-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
wäjh!Asereht skrev 2010-05-01 10:14:39 följande:Morrn/middag i tråden!Hur har er valborg varit? Vi åkte här ifrån vid tretiden, var framme i sthlm/Jakan vid 16:40 vilket innebar att vi för en gång skulel höll tidsplanen och det trots otroligt rörig trafik (olyckor i båda riktnigar).Mötte upp en tjej i Jakan och vi skiftade vagnar. Typ, hej jag heter...handskakning...titta lite...ok...trevligt att göra affärer...så var det klart! Så min numer fd EW bor i Jakan på gatan mitt emot huset där jag bodde i 8 år som ensamstående mamma. Känns lite lsutigt faktiskt. *s*I min ägo har jag nu istället en Brio Happy som är en årsmodell nyare än min var och som har en helt oanvänd sittdel. Chassit är blanskvart, eg är jag inte mkt för lackade chassi men jag står ut. Liggdelen är kamelfärgad. Dvs denna: www.tradera.com/Barnvagn-Brio-Happy-09-auktio... Inte min auktion alltså och ja om någon budar "positivt" så finns ingen vagn att hämta, men det är ju inte mitt problem. Egna bilder kommer så småningom. Hitills är jag faktiskt positivt överraskad. Använde vagnen igår kväll och den var ruskigt skön att köra för att vara fasthjulare Var lite orolig att den skulle vara tung eftersom gamla brio duos är kända för att vara tunga men denna är faktisk lätt som en fjäder. Jag lyfter den utan ansträngnind i och ur bilen. Den blir lite stor med liggdeln på men det är ett plus att den går att fälla så. Vu har ju kombibilar så det är inget höjdproblem. Jag har ingan aning om vad chassit heter men det är inga finesser utan vädligt basic. Hjulen är jag inte helt förtjust i. Hade aldrig valt dem själv. De är punkteringsfria men väldigt breda. Men av lättviktsmodell. Jag skulle hellre valt hjul av denna modell: www.blocket.se/stockholm/Brio_Happy_barnvagn_... Eller kanske inte. *s*Hur som helst så har jag ett set sådana här hjul www.blocket.se/stockholm/Brio_Happy__nyservad... liggande i en garderob här hemma eftersom jag är den hamster jag är. Hur som helst känner jag mig nöjd med bytet. Det gör att jag slipper hålla på att annonser och ha med en massa intressenter som inte gör slag i saken att göra. För att inte tala om alla prutare man slipper. Så slapp jag dessutom leta nytt och fick på köpet en ny vagn (modellmässigt) vilket jag inte hade tänkt mig. Känns väldigt lyxigt med nyvagnskänsla tycke jag. Inte för att min EW var ett dugg sliten men jag har ju använt den och liggdelen var begagnad. Men jag är nöjd och hon jag bytte med är nöjd och det är ju huvudsaken. Förutom vagnbytet så hade vi en lugn och trevlig middag hemma hos min mor med henne och min morfar. Sedan tog vi en prommenad ned till idrottsplatsen där det var brasa och tivoli. Min mor bjussade killarna på tre åk var och sockervadd så det var tre väldigt trötta, lyckliga men väldigt kladdiga killar när vi gick därifrån! Efter en fika uppe hos mor efter så åkte vi hem. Vi var itne hemma förren strax efter 24 så idag är vi lite sega allihop.
Hur hittade ni varandra ? Du och happy'n?Brio har ju ett gung i sig som inte går att hitta i så många andra vagnar. Tror man sover välldans najs i sådant
-
Jag hade vääääärldens fulaste brio kombi till min första när han var liten, han sov som en liten sten i den, så jag kan skriva under på detPruseluskan skrev 2010-05-01 22:46:35 följande:wäjh!Hur hittade ni varandra ? Du och happy'n? Brio har ju ett gung i sig som inte går att hitta i så många andra vagnar. Tror man sover välldans najs i sådant
-
Lindadjo skrev 2010-05-01 22:48:59 följande:Jag hade vääääärldens fulaste brio kombi till min första när han var liten, han sov som en liten sten i den, så jag kan skriva under på det
Jag tror minsann att det låter som någon här snart har ettpå sin sticka...
