• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Hallon,
    Tack ang vikten!
     Depressionen hänger egentligen inte så mycket på vilken siffra vågen visar, utan mer på alla följdsjukdomar jag har som dom påstår ska försvinan om jag går ner i vikt... Att jag har problemen kvar är ju också en ständig påminnelse över att jag INTE har gått ner i vikt tillräckligt... NU börjar jag dock tvivla på om dom nånsin kommer försvinna.... En annan stor faktor till depression är ju jobb.. Är säker på att mycket skulle ge med sig och kännas bättre om jag hade ett jobb att åka till, och få annan miljö än att vara hemma med ungarna! Jag är inte riktigt gjord för att vara hemmamamma till småbarn. Tage går ju helt ok, men Ted går mig på nerverna med sitt trotsande... Man kan nästan se hur det lyser i ögonen på honom av lycka när han retar mig till vansinne.... Skitkul.....

Uch nu hostar Yed halft ihjäl sig, bara att hämta honom.... 

• lille08

Jucea: Fy låter inget vidare! Jag vet exakt hur det är att ha två små grabbar. De vet precis hur de ska köra slut på sina föräldrar emellanåt! Ni har ingen som kan avlasta er lite med dem? Någon släkting, granne, vän? Men som du skriver kan det säkert hjälpa att bara få komma iväg till ett jobb om dagarna också och få lite miljöombyte och få längta efter sina små.

När det gäller vikten så är det inte ovanligt att den stannar upp fastän man sköter sig exemplariskt! Men siffrorna på vågen säger ju egentligen inte allt om ens vikt. T ex så väger muskler mer än fett. Sen kan det också vara så att kroppen emellanåt binder mera vätska (själv svullnade jag ofta lite omkring när jag skulle ha min mens).

Jag tycker hur som helst att du är superduktig!! En stor varm kram till dig... och gräv INTE ner dig i en grop! Gräv gropen åt mig i så fall... här känns livet allmänt piss emellanåt... men jag vet varför - och det är för det där jäkla läkarbesöket som väntar mig på onsdag. Vill INTE dit! Vill inte få fler dåliga besked. Orkar inte få veta att jag till 99% kommer behöva cellgifter igen. Mera gifter = mitt "liv" är slut! Ja, så känns det iallafall.

• 3 barns mamma84

lille:
    Du får mig att gråtaGråtervill att du är frisk du har barn att ta hand om o se dem växa upp till stora män
    Ge inte upp något måstes göra ett liv ska man inte ge upp en grop blir det inte till dig INTE alls iaf lägger jag mig själv i gropen och då finns det inte plats för dig mitt hjärte vänHjärta

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • lille08

Carina: Vad gullig du är! Nä, det går ju inte bara ge upp. Det vet jag. Men frågan är hur mycket man egentligen orkar?! Jag vet att jag inte kommer leva tills jag är 100. Kanske inte lever ett enda helt år till. Då vill jag att tiden som är kvar är så bra den kan vara! Därför känns det så himla jobbigt med fler tuffa behandlingar, hemska sjukhusbesök och allt det där. Vill så gärna ha ett helt vanligt liv utan allt det där.

Men en positiv grej i eländet är att det onda i min axel har blivit BÄTTRE de senaste dagarna! Visserligen vet jag ju att det finns cancer där också, men det känns skönt när det inte gör sådär himla ont. Däremot har jag ont i några revben. Kan knappt djupandas för det känns som revbenen ska gå av. Har även haft nån konstig huvudvärk de senaste dagarna. Hoppas på att det är för att jag är lite förkyld. Något annat får det inte vara.

• 3 barns mamma84
    lille08 skrev 2010-10-18 23:27:00 följande:
    Carina: Vad gullig du är! Nä, det går ju inte bara ge upp. Det vet jag. Men frågan är hur mycket man egentligen orkar?! Jag vet att jag inte kommer leva tills jag är 100. Kanske inte lever ett enda helt år till. Då vill jag att tiden som är kvar är så bra den kan vara! Därför känns det så himla jobbigt med fler tuffa behandlingar, hemska sjukhusbesök och allt det där. Vill så gärna ha ett helt vanligt liv utan allt det där.

