då man ju har er så lättillgängligt på Facebook. :-/
    Hänt något nytt här inne? Jag pluggar pedagogik now-a-days. Och My utvecklas sjukt snabbt sedan hon började på dagisk, främförallt språket jag syftar till då.

Kram kram ska bli bättre på att kolla in här nu!

• 3 barns mamma84

Saliva:
    Det kommer gå bra den lille e nog ingen lille längre utan växer som den ska
    Men hur var det med din livmoder med andra graviditeten ? var det precis så här då med eller var det bättre ?
    Har du fått någon tid till igångsättning snitt eller ska du förfölja graviditeten tills det är Bf dagen eller + några dagar övertid?
    Vi har ju trotts allt sammtidigt nästan nu

Hallon:
    Gud vad skönt har saknat dig i denna tråd ju.
    Vet inte om jag har dig tilljänglig på Bf det ända jag har är lille där ju ingen annan som hör av sig får höra av mig själv hmm ..
    Hehe ja MY och alla våra 08 barn det går snabbt

Jucea:
    Har du testat tabletter? det har du nog gjort.
    Konstigt attdu har hallsbränna nu med det beror nog på starkt mat osv ..
    Eller e du gravid ?

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11