• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Rimfo, vi peppar dig gärna det lovar jag om du har lust till det!
    En början kunde väl vara att fundera lite på vad för diet eller träning som skulle kunna passa... Sedan får man ta ett steg i taget! Jag kör ju kaloridiet nu och har gjort sen i maj. Men jag är ju en mycket van GI:are så där kan jag ju också det mesta! Bara att fråga om du vill ha tips!! 

KaOl,
    Haha, fuskis  

• Rimfolina

jucea: Tack, söta du! Jag behöver lära mig att äta med måtta, utan att svulla tills det är slut. Och att inte ramla i sockerfällan gång på gång. Har bara inte ork att ta tag i det just nu... Men jag återkommer när motivationen finns!

• jeng

RImfo, vi finns kvar!! Jag brukar dras med exakt samma problem som du, så jag känner igen det så väl!!

Min motivation finns kvar som tur är, och idag hamnade jag på ca 908 kcal. Lite lågt, men det var för att jag hoppade chokladen ikväll pga halsbränna. Hade redan skrivit in den i förväg, men fick ju ta bort den nu. Jaja... Det blir bra. 50 hit eller dit är ju ingen större skillnad! Hoppas nu bara att det ger resultat på vågen också, för då kommer ju motivationen att hålla sig lite bättre  

• 3 barns mamma84

Bm i dag allt såg bra ut.
    Gått upp 15kg är i vecka 31 och han vägder nu 2000g beräknad till 5000g som nyfödd alltså en till STOR bebis Gråter
    Blir trött på detta nu..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • lille08

KaOl: Vilka underbara nyheter!!!

Rimfolina: Så där kände jag också ofta förut med vikten. Har aldrig varit bra på att hålla någon särskild diet och så fort jag tänker på att försöka äta mindre så slutar det bara med att jag blir sugen på ännu mer grejer.

Men nu har jag gått ner i vikt ändå. Har gått ner ca 15 kg under sommaren utan att jag försökt gå ner i vikt. Förut hade jag jublat över att gå ner i vikt, men nu känns det nästan mest jobbigt. Tänk om ännu fler kilon bara rasar av mig utan att jag vill det. Något benrangel vill jag inte bli.

Carina: Vår lille Erik vägde 2144 g i v 32 och han hade förmodligen vägt runt 4 kg om jag gått tiden ut. Hur kan de få din till ytterligare ett kilo om han väger 2 kg nu? Det är verkligen STORA bebisar du får!! Hoppas att allting kommer gå bra!

• Mareldsbarn

Tack för era tips kring maten.

Kaol; Vad glad jag blir av beskeden! Vilken fruktansvärd oro det måste ha varit för dig. Inte kul med inflammation men wow så underbart ändå att det BARA är det

Rosa, jag förstår vad du menar med att få känna ett avslut i er relation. Ett avslut för att kunna gå vidare. Angående din träning så har jag funderat massor. Vad tror du om att börja köra något pass hemma via tv-duken? Det finns ju både styrkepass där du endast använder din kropp, yoga och pilates m.m. som endast behöver ta ca 20 min. Hoppa hopprep medan du lagar middag? Hmmm... nu minns jag ju att du egentligen frågade efter en morot och inte om själva aktiviteten. Behöver fundera lite till

Jag har stoppat huvudet i sanden. Det har varit på tok för jobbiga 3 veckor nu att all kraft runnit ur mig. Jag väljer nu att blunda för vad som komma skall och på så vis inhämtar energi. Må vara fel men jag är också så rädd för att gå sönder totalt då varken tid eller lust för det finnes med tanke på att jag också har en liten fin Julia att vårda. Just nu inhämtar jag energi inför nästa "pratstund". D menar på att vi har massor att reda ut, att prata om var det gick fel någonstans -hur vi mår, hur vi känner, våra besvikelser och även allt det vackra med vår relation. Prata, prata, prata. Jag håll till visserligen med... Men det är tungt. När saker är supertungt gömmer jag mig oftast. ´Ja det har ni ju också sett Nåväl, trots all sorg över drömmen som sprack så är jag mitt i allt otroligt lycklig och tacksam att det är just D som är pappa till Julia och att det är just han jar har fått spendera 1/3 del av mitt liv med. Det kommer bli ett vackert minne och jag kommer alltid känna mig trygg med honom angående mitt älskade barn. DET är viktigast av allt. Och idag är jag ledig och ska själv gå på stan och shoppa skor! Bästa medicinen just NU 

• 3 barns mamma84
    lille08 skrev 2010-10-12 23:33:25 följande:
    KaOl: Vilka underbara nyheter!!!

