• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

NI lchf:are.
    Fiberhusk pratar alla om, det är ju 0 gram kolhydrater. MEN det är ju så himla hög andel kostfiber att jag blir skeptisk ändå, eftersom det ju också kan påverka...
    Har ni nån vettig info om det? 

• KaOl

Jucea: Har ingen vettig info om fiberhusk, men kan bidra med en liten rolig historia kanske? Min son O har ju glutenintolerans. För att brödet ska bli något mer fiberrikt och mer lätthanterligt så häller man i fiberhusk i degen; det binder jättebra. För några veckor sedan kom jag hem och käre maken stod och gjorde vitkålstuvning med något bekymrad min.. han hade hällt i en massa fiberhusk istället för glutenfri mjölersättning, vilket gjorde stuvningen till värre än tapetklister!!!! Vi andra försökte lite artigt äta av maten och bedyra hur god den var men det slutade med att vi skrattade så att det inte gick - allt medan J bara såg surare o surare ut

• jeng
    KaOl skrev 2010-10-27 15:17:53 följande:
    Jucea: Har ingen vettig info om fiberhusk, men kan bidra med en liten rolig historia kanske? Min son O har ju glutenintolerans. För att brödet ska bli något mer fiberrikt och mer lätthanterligt så häller man i fiberhusk i degen; det binder jättebra. För några veckor sedan kom jag hem och käre maken stod och gjorde vitkålstuvning med något bekymrad min.. han hade hällt i en massa fiberhusk istället för glutenfri mjölersättning, vilket gjorde stuvningen till värre än tapetklister!!!! Vi andra försökte lite artigt äta av maten och bedyra hur god den var men det slutade med att vi skrattade så att det inte gick - allt medan J bara såg surare o surare ut
    Hahaha!
    Ja jag läste om nån som hade tagit ett vanligt brödrecept och bara ersatt mjölet med fiberhusk. dom var inte så glada sen, det kostar ju en del också  
  • Lina S

Jucea - jag har bara användt lite fiberhusk, typ 1-2 matskedar. Däremot har jag haft mycket pofiber!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng
    Lina S skrev 2010-10-27 17:44:03 följande:

Jucea - jag har bara användt lite fiberhusk, typ 1-2 matskedar. Däremot har jag haft mycket pofiber!

har du speciella recept med pofiber? eller kan du ersätta mjölet med det typ dl per dl?
  • tessiej

hallon: Jag är också gravid. Bara 14 dagar till BF nu.. får se om bebisen vill komma då eller om det blir före eller efter. Än så länge är det då lugnt. Får sammandragningar när jag är ute och går men inte så farliga..

Linda: Man blir verkligen berörd av ditt tv-klipp. Tårarna kom och sambon undrade vad jag såg på.

Ebba 080805 & bebis BF 101110
  • Hallonsocka

Nya tillskott till tråden alltså Vad mysigt!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11