Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-11-17 10:10:57 följande:
    Nemia Noj: Synd att du inte var inne i tråden förra veckan för då hade du vetat att jag och Nif hade träff i Ullared i helgen. Tänk om ni satt och åt vid bordet bredvid vårt

Nästa gång måste du komma ihåg att ta en stämpel när du går ut för då är det bara att kliva förbi kön när man vill gå in i varuhuset igen...

Hur kommer det sig egentligen att du skall flytta? Ni planerade ju barn helt nyligen, hur mycket kan hända på så kort tid? 
    Jo vi fick veta de med stämpel på em, när vi väl kommit in för andra gången. Var liksom ingen som informera om det, och ingen som skylta med att de fanns, utan de var en kille i fiket på 3dje våningen som berätta. Men o andra sidan så rökte jag desto mindre när jag inte våga gå ut, så ja e nöjd iaf
    Gjorde massor med fynd, men blev inte så mycket köpa iaf, inte ekonomi ti de tyvärr

Jo ja ska sätta mi i lägenhet av många orsaker. Men om de blir till de bättre eller sämmre i vårt förhållande vet ja ju så klart inte ännu då, men de känns nödvändigt med lite förändring i vardagen iaf.
  • Nemia noj

Hej hej tråden. Inte visat mig på ett tag, har vart för mycket med allt här och stundvis utan internet. Den 3dje bär de av med flytten, fick en jättefin lägenhet så ja längtar som F..  Tjejerna vet om flytten nu osså, dom pratar om den hela dagarna.

Min stora tjej flyttar dock ti sin pappa i Hudiksvall, känns INTE skoj,. Men för hennes skull e ja glad om de fungerar bra, hon har de inge bra i skolan här, lite mobbad och svårt med kompisar, så hon börjar ny skola till våren. Hon åker från oss nu på söndag, sen ser jag inte henne förrens sportlovet i vår. Känns skit jobbigt.

Många som verka ska ha bebis nu Grattis Baby 

Min vänninan är gravid, hon skulle ha bebis i April -11. Men efter UL förra veckan, blev Bm orolig hon kunde inte se hjärtat klokt de såg ut som tarmarna o magsäcken låg ivägen, så hon fick remiss till sjukhus på fastlandet, och där fick dom veta att bebisen har missbildningar på lungerna, så nu måste dom avbryta graviditetn. Känns så jäkla orättvist och till Jul o allt. De måste vara de värsta man kan tänka sig som gravid, jag vet själv hur orolig jag vart under mina 3 grav, att man ska få mf eller att något skulle vara fel. Jäkla skit,. Gråter

Mycket som händer nu, men ska försöka visa mig lite oftare iaf

• Nemia noj

Madde: Nja jag vet inte tror inte du känner henne, bor här i byn.

Här e en till tomtedödare, O blev skit sur på mig nu i veckan hon fråga om tomten fanns o ja sa nej. Fick bara höra att jag va dum som tala sanning Hon visste ju att han int fanns men jag behövde ju inte säga de.

Nu ska jag packa på hulianerna vinterklädserln o släpa dom till stallet o affären. Alltid lika skoj i denna vintervärme.. :-S

• Nemia noj
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-22 15:13:56 följande:

Asereht. Bra att de kollar upp det ordentligt iaf. *håller tassarna*

zasata: Riktigt snygg. Jag bara älskar den där blå färgen. Nu har jag ju siktat in mig på en BT Dublin med ligginsats om allt går som det ska, men när Vemund och Villemo blir större kan jag nog tänka mig en såndär.

Jag är lite schizofren, så jag kan bli jättestörd av stök, samtidigt som jag kan blockera ut det. Det beror på dagsformen tror jag.

