Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj

K*B*N, pratar del 11

GRATTIS KAVAT   Baby

RISKI: Huua va hemskt. Tur du e bättre. Vänninans grabben på 3 år fick ett stick av en geting på halsen i Lördags, men tack vare att jag hade tjejernas akut mediciner i väskan så blev de inget akut. Dock svullna han jättefort o blev tjock o röd om hela halsen innan vi han få i han medicinerna. Tur man är förberäd.

MADDE: har du kvar den rosa brion?

Idag kom min älskade Grimo hem från sin "semester" han har vart uthyrd till en underbar familj i 8 veckor. Gissa om man saknat gammel gubben, men Caddan hade nog saknat sin kompis mest av alla. Så nu går dom o mumsar gräs. Ska ta en sväng i skogen på Måndag. LÄNGTAR...

• Nemia noj

Ni som håller på med 3 hjulingar Vad skulle ni rekomendera mellan P/T och UJ för o nackdelar?? Jag köpte en svart UJ nu i veckan och jag ÄLSKAR den. Trots att de e lite skönhetsfel och lite solblekt så är jag sååå kär. Gav 600 spän och då fick jag OTH dyna och ståbräda till.
    Var de överpris eller va tycker ni?

• Nemia noj

Jag TROR den e från mellan 04-06, prata med hennes man på mailen och han skrev 06, men när pappa min sen hämta den så sa hon själv att den var en 04. Men kanske ni vet bättre? Ska försöka få in bild på den snart, måste bara leta efter kamerasladden....

• Nemia noj

Fröken Småland skrev 2010-08-09 20:50:19 följande:
    Nemia: när det gäller uj så är de i uj-tråden helt hysteriska med årsmodeller. Det är svarta fotstöd hit och nya loggan dit. Och så håller de nazinoga reda på importmodellerna också så klart, oj oj oj Fattar inte att de orkar bry sig, själv har jag en 05 eller 06 men enda anledningen till att jag vill/behöver veta det är för att vara säker på att extraklädslar som jag köper säkert passar. Men en sak har jag lärt mig och det är att de ställbara knäledshandtagen kom 2005 så om ditt är fast så är det en 04 eller äldre.
    Ahh tack, då e de en 04a.
  • Nemia noj
    Asereht skrev 2010-08-09 20:06:26 följande:
    Närmast Uppsala borde väl vara Thulo, men hur nära är frågan.

Fel sida Mälaren för min och Nifs del.
    Fel sida östersjön för min del. Men min pappa KANSKE har vägarna förbi där... Kan ju fråga han, vad har du där eller vad ska dit?
  • Nemia noj

JAG SLITER MITT HÅR PÅ DEN HÄR JÄKLA HUNDEN VI HAR!!! Hon har hoppat upp mot klädhängaren i hallen och på vägen ner, rivit sönder Ns nästan nya Pop regnställ både jackan och byxorna lyckades hon ha sönder, så pass att de bara var att kasta dom.... Gråter

• Nemia noj
    Ekorrfamiljen skrev 2010-08-13 23:35:57 följande:
    Ja, då hoppar jag på och säger att ser ni GRÖNA skaljackor (märke inte jätteviktigt) i strl. 110 så hojta till mig! Även skaljackor (färg oviktig) i strl. 80 och 86 samt skaloverall i de två senaste storlekarna är intressanta. Passau, har du kvar din så är jag intresserad.. *inboxar senare*

Kavat: Kul med namn på senaste sötisen! Skönt att allt går bra!!

Nemia: Usch så trist med kläderna.. Men skulle inte hundarna väck?
    Jo vi ska iaf lämna bort dom några mån, men pappa kunde inte ta Meya innan han sluta jobba, vilket han gö denna veckan. Men sen ska han få tummarna ur och ta sig hem oxå så han kan ta henne, jag vill inte att han har henne i sthlm pga olika orsaker.

Men nu är vi nog ganska överens om här hemma att sälja Dizel vare sig Novah e allergisk eller inte. För han har vart de BIG problemet här hemma. Det märker vi på Meya nu när hon är ensam. Men vi har inte bestämt till 100 % ännu, vi e ju 3 på att bestämma de.
  • Nemia noj
    Lokatt skrev 2010-08-15 18:04:58 följande:
    neima, jag har nog aldrig hört vilka hundar du har? och vad är problemet med de?
    Vi har en vit shäfer, omplaceringshund på 2 år, som vi köpte i Kalmar. Hon hette Stina när vi hämta henne men bytte ganska fort ut hennes namn till Meya, för hon mejar ner allt och mejar i sig allt
    Och så har vi Dizel, korsning BC/Kelpi o kanske någe mer. 3 år, hanhund, strittare, skäller o jagar en massa, och naffsa efter vår lilla grodan för några veckor sen.

Nu är vår groda på allergi utredning o då bestämde vi oss för att lämna iväg hundarna tills utredningen e klar iaf. Men nu blir de nog för gott för Dizels del. Då vi konstaterat att de flesta hyss som hittats på här i huset har vart han eller han tillsammans med Meya.

Tyvärr kan inte Meya lämnas ensam hemma längre, sen Dizel åkte, hon får panik o tuggar/river sönder dörrar o dörrkarmar, ricktigt bra på att få upp fönsterhaspar o smiter ut. De har nog med hennes uppväxt att göra.

MEYAS tidigare liv.
    http://www.bt.se/nyheter/ulricehamn/indraget-tillstand-for-kenneln-dar-hundarna-lever-i-misar(899719).gm
    http://www.ut.se/nyheter/allvarliga-brister-vid-hundkennel(857314).gm
    http://baksidanavhundvarlden.wordpress.com/2009/01/01/inblick-i-ett-vanvardsarende/
    http://www.bt.se/nyheter/ulricehamn/hundvalpar-levde-i-avforing-pa-kennel-i-ulricehamn(852570).gm

Ingen rolig historia hon har bakom sig tyvärr
  • Nemia noj
    Ekorrfamiljen skrev 2010-08-15 18:31:40 följande:
    Ja, men det är okej! Misstänker att den hade varit för liten för Vemund iaf.

Hurra! Imorgon börjar dagis igen!! Både vi och Vendel längtar. Nu har jag namnat så gott som varenda plagg han har (gick åt över 100 lappar!! ) och han ska få en ny Spiderman-ryggsäck att stoppa ner alla sina grejer i..

Nemia och Sarah: Gick det bra i lördags? Vad kostar en plats där? *måste bli av med saker*

Nu har de sista sommargästerna åkt, Tin är hemma igen och lugnet sänker sig över Visby.. Med dagisstarten lär vi få tid och ork att fixa lite hemma med, vilket är välbehövligt nu!!

Fröken Småland. Vilken söt samling "ögonstenar". Sådär pysslig var jag förr, innan jag blev sjuk och trött och med överaktiva istället för pysselsugna barn.
    Jo det gick skapligt, kom hem med 500 kr rikare än jag åkte dit, och handla då ändå akvarium och en trofast tripptrapp hylla med lådor, samt en tupperwear leksak, i nyskick orginalkartong. Skolgården. Har inte funnits på många år, så jag e nöjd. Synd att hon han sälja skolan och skolbussen mitt i vecka annars hade jag köpt de med
  • Nemia noj
    Nifelheim skrev 2010-08-16 22:35:31 följande:
    För att Karlssons rear ut denna: www.karlsson.se/Produkt/7340001709452/overall... för 74 :-
    E hade den förut och den har hållt riktigt bra mot regn o rusk. Finns upp till 104 tror jag.
    Men va snygg, finns den inte att beställa på internet??
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11