Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj

K*B*N, pratar del 11

sarahl skrev 2010-10-17 14:22:48 följande:
    Ekorren- helt ok med betalningen. Då blir mammsen glad oxå då jag är skyldig henne lite pengar.

Nemia- oj vad jobbigt, såg alla annonser o tänkte, ojojoj nu är något inte bra!

Men hur kommer det sig med olivia? Pappan o hon hade väl ingen större kontakt? Fast vad spelar det för roll, jobbigt vilket som! jag skulle aldrig klara av att tex plugga på fastlandet o ha barnen här. Saknar de enormt då jag/dom är borta även om de kan vara jävliga som pesten ibland!

Hoppas det löser sig så gott det går!
    Olivia har det inte bra i stenkyrka skola, mobbing. Och då jag ändå ska jaga efter skola i stan nu, så kom tanken om att kolla om han kunde ta sitt ansvar ett tag, och de verka han vara med på. MEN inget är klart än så han hinner ännu backa ur. Får se hur de blir isf blir de inte förrens efter Jul.
  • Nemia noj

igår var en bra dag, känns som de mesta löser sig på ett eller annat sätt. Maila med min AF handläggare och hon verkar ge med sig på mina förslag så nu kanske jag får börja praktik på äldreomsorgen. Så skoj. Olivia vet ja ännu inte hur de blir, kvittar lite vilket som för mig, för hon får byta skola vilket fall som om de sen blir till hennes pappa eller fortsatt med mig de får vi se, han är inte den bästa på att höra av sig, så vet ju inte va som händer just nu o hur han tänker.
    Fick tag i en nästan komplett servis Gröna anna igår på annons, 500 kr. Då var de 4 flata talrikar, 4 djupa, 4 assietter o 4 dessertfat. Sen 1 te fat med 2 temuggar, saftkannan, sockerskålen och uppläggningsfat.
    Så nu ska ja bara ha tag i lite fler te och kaffe muggar samt dom vanliga muggarna (men dom e svindyra o svåra att få tag på)

Idag kommer pappa och hans tant hem från fastlandet med deras häst, ska stalla in den hos mina i stallet, så då ska jag vara med o lasta av. Själv flyttar jag in mina shettisar där oxå ihop med dom andra 2 den 23dje. Sen e dom påsin plats.

Den 28de drar vi till el stockholmo för vidare avfärd mot Åbo, ska bli SKIT kul o få komma bort med vänner,

Nu e de bara allt smått runt om som ska hamna på rätt plats i puzzlet

Snabbläste lite o såg att någon var på g med bebis. Spännande Lycka till.

• Nemia noj

Ja ikväll fick man tid o sitta här igen, mannen är iväg o jobbar med pappa och kompisen som skulle kika förbi ikväll fick förhinder, så nu sitter man här själv.
    Ja barnen e ju hemma förståss, men dom sover.

Borde vara i packar tagen o mitt i flytt kartonger eller nått, men har inte packat en pinal ännu, vågar inte börja förrens ja fått godkänt att flytta in. Inte för ja tror att de ska vara annat än positivt, men feg som man e. Känns lite som när man väntar barn och de e tidigt i grav, o man inte vågar köpa barnvagn etc för tidigt för man KAN få Mf  
    Ja ja ni fattar nog hehe

Var i stallet hela förmiddan idag, så skönt o bara få vara, och pyssla me de man trivs med, De har ju kommit dit flera hästar på senaste dagarna, i början var dom 5 med mina 2 stora, nu går mina 2 små där osså, och 2 nya valackar. Sen i slutet av månaden så skulle en shettis till komma dit. Trevliga stallmänniskor iaf o bra gemenskap.

Den 28 på morgonen drar vi med kryssning till Åbo. Rockkryssningen. Ser fram emot MASSOR 

• Nemia noj
    Fröken Småland skrev 2010-10-20 17:14:47 följande:
    Sarahl: Jag tycker den du länkade till är mycket finare men jag fick inte tag på en sån så det var den här jag köpte. Allamåla från IKEA.

ALLAMÅLA Väggförvaring svart, vit Bredd: 37 cm Djup: 17 cm Höjd: 97 cm
    Sådan har vi med, jätte praktisk och jag tycker den e snygg. Iaf till vår inredning, den följer helt klart med när jag flyttar
  • Nemia noj
    sarahl skrev 2010-10-21 21:12:33 följande:
    nif- om du ser en röd eller gul åkpåse av de där som kostar typ 229 eler nåt, ja de är väl de med fleece i, skulle kunna tänka dig att handla en åt mig då?