Nu packar jag för fullt och vet inte hur jag ska få med allt. Har inte ***** mer än den där enda gången, så jag tror att jag kanske är känsligare nu som gravid..? Samma sak på båten, där ******* jag ju när Vemund och jag åkte i full storm fast jag brukar kunna hejda det annars. Enda som oroar är att jag har haft jätteont nere på vänster sida, vid övre höftbenskammen hela kvällen igår, inättras och nu fortfarande. När jag vaknade gjorde det dessutom ont ut mot ryggen/njurarna. Funderar på om jag druckit för dåligt eller om en urinledare kommit i kläm eller så. Hände när jag väntade Tin, men då var jag längre gången.

Jag blev inlaggd när jag vänta Novah 2 veckor över påsk pga just njurarna, de e INTE skoj. Mina ledare var klämda och njurarna svullna 50% och 70 %. (Hur dom nu räknar ut de Obestämd) iaf dom kan ju kolla de ganska snabbt med ul på njurarna.
    Men testa o dricka mer.
    Äter du någon medicin?
    Jag blev dålig av min nya medicin nu veckan innan och samma vecka som vi åkte till ullared nu i höst, fick skit ont rent ut sagt, men envis som ja är fortsatte ja ju med medicinen från fredagkväll - torsdag sen klara ja inte av smätan längre o ringde rådgivningen dom sa ti mi sluta med den direkt. Och efter bara 1½-2 dygn hade de värsta släppt efter ca 1 vecka var de helt borta.
    Jäkla läkaren ringde någon vecka efter o fråga hur medcinen funka, o ja berätta hur de blev, då vart han förvånad, FAST de står på burken att har man njur problem ska man rådfråga läkare först.. Skrikandes 
  • Nemia noj

Hej hej tråden och god jul i efterskott. Här har det vart fullt upp hela helgen så har knappt haft tid o orka titta på datorn, har lega med feber 2 dagar osså. blää.
    Julen rulla på helt ok härfaktiskt, hade lite jul ångest i torsdags men de var mest bara i onödan. Ungarna vart glada o på bra humör, så nu ska vi bara överleva nyår osså.

Här packas de för fullt just nu mitt i allt julstök som ska upp packas allt annat som ska med i flytten ner. Kan inte fatta att de e nästa vecka som flyttlasset bär av, har gått hela månaden o grunna på hur segt de är att vänta på något som ska hända och nu e de snart dags.

Skulle få hjälp av soc med förtur till dagis, men då krävs även sambons underskrift o tror ni han har ringt o godkänt de ti soc eller... Morrar lite faktiskt, för han är ju med på flytten av barnen, men han skyller på han inte haft tid. Hur svårt kan det vara att ringa ett samtal, och dessutom räkte de med att han prata in på telefon svararen eller sms. Hur lång tid tar de skicka ett sms? Skrikandes

• Nemia noj

Måste bara få skriva av mig lite hr böla ögonen ur mig sen igår nu. Kan inte riktigt få till dag o natt just nu ens. Igår kom våra hästar i sken, blev skrämda och for genom staketet, en av mina och pappas och 4 andra.
    Allt som allt var dom 6 vettskrämda hästar som for ut, resan slutade på stora vägen där 2 av hästarna small med en bil. Gråter Pappas häst fick avlivas direkt på plats av en förbi passerande veterinär, benet var helt av och dinglade. Stallägarens häst som var den som flög upp på huven, är illa tilltygad men än i livet, fick stora skärsår i buken och en stor köttskada i frambenet samt en avsliten muskel. Just nu är de skit låg stämmning i stallet. Man orkar inte ta sig för nått alls just nu, bara går o tänker o ser den toma boxen där pelle stod. Gråter  Mina 3 andra pollar stod som tur var kvar i hegen när olyckan skedde, men dom var ju väldigt skärrade även dom.
    Har aldrig vart med om någe mer hemskt än när jag kom körandes mot stallet ovetandes, svänger in på uppfarten och får syn på först en krockad bil, sen 2 veterinäreroch framför dom låg en brun häst i snön. Kunde inte se då om de var min gamla herre eller pappas, så när stallägaren kom gåendes mot mig stanna nog mitt hjärta, aldrig vart så rädd i mitt liv. Fi fan vilken jävla dag... Gråter

