• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Mareld,
    Man kan ju aldrig få för många skor!!

VT,
    Hahaha ja klart vi är lite insnöade, men jag tror fasen man nästan måste bli det om man ska gå ner närmare 30 kg med... Dom försvinner ju inte bara för att man gör några extra situps och väljer bort en potatis till middagen.... :P

Rosa,
    Jag är livrädd för tandläkare.  En tandläkare själv som har skapat den rädslan genom att hålla fast mig stenhård och borra medan jag hade munnen stängd! Nu har jag ju haft käkproblem i säkert 10-15 år, och det gör att jag har svårt att ligga i stolen, kan inte gapa ordentligt, och käken låser sig och jag får snoront. Så nu har det mycket med rädslan att göra också... Inte blir det bättre av att mina förra omgång tandläkare som skulle utreda käken osv kostade mig typ 12000, gjorde mig riktigt dålig i ett par års tid, och betedde sig riktigt illa!

Tandläkaren idag måste iaf ha varit världens bästa tandläkare! Jättelugn och trevlig och pratade hela tiden, och frågade om det gick bra och allt sånt. Och det var helt ok att ta paus och säga till att jag kan inte gapa mer osv. Plus att det såklart var en stor fördel att jag inte hade några hål och allt såg så fint ut så!! Och dessutom tror han sig ha hittat felet på min käke redan efter 30 minuter!!! Helt otroligt! Ska bli kul att se om han har rätt, men det dröjer ett par månader innan jag får komma tillbaka nästa gång! Löjligt nog så tror han att det är en sned visdomstand som hakar upp sig i käkbenet, något som jag påpekade för min förra omgång tandläkare att jag trodde det kunde vara och dom sa att absolut inte!!! Löser inte visdomstanden problemet så skickar han direkt en remiss för käkutredning på sjukhuset! Otroligt vilken lättnad och så skönt att få träffa någon som verkligen lyssnar!!! Dessutom utlovade han mig lugnande om jag måste dra ut tänderna sen! Alltid bra.

• Rimfolina

Tack alla söta för viktkommentarerna!