• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Asereht

Nu är ew:n putsad i minsta detalj. Duger inte det så får det vara. Sååååå sugen är jag inte på en fyrhjuling att jag lägger till pengar.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Å jag får anfall, hittar inte manualen. Den var inte där jag trodde den var. Vart sjutton har den tagit vägen??? *desperado*

• Tant Pruselius

Nu blir det duschen sedan hämta Tuvan och sedan blir det middag ikväll men nära vänner, och en liten liten plutt bebba (född 22/3) {#lang_emotions_heart}

Glad(?)God(?) Valborg!

• zasata

Det står inte att man inte skall åka bee i rulltrappor, det står man skall ta ut barnen om man gör det, men inte pga av vikten. För står inte att man inte kan ha vanliga  grejer i vagnen. Utan för att barnet inte skall skada sig. Så borde få igenom min reklamation.

• zasata
    Kavat skrev 2010-04-30 12:31:51 följande:
    Idag har jag så ont så jag håller att gå av.. Jäkla fogar. Lite kundvagnskörning med sonen bara, men hade ont innan. Väntar på att maken ska komma, han åkte för att hämta dottern för 45 minuter sedan (tar eg. max 20) så var är de? Vi har massor att göra här hemma inför eftermiddagen och jag kan knappt röra mig så det kommer att bli stressigt, för han får nog göra det mesta. Karlar! Sen ska vi till en stor och rolig lekpark med några kompisar, om det inte ösregnar, då hamnar vi med hrm, 10 barn, minst här hemma.
    Usch vad jobbigt med fogarna... :( Hoppas gubben kom hem.

Har ni tips på något roligt till barnkalaset? Vi tänkte vara på landet och grilla lite korv.
    Tobbes syster kanske kan komma och ha lite sminkning om hon är ledig. Och om det finns kvar skall vi köpa en sådan liten (1m) studsmatta som hon får när hon fyller år.
    Funderade på hoppborg, men kostade 1300spänn (?!).
    Kommer vara ca 5-6barn tror jag, så inget jättekalas liksom. Utan mest att barnen skall ha något att göra. Tänkt ta med någon boll med. Har ni några bra tips på annat man kan ha som barnen kan leka med så dom inte springer till lekplatsen när man grillar och äter tårta också?
  • Asereht

Morrn/middag i tråden!

Hur har er valborg varit?

Vi åkte här ifrån vid tretiden, var framme i sthlm/Jakan vid 16:40 vilket innebar att vi för en gång skulel höll tidsplanen och det trots otroligt rörig trafik (olyckor i båda riktnigar).

Mötte upp en tjej i Jakan och vi skiftade vagnar. Typ, hej jag heter...handskakning...titta lite...ok...trevligt att göra affärer...så var det klart!

Så min numer fd EW bor i Jakan på gatan mitt emot huset där jag bodde i 8 år som ensamstående mamma. Känns lite lsutigt faktiskt. *s*

I min ägo har jag nu istället en Brio Happy som är en årsmodell nyare än min var och som har en helt oanvänd sittdel. Chassit är blanskvart, eg är jag inte mkt för lackade chassi men jag står ut. Liggdelen är kamelfärgad. Dvs denna: www.tradera.com/Barnvagn-Brio-Happy-09-auktion_340816_111621668
    Inte min auktion alltså och ja om någon budar "positivt" så finns ingen vagn att hämta, men det är ju inte mitt problem. {#lang_emotions_dreamer} Egna bilder kommer så småningom.

Hitills är jag faktiskt positivt överraskad. Använde vagnen igår kväll och den var ruskigt skön att köra för att vara fasthjulare Var lite orolig att den skulle vara tung eftersom gamla brio duos är kända för att vara tunga men denna är faktisk lätt som en fjäder. Jag lyfter den utan ansträngnind i och ur bilen. Den blir lite stor med liggdeln på men det är ett plus att den går att fälla så. Vu har ju kombibilar så det är inget höjdproblem.

Jag har ingan aning om vad chassit heter men det är inga finesser utan vädligt basic. Hjulen är jag inte helt förtjust i. Hade aldrig valt dem själv. De är punkteringsfria men väldigt breda. Men av lättviktsmodell. Jag skulle hellre valt hjul av denna modell: www.blocket.se/stockholm/Brio_Happy_barnvagn_2009_27102088.htm&w=2 Eller kanske inte. *s*
    Hur som helst så har jag ett set sådana här hjul www.blocket.se/stockholm/Brio_Happy__nyservad___hardlift__sittdyna_m_m_27124654.htm&w=2 liggande i en garderob här hemma eftersom jag är den hamster jag är.

Hur som helst känner jag mig nöjd med bytet. Det gör att jag slipper hålla på att annonser och ha med en massa intressenter som inte gör slag i saken att göra. För att inte tala om alla prutare man slipper. Så slapp jag dessutom leta nytt och fick på köpet en ny vagn (modellmässigt) vilket jag inte hade tänkt mig. Känns väldigt lyxigt med nyvagnskänsla tycke jag. Inte för att min EW var ett dugg sliten men jag har ju använt den och liggdelen var begagnad. Men jag är nöjd och hon jag bytte med är nöjd och det är ju huvudsaken.

Förutom vagnbytet så hade vi en lugn och trevlig middag hemma hos min mor med henne och min morfar. Sedan tog vi en prommenad ned till idrottsplatsen där det var brasa och tivoli. Min mor bjussade killarna på tre åk var och sockervadd så det var tre väldigt trötta, lyckliga men väldigt kladdiga killar när vi gick därifrån! Efter en fika uppe hos mor efter så åkte vi hem. Vi var itne hemma förren strax efter 24 så idag är vi lite sega allihop.

• zasata

As: Ah jag kanske lägga ett bud ^^
    hum dumt att inte ta bort annonsen.
    Den ser fin ut. jag har ju en happy mixed 2010. Och den är lättare än många andra (vad var det jag sa )
    Idah blir min resväska till p&t såld.

• passau

låter jätte mysigt Ase!
    vi var i stugan och grejade inför nästa helg när vi(jag) tänkte vi skulle bo där ute...
    annars tänkte jag leta soffor på b och hoppas göra ett klipp
    och byråar... men vi får se...
    jag och S ska på 4-års kalas till S kompis så vi skippar att demonstrera idag

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11