• Nemia noj

Veterinären hade aldrig kunnat göra något för P, benet var helt av och hölls enbart ihop av skin o senor, de dinglade bara. Dom tvekade inte en sekund med att han måste avlivas.
    Nu ligger han där i snön, väntar på att alla papper ska ordnas och att någon vill hämta han. Gråter  Jäklar osså va illa de kan gå o så snabbt.
    Bilföraren verkar bli skyldig till själva påkörningen, men han i sin tur har lagt in skade anmälan mot stallet pga att hästarna då var på vägen, så en utredning på ev brister ska öppnas nu.
    Men något har ju skrämt hästarna till sken. När stallägaren titta genom förnstret såg han min C i fel hage stå o äta med dom andra 5, när han lagom fått på sig kläderna för att gå ut o flytta han, ser han dom hoppa tillo sen i panik fly rakt genom staketet o ut på åkern, dom fort som skållna omkring och kunde inte stannas. När dom väl kom till vägen han dom 2 långbenta över vägen, P och G small med bilen, G har flugit upp på huven och över vindrutan för att landa på vägen på sidan om, medans P hamnat under på andra sidan som bilföraren o alla närvarande beskrivit de. Sist kom doom kortbenta klumpiga C och D som inte hunnit fram till vägen än. Snön var ju så djup så Små tejejrna hade inte klara av springa efter ens från hagen så dom var kvar med min gamla skärrade herre i hagen. 

Fi fan när man tänker efter så här i efterhand va mycket värre de kunde blitt, nu är de inga personskador. Hästarna kunde lika gärna ramma ner nått av barnen som var med där (stallägarens barn) eller bilen veja från hästarna o kört ner barnen eller någon annan, de kunde ju gått så jäkla mycket värre till.
    Hu hu hu,, Gråter

• Nemia noj
    travdårerskan skrev 2010-12-29 17:08:33 följande:
    vem ska ordna alla papper på hästen som är död?
    var det inte din pappas häst sa du i inlägg förut?
    hur kan en häst få lugga död sådär bara? vad skrämde dom i hagen till skena iväg, många frågor, haft cirka 44 hästar under åren.
    Gillar inte alls dina frågor, tyckr absolut INTE P fått ett värdigt slut på sitt liv överhuvud taget, en fullt frisk häst på 5 år som får benet avkapat av en bil så de bara dinglar, En spruta i nacken av en veterinär så han faller dö till marken. Va ser du värdighet i de???  Pappa är inte ensam på hästen, han har faktiskt sällskap, och papprena o passen är med henne och nu påväg hit. Dock bor vi ju inte mitt i sverige utan på en sketen Ö... Och de krävs båtresa för henne o papprena hit. Innan dess kan hästen inte flyttas, FÅR inte flyttas!
  • Nemia noj
    travdårerskan skrev 2011-01-04 17:05:03 följande:
    god fortsättning alla, har precis fått hem barnvagn från 1950 från USA, lite dyr, men oaaa så hottig.
     har, för ett tag, glömt bort den stackars hästen, vet någon vad som har hänt med den och om den fick värdig avveckling till sist.

hörde att det var flera delägare på den som bråkade om vem som skulle stå för kostnader etc, någon som vet mera så man kan lägga allt bakom sig.
    Jag vet vem du är och jag tänker inte svara på nått, sluta terrorisera mig på min mobil och här!!!!
  • Nemia noj

Tack tjejer va underbara ni är Var nästan berädd att lämna tråden, men efter eran feedback så hur ska jag kunna göra de, blev rörd  Skäms

Här rullar livet vidare, har bott i lägenheten flera nätter i rad nu, de helt underbart. Men mina grannar kommer ju bli härdade iaf, ungarna kliver upp 5-6 på morgonen o börjar sin skrika, gapa, gräla, skrammla, banka,  period som avslutas när dom somnar runt 19-21 tiden. 

O nu blev de väldigt tyst,måste se va dom hitta på för hyss nu....

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11