Nemia- vart går flyttlasset?
    Det går till stan, sen vart vågar ja inte skriva än, måste få svar av GH först
  • Nemia noj

Jag blir bara Sååå trött på de dagis vi har nu! I natt har lill tjejen var dålig igen, så sambon ringde dagis i morse o fråga ÅTER igen om dom ger henne mjölkproteinfritt, då fick han till svar att de var laktosfritt igår de hon drack, och maten var inte mjölkfri alls, för de hade köket sagt att de gick bra o äta.... Men va FAN... När man lämnat in läkarintyg på att hon inte får varken äta eller dricka något alls med mjölkprotein i, så ger dom henne laktosfritt o vanlig mat och dessutom skylle på att köket sagt att de är ok...

Nee ska bli sååå skönt o få byta dagis på dom. Skrikandes

• Nemia noj
    Angel Gbg skrev 2010-10-22 11:53:22 följande:
    Om det är problem till denna grad så blir jag så ilsken att jag väldans snart erbjuder mig att föra din talan som allergikonsult. Jag får lust att utsätta dom för ett mycket elakt litet experiment som jag kommit på och helt enkelt diskutera med dom om dom verkligen är medveten om att dom genom sitt slarv riskerar livet på allergiska barn. Vill du ha hjälp så säg till, jag debiterar ännu inte som inte Skatteverket kommit igång helt med organisationsnr osv men f*n jag kan bara inte hålla käften när denna nonchalans och ignorans sker
    Vi är inte dom enda som har problem med de dagiset, kompisen son är allergisk mot röda saker, allt som är rött färgämne i etc. Ändå ger dom han röd paprika ena dagen, och röd saft andra dagen. Han får heller inte äta äpplen, men ändå får han de titt som tätt. Han blir inte döds sjuk av de, men han blir ju knall röd prickig i hela ansiktet o kliar sönder sig. Dom sa sist hon gick på dom om de, att de var nog bara för de började bli kallt ute som han blev prickig.

Vår lilla groda på 3½ år sätter dom blöja på bara för hon e så lös så hon inte hinner på toa säger dom,men här hemma hinner hon på toa 99% av alla gånger även när de rinner ur henne, men dom skyller bara ifrån sig.. Så jäkla trött e ja på detta.
  • Nemia noj
    passau skrev 2010-11-03 05:57:33 följande:
    Jag skulle tipsat om omeprazol till vem d nu var som mådde illa å hade ont i magen...
    Såg att du tipsa om denna, jag har gått på Omeprazol förs för någon månad sen i en intervall men de hjälpte inte så var vid läkaren i Fredags och fick byta till Omeprazol Mylan, som jag ska ta 1 morgon och kväll i 2 veckor sen 1 morgon. Hjälper inte de så blir de va de nu heter gastroskopi? Kamera i magen. Men FI F*N (ursäkta svordomen) va ont jag har fått i magen av dom här tabletterna. Känns som ja ska grina hela tiden, gör så jäkla ont. Så nu fundera ja på att sluta ta dom och ringa vc igen. Känns outhärdligt just nu.. Gråter Eller ska man fortsätta plåga i sig perioden ut, de e denna och nästa vecka ut.
  • Nemia noj

Hej alla i tråden föresten, har inte vart inne på länge så sitter o skumläser lite nu för o hänga ifatt

• Nemia noj

Hej hej gänget. Ni får uppdatera mig om jag missat något spännande, har inte ork/tid läsa igenom typ 20-30 sidor tillbaka nu

I helgen var vi på Gekås, helt otroligt måste vart rekord va gäller folk när vi vart där. Gick in på morgonen vid 7 då var de ingen kö alls, och ganska ok inne, man kunde röra sig iaf. Men sen gick vi ut och käka vid lunch och när bvi skulle gå in sen igen runt 1 så var de dock så packat med folk i kön, så vi stod i säkert en timma o vänta i regn ;-(
    Men kul var de, och spendera hela dagen från 7 på morgonen med undantag 2 timmar ute vid lunch till 5 på kvällen där inne, och jag kände mig inte klar när vi gick därifrån ens.

I morse fick jag ett glädje samtal vad gäller min jackt på lägenhet. Jag har inte ködagar så de räcker långt ens med förturen, men genom att använda Ms ködagar plus förturen så ligger vi på första plats i kön på den 3an jag sökt, ska in idag och prata med dom. Är så glad just nu. Kan tillägga att M inte är fullt lika glad längre när han konstatera att de börjar bli allvar med flytten för mig. Men men.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11