Men en positiv grej i eländet är att det onda i min axel har blivit BÄTTRE de senaste dagarna! Visserligen vet jag ju att det finns cancer där också, men det känns skönt när det inte gör sådär himla ont. Däremot har jag ont i några revben. Kan knappt djupandas för det känns som revbenen ska gå av. Har även haft nån konstig huvudvärk de senaste dagarna. Hoppas på att det är för att jag är lite förkyld. Något annat får det inte vara.
    Hjärtat fan alltså jag vill att allt ska försvinna från dig och du får elva livet som alla andra och njuta av livet och se ljuset och njuta med din familje och inte behövatänka på canser och allt
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • jeng

Lille,
    vi har ju barnvakt varannan helg, och kan ju få enstaka ggr då och då också om vi behöver. Men vi har ju ingen som kan avlasta på dagtid så att säga... Ted har ju dagis de dagar som Ph jobbar, men igår fick jag ju åka och hämta honom pga förkylningen... Så idag har jag också 2 ungar hemma själv.... Man ska ju inte klaga, hur många får ha sin partner hemma dessutom 2 vardagar i veckan?.. Men när man inte mår bra i övrigt så blir ju allting så jäkla mycket jobbigare.... Jag tror absolut att ett jobb skulle göra jättemycket för mig! Synd bara att dom jag söker hos inte verkar fatta det!!

Förstår hur du tänker med behandlingar. Just behandlingar som inte är botande, utan bara hjälpande! Det är ju en väldigt fin balansgång det där med den tid man eventuellt har kvar jämfört med att spendera den på sjukhus... Tråkigt att det troligtvis väntar ännu en cellgiftsomgång  

• jeng

Sov förresten helt ok inatt. Hade lite rethosta, men med läkerol och att jag låg på rätt sida så var det inga större problem att stå ut!! Och varken igår eftermiddag/kväll eller idag har jag haft halsbränna hittills. Eller ja lite lite, men iaf inget som man inte nästan kan välja att ignorera! Superskönt.
    Och imorse vaknade jag utan supersvullen mage för första gången på en vecka! Inte illa!

Lite mer positiv idag iaf... 

• Lina S

Jucea - så är det för mig också, ibland väger man mer fast man har skött sig bra. Har du druckit lite vatten dagen innan så brukar det kunna bli lite plus, ju mer vatten man får i sig desto mindre binder man.

Lille - usch vad det gör ont i hjärtat att läsa. Fast vi aldrig har träffats så känns du som en nära vän. Du var nästan den första här i tråden som jag "lärde känna" vi var jämngamla (1 år skillnad) och så hade vi samma bf. Dessutom så väntade vi pojkar och hade pojkar sen innan. Så vi var lite lika tyckte jag. Då var vi så glada och bekymmerslösa inte hade man i sina värsta mardrömmar kunnat tänka att det skulle gå såhär
    Nä din story har verkligen gripit tag om mig och jag ventilerar mig om dig för allt och alla - arbetskamrater, hos frissan, på gymmet osv... Synd att vi inte bor närmare varandra för jag hade gärna velat hjälpa dig med barn och allt möjligt annat! Stor kram till dig Hjärta

Mareld - förrätten är enkel men lyxig

sås:
    har inga exakta mått så smaka dig fram, men rör ihop ca:

saft från 1/2-1 lime
    1 tsk grön currypasta
    1/2 dl cocosmjölk
    1 finhackad vitlöksklyfta
    lite flytande honung
    1-2 msk advokadoolja 

trä pilgrimmsmusslor på ett spett, jag brukar ha 5 som inte är så jättestora (1kronas storlek) och sen linda en skiva parmaskinka runt. Eller någon annan lufttorkad skinka (kan vara någon billig sort eftersom man ändå steker)
    Sen steker man på spettet lite hastigt runt om.

Ringla över såsen och dekorera med körsbärstomater Tungan ute

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lana

Carina vi är också kompisar på FB!

oh,jag har inte orkat att kolla in här på länge.Sorry tjejer
    har eg inte varit ngt spec,utan jag har haft annat för mig. Hoppas allt är bra med er!

Här är det Bra! Våra hyresgäster flyttar ut om 2v så snart ska vi renovera där nere och ÄNTLIGEN ha 2 våningar,jag längtar.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11