Här flödar blodet så det blidde inget denna vända heller......
Börjar känna lite hopplöst men men....
Fick oxå idag veta att min brorsdotter ska få bebis, vet dock inte alls hur långt gången hon är.... fick höra det från min far, min bror var tydligen inte helt nöjd med att bli farfar innan 40 -
*trött*
-
Om man skulle behöva en dyna till en Bee vart ska man vända sig då? Någon som vet någon som syr upp och säljer? Min återförsäljare på dynor syr ej till buggor
..
(ingen annons) -
Vad tråkigtPruseluskan skrev 2010-05-01 23:04:31 följande:Jag tror minsann att det låter som någon här snart har ett på sin sticka... Här flödar blodet så det blidde inget denna vända heller...... Börjar känna lite hopplöst men men.... Fick oxå idag veta att min brorsdotter ska få bebis, vet dock inte alls hur långt gången hon är.... fick höra det från min far, min bror var tydligen inte helt nöjd med att bli farfar innan 40
Oj var han ung när han fick med? -
Du skulle tagit min innan jag tog bort den.zasata skrev 2010-05-01 21:47:10 följande:www.tradera.com/Easywalker-SKY-sittvagn-liggd...#shipping *lite sugen* men dom skickar inte va?
Hon har haft den ute ett par ggr nu och hon har högt pris på den. Min var också i nästintill nyskick och jag låg i pris nästan 2000 kr lägre.
Jag hålelr med om blocket (och Tradera) men det är ju oftast så det ser ut. Men visst är det helt absurt att vilja ha ut i princip nypris för en använd vagn. Eller ännu värre ett par år gamla ök använda av både två och tre barn och så vill de ha bra betalt för den. Skulle inte tro det!Gackning skrev 2010-05-01 22:01:06 följande:Okej, då är jag mer inne i det, men chassina på de äldra softysarna ser ju likadana ut som sittyn, men man får väl testa för o se, mamma har en gammal softy står så ska kolla på den o jämföra med en kompis sitty när jag får tid över. Jo självklart vill man som säljare ha bra betalt, men att ta ca 1000:- för en några år gammal vagn när nypris är 1295.- känns lite sisådär.. Det finns ju billigare med, men de blir ju sålda direkt, eller ligger längst ner i sverige :(
När jag hittar fynd på Blocket och Tradera så är det i princp alltid i en helt annan landsände än vad jag befinner mg. Det är mer en regel än ett undantag men rätt som det är så hittar man något. Det gäller att hålla koll hela tiden. -
Ren slump, hade inget att göra så jag kikade även på vagnar i lite högre prisklass än vad jag tänkt mig och så såg jag att den här tjejen ville ha en vagn med svängbart/svängbara framhjul och kunde tänka sig ett byte så jag mailade och hon nappade.Pruseluskan skrev 2010-05-01 22:46:35 följande:wäjh! Hur hittade ni varandra ? Du och happy'n? Brio har ju ett gung i sig som inte går att hitta i så många andra vagnar. Tror man sover välldans najs i sådant
-
Ja han va 18 när hon kom och hon är 18 nuzasata skrev 2010-05-02 09:47:14 följande:Vad tråkigt Oj var han ung när han fick med?
-
Sånt verkar gå i arv.Pruseluskan skrev 2010-05-02 10:44:54 följande:Ja han va 18 när hon kom och hon är 18 nu
Min mormor var 19, min mamma var 19, jag var 19, min syster var 18. Min dotter är ju 18 nu och fullkomligt ointresserad av bebisar, men det var ju jag med tills jag fick en egen.Men ärligt talat så oppas jag hon kniper en sådär 5 år till.