Mareld,
Jag håller med dig!
Men i GI fas 3 som ju är det livslånga när man har nått sin vikt osv, då FÅR man ju fuska. Man får ju till och med tips i böckerna om HUR man kan planera sitt fusk för att få minsta möjliga dåliga effekt av det. Allt är tillåtet, kolhydrater är tillåtet men i bra form. Och slinker det ner en ljus fralla, så se iaf till att ha smör på, så sänker man GI avsevärt! Det är ju där jag vill leva sen. Det är ju ingen diet som i bantningskur lixom, utan en sund kosthållning! Men för viktnedgång får man ju vara lite mer extrem än fas 3!
Jag har ju en mage som fungerar oerhört dåligt. Har pendlat mellan förstoppning och diarreer tidigare, men nu efter förlossningarna är det mest förstoppning hela tiden, säkert till viss del pga mitt framfall också. Men iaf så ska de väl kolla nu då jag är hos läkaren om det stämmer in på IBS. Jag mår SÅ mkt bättre både fysiskt och i just magen, men även psykiskt, med GI. Så det är skönt att dom också ska kolla sköldkörteln osv. Om jag tex skulle lida av metabola vad det nu heter hahaha minns inte... Som sägs vara ett förstadium till diabetes 2. så skulle det kunna förklara varför jag låg på gränsen till gravdiabetes också, och då varför jag mår bättre av GI kost. Men men vi får ju se. Jag har längtat efter att väga så pass lite så att jag "vågar" börja med GI igen, och nu när vikten ändå har stått så gott som still så länge, så varför inte nu lixom!!!