Rimfolina: Så där kände jag också ofta förut med vikten. Har aldrig varit bra på att hålla någon särskild diet och så fort jag tänker på att försöka äta mindre så slutar det bara med att jag blir sugen på ännu mer grejer.

Men nu har jag gått ner i vikt ändå. Har gått ner ca 15 kg under sommaren utan att jag försökt gå ner i vikt. Förut hade jag jublat över att gå ner i vikt, men nu känns det nästan mest jobbigt. Tänk om ännu fler kilon bara rasar av mig utan att jag vill det. Något benrangel vill jag inte bli.

Carina: Vår lille Erik vägde 2144 g i v 32 och han hade förmodligen vägt runt 4 kg om jag gått tiden ut. Hur kan de få din till ytterligare ett kilo om han väger 2 kg nu? Det är verkligen STORA bebisar du får!! Hoppas att allting kommer gå bra!
    För enligt bm så växer dom fort
    Och enligt henne så  och scanningen kan man inte ta fel
    Fan oxå jag ville njuta av denna graviditet nu vet jag med 100% att jag inte får bli gravid mer

Hoppas allt är bra med dig vännenHjärta
  • 3 barns mamma84

Didos var i vecka 30 300g och var alltså närmade 6 kg när han kom ut.

• Vilda Tiger

Lille
    Dina mått var nog lite önsketänkande... eller, det vet vi ju inte. Men Benjamin vägde ju 4,5 kg i v 40 och han vägde inte så mkt som 2 kg i v 30, har jag för mig. Jag måste gå tillbaka och kolla i mina papper, gjorde ju tul i v 29 och i v 33. Ska jämföra med dina siffror. Förstår att du inte vill bli ett "benrangel" ovanpå allt annat du har. Frossa du i den goda, varma chokladen du får av den där lyxiga maskinen i köket! Och så skickar jag några kilo på posten, jag har så jag kan ge gott av dem.

RImfo
    Japp, NÄR du väl bestämmer dig för att gå ner i vikt så finns vi här: ELLER så inser du att du är precis så där fin som VI ser att du är, och hittar på något annat med tiden. Sådär som jag och Jucea håller på är lite.. tja, rubbat. Du förstår mig rätt, Jucea, hoppas jag. Men vi är ju lite insnöade många dagar.

Mareld
    Jag är så GLAD att du mitt i sorgen kan se det posiiva, och att du och D har det så bra som ni kan mitt i den här historien. Jag ser ju hur det har tärt på Rosa att gå igenom en jobbig separation, och önskar inte det någon.

Igår slog Benji på stort och rullade från rygg till mage, bara sådär, och var hur stolt och nöjd som helst. Inatt har det varit knepigt, han var vaken mellan halv fem och sex men jag hade tur som hade Lyckan hos sin farmor och farfar inatt för Marcus jobbar och annars hade jag inte kunnat ligga kvar då Benjamin somnade om och vi slumrade från och till fram till klockan nio. Imorgon får jag besök av vänner från Uddevalla, de ska komma och besiktiga Benjamin, och till helgen ska Marcus på svensexa. Jag var på möhippa förra helgen och fäktades i tre timmar. Skoj men ACK så jobbigt och svettigt!

• RosaNapp

Mareld: bra att du kan se det positiva. Jag håller med D, det är viktigt att ni får pratat ut.

VT: kul med besök

Jucea: är det tandläkaren i övrigt du inte gillar eller ska du göra något speciellt? Själv somnar jag i tandläkarstolen

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11