• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Rimfo,
    Jag tror at tjag behöver sätta ett mål som eg kanske är lite högre än vad jag från början har tänkt mig! Jag TROR att jag skulle kanske kunna känna mig nöjd tidigare än 60, men jag sätter hellre 60 som mål då, och kämpar så länge jag vill och orkar, än att jag sätter 65 som mål och så ser man fram emot det och sen när man väl kommer dit så ser man fortfarande ut som en svullen fläskpannkaka lixom.... :/

KaOl,
    Jag önskar att jag hade haft en snyggare figur, mer jämnt fördelat fett över kroppen. För då hade jag absolut kunnat tåla att väga 65 vilket har varit min trivselvikt tidigare... Dock sitter ju ALLT runt magen och höfterna, så både pga hur jag ser ut och av hälsomässiga skäl så tänker jag inte ge mig förrän det är borta. Nu har jag visserligen som du säger det där lösa plufset som rinner ut, men eftersom jag har så extremt mycket fett på magområdet i jämförelse med på resten av kroppen så blir det ändå ohälsosamt... Fast inte LIKA akut farligt iaf, vilket ju är en trygghet eftersom man har gått med skiten så länge nu!!!

Lille,
    Jättekul att ni har bokat resa!! Hoppas att det går bra och att ni får en jättefin upplevelse!!  

• jeng

Hade nyss "mitt i veckan-vägning" för att kolla av om min ändring i dieten ger nåt resultat. Vägde visserligen 71.5 förra veckan, men i måndags hade jag gått upp till 72 ungefär. Idag var det 71.3 så nu är vi på rätt väg igen! Ännu mer peppad nu!!

• 3 barns mamma84
    lille08 skrev 2010-10-14 00:15:44 följande:
    Idag har jag bokat flygbiljetterna till New York! Hittade direktflyg från Stockholm, så den 3 november åker vi och stannar där tills den 12:e. Är sedan tillbaka i Stockholm den 13:e och blir då kvar där tills den 15:e (Mama-galan är den 14:e).

Håll nu tummarna HÅRT för att ingenting kommer i vägen för denna resan! Bokade även in en enkelbiljett till Sibirien dit jag tänkte skicka cancermonstren på en riktig långsemester...! Eller ja, tänk om det hade varit så enkelt.

Carina: Jo, det är sant. Bebisar ökar ju ganska mycket i vikt de sista veckorna. Men jag håller mina tummar för att han inte blir så stor som de tror. Vet de förresten varför du föder så stora bebisar? När vi var på neo så var det en jättestor bebis där. Det var en flicka som var född runt nånstans runt v 34-35, men hon såg fullgången ut. Har för mig att hon vägde någonstans runt 4½-5 kg. Mamman hade diabetes så det var orsaken till bebisens storlek. Men undra hur stort barnet hade varit om hon hade gått tiden ut?! Rekordbebis??!

Rimfolina: Njae, just nu tror jag bara det är bra för min kropp att väga lite mindre. Eftersom jag har ont på flera ställen i kroppen och har spridning till så många ställen i skelettet så borde det ju vara bra att inte bära runt på för många extrakilon. Trivdes inte alls med att väga så mycket som jag gjorde under behandlingen. Kände knappt igen mig själv när jag tittade i spegeln. Men sen vill jag såklart inte bli som ett benrangel heller. Lagom är bäst så det vore bra om det gick att trycka på stopp-knappen nu.
    Näh ingen vet barnmorskan sa bara att jag skulle bara lugn då min kropp är en sådan kropp som vill ha stora barn och hon sa att det var enligt hennehelt normalt för mig men vi säger någon annna då skulle det inte vara normalt längre utan fundersamt.
    jag gillar inte läget jag vill baraha en liten en BEBIS som jag kan föda ut inte fan kan jag fda ut en på 5kg eller 6 kg jag trodde jag skulle slippa gå igenom detta EN gång till

Ja diabersmammor får stora barn men en som jag som har lågt blodsocker hmmmm det e ologist
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

KaOl: håller med, går hellre på hur kläderna sitter på kroppen och hur stark jag är än vikten. Muskler väger mer än fett och bränner också mer så hellre muskler och väga lite mer och vara stark än bara fokusera på vikt och fett. Så tänker jag:) sen får man med sig så mycket positivt av träning, man orkar mer, bättre hållning, mer energi, sundare ätande automatiskt (annars orkar man inte) och friskare kropp i övrigt (hjärta ffa). Men så har jag tränat och varit vältränad större delen av mitt liv så att banta är inget som finns i min värld. Jag tycker dieter kan vara bra som start (om det är en sund diet) men att träning ärmdet bästa för ett friskt liv. Och som du säger, man behöver intemändra sig så mycket, lägg in vardagsmotion så är ju det mesta gjort

• jeng

Jag avskyr ju träning, så jag får nog tåla fettjakten!
    Sen är ju såklart målet att komma i mina gamla favvokläder lixom, så man mäter ju lika mycket på dom som på vågen egentligen. Men vågen är ju det som säger från vecka till vecka om man har gjort rätt eller behöver justera!

usch tandläkaren igår frågade mig om man har gjort någon reumatiskt utredning på mig eftersom jag har problem med så många leder (käken, knä, fingrar, tår osv...) Det kändes ju inte så positivt Kanske man borde ringa vc och tjata lite till på att få den där läkartiden  

jaja, nu har iaf Ph städat iordning i hobbyrummet igen, så det går att komma åt träningsmaskinerna! Så om jag får nån tid för mig själv så ska jag iaf köra ett styrkepass idag!! Muskelmassa tar jag gärna emot!

