Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj

K*B*N, pratar del 11

Lokatt skrev 2010-09-15 22:19:39 följande:
    åh! vill ha uj`n, men det du sa om frakten... hur blir den? jag kan fixa via schenker, har du det på ön??
    Och vad har du för bank om man ska hinna överföra?? Och har de ens uj`n kvar?? många frågetecken nu jue!!
    Äum.. vet inte om vi har shenkern och eller hur det fungerar, har aldrig skickt med dom. Men Dhl brukar ta mellan 3-600 kr beroende på vikt och vart i landet den ska, sthlm dyrare lika så malmö och gbg, medans mindre städer och orter är billigare. Posten beror ju på vikt, men 3-473 kr ca?? Jag ska dit idag på Fm, kl 10.30 närmare bestämt ska jag kolla att dom e ok skick, och om dom finns kvar?
  • Nemia noj
    passau skrev 2010-09-16 07:49:07 följande:
    alla köper vagnar

nu har jag tapetserat i källaren... så idag är målet att åka och köpa mattan till golvet! hade inte med mig takräcket igår...

Jobbigt att fixa allt själv men jag orkar inte vänta på att maken ska orka hjälpa till... han får ta barnen och disken!

igår skulle han lägga tjejerna, han brukar muttra om att dom ska sova 19.30... yea right... våra tjejer behöver bara 10h sömn så då får han gå upp säger jag... är hellre utan egentiden på kvällen och får sova på morgonen... vid 21.30 var dom ff vakna

jag tapetserade han skulle lägga tjejerna...
    d skreks rätt bra*L*

slutsatsen blev att han inte lyckades *skadeglad*
    så jag fick avbryta och gå upp till honom,... när jag går in och skall ta M så ska d såklart tjafsas för han ska fixa det själv... hrm,,, jaja, efter 1h gick det... jag kanske hade lugnat henne på 10 min... men men...
    Ahh känner igen de där med mannen, min e lika dan, men han ger sig iaf när man kommer o jagar ut han, men då e han arg som ett bi i timmar efteråt. Så slutsatsen här blir att jag inte ber han om o lägga dom alls, helst ska han inte vara inne ens vid lägga dags. Vår brukar knoppa runt 20. Men en Fre-Lör kväll får dom mer än gärna vara uppe till 21-22 bara så man får egentid i sängen på morgonen, men de lyckas oftas inte iaf för halvstoppet går upp varje natt runt 4 bara för då e hon pigg.
  • Nemia noj

LOKATT: Jag fråga han om dom andra när jag kom dit men tyvärr men alla vagnarna var tagna redan igår av en o samma person, han ville ha buggan oxå men den fick han icke. För nu e jag Bugga ägare till en fin Cam.
    Han hade fått säkert 20 mail bara igår om buggan, och flera som budat över 1000 kr, och ville ha skickat, men han stog för sitt ord och vi fick köpa den, inte alla gånger man får köpa när andra budar högre.

• Nemia noj

Bugaboo Camen tyvärr lite sliten men helt klart värd pengarna, testad utan barn

• Nemia noj
    Lokatt skrev 2010-09-16 16:26:28 följande:
    Kolla i mitt galleri om du ser något tillbehör du gillar att pimpa den med, jag ska ju sälja av allt
    (vissa saker dock ihop med vagnen bara)
    Gillar ju alla klädslar du har på din bugga, men den med medaljonger och småfolk outfiten, är jag ju helt frälst i. Du funderar inte på o sälja dom Tyst

Sen behöver jag som jag vet just nu, snöhjulen, bumperbaren Eller va sjutton bågen till barnens händer heter.

I övrigt kan jag säga att bilderna ljuger om många skönhets detaljer, varukorgen e SUPER skitig, sittdels tyget e grå prickigt bak till, jag hoppas de e smutts som går bort när jag tvättar o inte mögel Kräks hjulen är i bra skick, men bakhjulen är toma, sufletten lite solblekt o finns ett hål i den på framkant innuti, annars är den i helt ok skick, den fungerar och e helt underbar att köra utan barn så hoppas kännslan är den samma med barn
  • Nemia noj
    Lokatt skrev 2010-09-17 08:31:40 följande:
    allt till buggan ska säljas Gråter småfolk ryggen har Asereht uttryckt intresse för, vet inte hur sugen hon är längre, A? Medaljonger ska säljas separat, mamma på vift har sytt suffletten, så den är riktigt proffsig, ryggen och väsklocket till har jag sytt, ryggen har bra passform, sydd efter orginalet.

Tur att all klädsel på buggan är så lätt att tvätta då, så hoppas allt går bort på din
    Fröken Småland skrev 2010-09-17 08:20:05 följande:
    God morgon tråden! Äntligen hemma, det har varit några intensiva dagar men det har varit riktigt trevlig, lärorikt och lugnande. Det är ju alltid svårt att veta om man läst och förstått tillräckligt mycket och jag har ju lilleman hemma mestadels så det blir inte jättemycket läst om man säger så. Men jag känner att jag har full koll på läget och känner stor tilltro inför examinationerna framöver. Falun är en ganska fin stad även om den är bra mycket mindre än jag trodde. Skolan var jättefin och modern och ligger precis intill den stora anläggningen med de två stora skidhoppbackarna som byggdes inför ett OS. Lite surrealistiskt blir det ändå för en smålänning när man går ut från skolan och blickar rakt upp i två jätterutschkanor Lägenheten som vi hyrt via turistbyrån var toppen och den vill jag absout bo i nästa gång också. Mina tre reskamrater var både trevliga och roliga och de sju restimmarna enkel resa gick förvånansvärt snabbt. Barnen hade det bra hemma med pappa men hade nog vuxit tio cm var Mina små gullungar

Idag skall jag komma ifatt med tvätten, åka in och storhandla inför helgen samt försöka plugga lite grann. Första tentamen är om två och en halv vecka och den blir muntlig vilket är en fördel för mig som har munläder.

Sen vill jag bara säga hur glad jag blev över att höra att Pruseluskan och hennes familj fick ett sådant glädjebesked! Tack för sms Prus, jag har läst ikapp på kvällarna men blev så glad när jag såg ditt sms!

Grattis, grattis, grattis och hurra för en ny trådbebis! Baby
    kul att höra att du hade det så bra och trevligt.
    Ahh men blir någon över till försäljning så tänk gärna på mig.
  • Nemia noj
    Nifelheim skrev 2010-09-17 09:33:57 följande:
    Jag tycker att UJ är SNYGG, men tror verkligen inte att jag skulle gilla den att köra. Typ Som Rollerbug, den är skitsnygg, men jag var inte så förtjust i användarvänligheten på den. Dumma Mountain Terrain.
    Jag reagera på att Uj tippade lätt både fram och bak, vet när mellan tjejen stod på ståbrädan så fick hon vagnen att tipppa bakåt. Inge skoj men annars e de en toppen vagn!
  • Nemia noj

Vi kolla med lilla grodan va de skulle bli, boka tid på Tittut i sthlm, hur mysigt som hellst. Och när vi låg där kunde vi inte hålla oss, så vi fick veta i v 26 att det var en liten flicka

• Nemia noj

Visst funkar gecko liggdelen på camen??

• Nemia noj
    Asereht skrev 2010-09-19 12:26:13 följande:
    Nemia, gecko och frogs ramar är typ 5 cm kortare än cammens så deras klädslar och liggar funkar inte på cam. Däremot funkar cammens på frog, är inte säker på om de funkar bra på geckon dock.
    ahh de var så de var. Ny på de okmrådet
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11