K*B*N, pratar del 11
Hej hallå alla. Var ett tag sen sist, har haft upp över öronen mycket här hemma.
I torsdags blev Novah dålig, vi gick påskmarchen och sen träffa vi några vänner på middag. På kvällen när vi kom hem kräktes Novah. Första tanken var magsjuka. Novah blev skit dålig ganska snabbt och i Lördags kvälls fick vi åka akut vid 21 tiden. Då hade hon sovit sen fredags morgonen, förutom dom få stunder hon vaknat kräkts, gråtit o somnat om.
På lassis blev de prat om sondmatning, och kanyler sattes hit o dit. Prover togs som bekräfta att de inte var någon VKS eller magsjuka. Utan troligen har hon fått i sig något som hon inte tålt, och när kräkandet väl var igång kolapsa systemet.
Idag har hon pigga på sig ganska bra, vart uppe i ca 2½ timma o lekt, vart vaken. Hon har fått i sig något lite mat och vätska, så sondmatningen slipper vi mest troligt.
Nu väntar bara en massa provtagingar och allergi koller på BARN en tid framöver.
Stackarn tappa 1 kg på 1 dygn, så de känns som en liten benget när man lyfter henne
Annars förutom tråkigheterna så har vi haft en trevlig påsk. En vän kom förbi med en korg full med påskmat och dom stora barnen har knapra godis för flera veckor fram
Nu ska jag bege mig mot staden för o plocka upp mannen min och hans kompis som kommer hem från en Riga kryssnig.
SARAH: Skriver lycka till med magen här om jag inte hinner kika in innan den kommer.