Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj

K*B*N, pratar del 11

Hej hallå alla. Var ett tag sen sist, har haft upp över öronen mycket här hemma.

I torsdags blev Novah dålig, vi gick påskmarchen och sen träffa vi några vänner på middag. På kvällen när vi kom hem kräktes Novah. Första tanken var magsjuka. Novah blev skit dålig ganska snabbt och i Lördags kvälls fick vi åka akut vid 21 tiden. Då hade hon sovit sen fredags morgonen, förutom dom få stunder hon vaknat kräkts, gråtit o somnat om.
    På lassis blev de prat om sondmatning, och kanyler sattes hit o dit. Prover togs som bekräfta att de inte var någon VKS eller magsjuka. Utan troligen har hon fått i sig något som hon inte tålt, och när kräkandet väl var igång kolapsa systemet.
    Idag har hon pigga på sig ganska bra, vart uppe i ca 2½ timma o lekt, vart vaken. Hon har fått i sig något lite mat och vätska, så sondmatningen slipper vi mest troligt.
    Nu väntar bara en massa provtagingar och allergi koller på BARN en tid framöver.
    Stackarn tappa 1 kg på 1 dygn, så de känns som en liten benget när man lyfter henne

Annars förutom tråkigheterna så har vi haft en trevlig påsk. En vän kom förbi med en korg full med påskmat och dom stora barnen har knapra godis för flera veckor fram

Nu ska jag bege mig mot staden för o plocka upp mannen min och hans kompis som kommer hem från en Riga kryssnig.

SARAH: Skriver lycka till med magen här om jag inte hinner kika in innan den kommer.

• Nemia noj

Hej hej tråden. Här e livet ett levande kaos som vanligt Men vi mår bra alla nu iaf. Novah märks av lite på magen ännu svajar från dag till dag men hon slapp sondmatas iaf.
    Väntar ännu på föl i hagen, hon var beräknad den 10 alltså i Lördags. Men vädret är väl för kallt för henne, va vet jag

SARAH: Hoppas  du ligger o snusar bebis nu, de e du väl värd. Hoppas allt går/gått bra.

MADDE: Vet inte mycket om hundar o sjukvård, men även jag har hört att choklad ska vara väldigt farligt för hundar så väl stor som liten o er pälsboll är ju mitt emellan. Så tycker nog oxå ni ska ringa Vet, Hoppas det går bra, han e ju så jäkla söt

Har inte läst mer än sista 2 sidorna sedan sidan 16 typ, så de får ja läsa ifatt en annan dag när jag inte e död innan 20.00..

• Nemia noj

Hej tråden, bra dag idag.

Mötes av ett litet nyfött stoföl i hagen i morse, på rangliga små ben. Allt har gått bra och hon är sååå söt.

Grattis SARAH med familj för lill sorken

• Nemia noj
    sarahl skrev 2010-04-14 15:36:06 följande:
    någon som har tips vid amningsproblem? har inte tillräckligt med mjölk!
    Ääum, har nog inga bra tips på de, ammade ju bara Novah o där fungera de direkt. Dom andra 2 gick inte.
    Men har hört/läst att man ska amma/pumpa lite o ofta för stimulansen att få igång de bättre. Men vet faktiskt inte om de stämmer o fungerar.
  • Nemia noj

Hallå i sommarvärmen, jag lever. Men är så himla upptagen med allt nu, hästar, barn semestrar etc så har inte haft en tanke på FL. Sorry
    Men nu kika jag in en sväng, har inte en aning om vad ni skrivit om på senaste, men får läsa ifatt lite sen.

• Nemia noj
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-08 10:31:38 följande:
    Snyft! Såg en fin BT Jogger tvillingvagn på blocket igår och frågade om den fanns kvar. Det gjorde den och jag satte igång operation övertalning för att få maken att gå med på att hämta hem den. Senare fick jag ett meddelande att den var såld. Jag kände igår när vi gick långpromenad (2,5 timme) att det skulle vara skönt med en tvillingvagn.. Eller hur? Man måste ju ha det.. (Säg ja!)

Hmm.. Nemia, du råkar inte ha någon på lut?
    Nepp tyvärr. Satt o titta på den på blocket, men har ju redan sagt att jag ska sluta så så får de bli.
    Fast jag råka köpa en Emmaljunga liggvagn från tidigt 70 tal i förrgår. Mellanblå mjukmanchester o gul insida. I nyskick. Så nöjd (Fast de hörde ni mig inte säga för jag skulle ju sluta hehe)
  • Nemia noj

Detta är orsaken till mitt FL avbrott Ganska ok ursäkt va, hehe. Hon är 100 % sjövild men så go .
    Ska bestämma hennes fullständiga namn nu, Hon heter ju Madicken men det ska dit ett namn före, så vi har att välja på Smiss Madicken eller Rosarve Madicken, va tycker ni?
  • Nemia noj
    Kavat skrev 2010-07-09 10:47:23 följande:
    Får vi komma och hälsa på skönheten? Är på ön men vet dock inte om vi hinner annatän på lördag i så fall. Underbar häst!
    Självklart får ni de Bara skoj med lite kaffe jäster. Fast nu på lördag e jag bara hemma efter 17, de e bakluckeloppis vid ga flyget i visby som jag ska vara med på, börja 10-15
  • Nemia noj
    Riskiflickan skrev 2010-07-09 12:23:53 följande:
    smiss madicken röstar jag på
    Thihi de tycker min man oxå, för hans företag heter Smiss åkeri
  • Nemia noj

Hej hej.

Ekorren: Nja loppisen gick väl så där, men de var underbart väder, dock alldeles för mycket folk, man vart lite snurrig. Och i början när de öppnade stod dom mest o stampa på varann, trängdes o skulle vara först, så dom intresserade tröttna o gick och dom som trängdes skulle ändå inget ha. Men framåt luch släpte de ganska bra. Dagen gick ihop sig iaf

Ovan på bilden, min nya kärlek En Emmaljunga tidigt 70 tal, i mjukmanchester, inge rost, inge solblekt eller skadad. Är så kär.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11