• Saliva123

Linda
    Vad roligt att ni har bokat! Håller tummarna!

Jucea
    Ja, ligg på vc om ny tid. Går ju väldigt fort att kolla när du väl är där.

Carina
    Hur var det, hade du fått tid för snitt eller ska du föda vaginalt?

Har varit hos läkaren idag, är sjukskriven och har två veckor kvar. Han skulle bedöma om jag skulle medicineras nu. Jag trodde inte det eftersom trycket sjunkit under dessa veckro jag varit hemma. Men jo, han tyckte att jag behövde det. Hade 145/80 idag. Förvånad som sagt.

Bm sa att bebis låg fint nedåt iaf och jag mår fint förutom den här jäkulskt segdragna förkylningen som jag gärna blir av med. I helgen kommer lillebror och hans tjej ner och hälsar på oss, blir mysigt!

Ha en trevlig helg alla! 

• 3 barns mamma84
    Saliva123 skrev 2010-10-15 10:54:01 följande:
    Linda
    Vad roligt att ni har bokat! Håller tummarna!

Jucea
    Ja, ligg på vc om ny tid. Går ju väldigt fort att kolla när du väl är där.

Carina
    Hur var det, hade du fått tid för snitt eller ska du föda vaginalt?

Har varit hos läkaren idag, är sjukskriven och har två veckor kvar. Han skulle bedöma om jag skulle medicineras nu. Jag trodde inte det eftersom trycket sjunkit under dessa veckro jag varit hemma. Men jo, han tyckte att jag behövde det. Hade 145/80 idag. Förvånad som sagt.

Bm sa att bebis låg fint nedåt iaf och jag mår fint förutom den här jäkulskt segdragna förkylningen som jag gärna blir av med. I helgen kommer lillebror och hans tjej ner och hälsar på oss, blir mysigt!

Ha en trevlig helg alla! 
    Saliva123:
    Jag har tid till tul 30/11 det är ju snart iaf skönt.
    Samma dag ska jag o sambon prata med överläkaren som sen kommer att kolla upp mig och redovissa hur han vill att vi gör.
    Enligt bm jag pratar med säger att det kommer vara en stor killeigen men att jag inte ska oroa mig då jag får stora barn utan några problem med mig själv.
    Så det blir troligtviss igångsättning om tappen är mogen men om dem tar ut honom INNAN bf datum är jag inte mogen till då blir det ju ett försök om läkaren tycker det men men om han är större i november som jag tror starkt påså vägar jag föda och vill ha snitt.
    MEN då har jag sagt till bm att om han är stor och stor för tiden och jag får snitt då är min önskan att förfölja graviditeten tills jag börjar nörma mig övertid och sen vill jagha ut honom för dåvet jag att han är redo att tas ut.
    Men enligt bm så vägrar hon att låta mig göra detta.
    Han ligger med huvudet neråt men ej fixerad utan har huvudetmot beckenbenet och rumpan tryckandes mot min revben.

Jag har ju två Bf att gå i genom 1:a är 14 dec 2:a är bf 21 dec o jag e i vecka 31 29+2 Den andra är vecka 32 31+2
  • Saliva123

Carina
    Vad skönt att få ett TUL och då bestämma hur ni gör. Vi ska också på TUL för att min moderkaka ligger så lågt och för att mitt blodtryck är så högt så de vill se att klutten växer ok.  

• 3 barns mamma84
    Saliva123 skrev 2010-10-15 13:40:41 följande:
    Carina
    Vad skönt att få ett TUL och då bestämma hur ni gör. Vi ska också på TUL för att min moderkaka ligger så lågt och för att mitt blodtryck är så högt så de vill se att klutten växer ok.  
    Visst är det skönt men oxå läskigt o förväntansfull sammtidigt.
    Kommer få panik men,men det går över.

Hoppas skruttan växer på i magen o blir stark o stor krabat.
    Hur länge har du vetat om att den ligger lågt blöder du något ?
    Låter obehagligt ..
    Kram
  • jeng

Gråter ihjäl mig över min symaskin just nu... 12000 spänn kastade rätt i sjön! Går inte att sy med den, och butiken vägrar höra av sig, och säger att det troligtvis inte är nåt fel på maskinen så det lönar sig inte att skicka in den. Vad är rätt med den då? När den varken kan sy i stretchtyger eller tjocka klädtyger typ demin..?? Det är ju trots allt en klädsömnadsmaskin..? 

Skitkul är det ju verkligen.... 

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11