Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2011-01-09 20:56:34 följande:
    Happyn är en trevlig fyrhjuling. Vi kommer bra överrens men jag skulle verkligen vilja ha en klargrön eller lila klädsel! Om någon ser en hyfsat billig sådan så hojta till. Man kan ju köpa och klä om för att sälja vidare sen.
    haha jag har en happy med fuxia liggdelen och liam sittdelen, men säljer den inte.... Drömmer 

Beställde den ju innan Grodan föddes, då var vi ite överens, jag ville ha en blå liggdel de skulle ju bara bli en sork denna gång, och sambon ville ha en ljusrosa. Hur som blev de en ljusblå på beställningen. Men sen åkte vi till tittut och gjorde Ul, då tog vi osså reda på könet och fick helt klart ringa o ändra beställningen till en ljusrosa... Hmm så vart de med den sorken
    Men när vi sen fått hem vagnen och använt den ca 6 mån, så kom ju nya färgen fuxia på listorna och då sprang jag och beställde den istället. Så nu har vi den ståendes i väntan på ev fler barn? Fast de lär ju dröja. Annars får väl de bli till barnbarnen
  • Nemia noj
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-09 14:05:30 följande:
    Insåg chockad att ni är mitt sociala liv tjejer! Har bjudit in till Tupperwareparty idag och .. två kommer! Det blir väl så när man aldrig umgås irl med folk utan bara sitter och häckar vid datorn, men lite bittert var det ju. Jag får göra det till ett nyårslöfte att bli mer social helt enkelt, så här kan jag ju inte ha det!
    Ledsen Madde, har vart så uppe i flytten nu att jag inte haft något annat i huvudet, sover o äter dåligt gör ja med. Och så är HAN den där hemma nu sön-mån o fick hjälpa mig med flytten. Tror jag blir tokig galen och allt va de heter på han. Men men... Morrr.
  • Nemia noj
    Asereht skrev 2011-01-10 06:58:27 följande:
    Du får säkert en sork nästa gången med så du kan byta din lila sittdelsklädsel mot min fina blå.
    Men jag har redan en ljusblå sittdel oxå
  • Nemia noj
    zasata skrev 2011-01-10 09:07:17 följande:
    Uschvadjobbigt med lugninflmation! Krya på er!

Klart det är en bra idé..

Vad kostar ny Brio klädsel?
    1695 har jag för mig babyproffsen tog här på Gotland. Men sen brukar de ju gå få tag på nya på T ibland runt 500 kr.
  • Nemia noj

Zas: Om du tänker på min hemsida så är den www.nemia.se men jag har inte uppdatera den på gud vet när sist. Har inte haft riktigt tid eller ork till de.

Här flyter vardagen på, bor i lägenhet nu Trivs jättebra men stackars grabbar som får höra mina huliganera halv 6- 6 varje morgon, gräla o yla som stuckna grisar. Cool  Ännu mycket som ska rensas, plockas och flyttas rån gammla huset o hit, men de får vänta tills ekonomin tillåter de.

Nu ska jag strax ner i tvättstugan (som jag bara AVGUDAR) och boka tid, jämfört med vad jag haft innan, dåliga maskiner utan avlopp och utan annat än dörrar o stolar att hänga tvätt på så är detta himelriket, har praktiskt taget bott i tvättstuan i veckan när tjejerna vart på dagis hehe

Ha en trevlig dag tjejer.

• Nemia noj

Jäklar osså, N for omkull på stallplan o banga bakhuvudet i isen ordentligt, kom upp på benen o skrek hysteriskt nästan i panik av smärtan, nu 1 timma senare verkar hon ok med en ordentlig bula. Men nu sitter ja orolig istället, är det något ja ska hålla extra utkik efter under kvällen o natten, rädd att hon kanske slått sig ordentligt. Hon klaga på vägen hem att hon hade ont i pannan. Men hon föll baklänges o slog i bak, kan de bi bieffekter som sätter spår av värk i hela huvudet alt delar av huvudet?? Gråter

• Nemia noj

Hej hej tråden.
    Blev inget av Naomis omkull vältning, bara en bula i bakhuvudet, nu sitter dom här båda två skit förkylda istället Skrikandes
    Har haft en fullspäckad början av veckan, hinner ju knappt vända i lägenheten så är de dags åka igen, o kört tvätt rejs som en tok för o komma ifatt med tvätten, fattar inte hur man kan ha så mycket att tvätta som (håll i er) 8 sopsäckar med tvätt... Oskyldig 

Fick ett tråkigt telsamtal igår, dom som har vår hund klarar inte ut henne och nu är dom inte glada, kraven var att hon inte fick bli lämnad ens 1 min själv varken dag eller natt, för hon får ren skär panik och börjar sparra o gnaga sig igenom allt vad utgångar som finns, dörrar fönstrar etc där man kan komma ut. Och de just va som hänt.
    Att de ska vara så svårt hitta ett hem till henne, nu överväger jag starkt att ta hem henne, ha en trevlig vecka med henne o sen avsluta hennes liv vid vet. Känner att hon kommer bara bli en vandringspokal när folk upptäcker hennes behov och krav. Som vi aldrig haft problem med, men som jag inte kan ta nu  när jag sitter i en fjuttig 3a med 2 barn. har ite sovit en blund i natt, grubblat mig grå o rynkig o vänt varenda sten för o komma på en bra lösning. Inte nog med de kände ja att dom som har henne nu var lite otrevliga och trodde dom ägde henne redan typ. Dom ville inte lämna ifrån sig henne till mig, utan skulle hon lämnas skulle dom göra de till nästa ägare och de var ingen ide att fundera på betalt för henne för hon var ju inte värd en enda krona.. Gråter  Jag tycker hon är väl värd varenda krona jag lagt ner på henne o mycket mer. Blev riktigt stött av kommentaren. Dom ville jag skulle komma dit med hennes papper etc.
    så nu vet ja inte va jag ska göra, kunde jag o hade möjligheten hade jag tagit hem henne direkt och behålt henne, men de går ju inte Gråter

• Nemia noj

Z: Men huu kan dom inte typ skicka in kräk folket i ett rum så dom andra icke kräksjuka kan få vara ifred. Fi sjutton för sjukan. Trodde vi skulle få åka in ida, lill grodan har toppa febern i 3 dagar nu och vart helt röd flammig över hela kroppen, sen fick hon ett stor rött mäke på låren dubbla storleken som en 5 kr, så jag var helt säker på att hon åkt på borelia igen, men ida vart hon feber fri o märket verka lägga sig. Ja menar vem får borelia mitt i kallaste vintern? Eller?

• Nemia noj
    Lindadjo skrev 2011-01-23 10:09:16 följande:
    Har jag förstått + et rätt Gravid  grattis  Skål
  • Nemia noj
    zasata skrev 2011-01-23 13:30:59 följande:
    Jag är sugen på en emmaljunga.. Och sälja brion.. Om ni ser något. Säg gärna till. Sen när mina nya åkpåsarns kommer funderar jag på att göra mig av med denim elodie, vad tror ni man får för en ny? Eller bör man vänta?
    Jag har en E-ljunga som står en Classic i grå/grön färg, vet inte va färgen heter men den är enfärgad iaf, Jag har själv inte använt den, men hon jag köpte den av sa de var en 09a.  Dock finns de lite skönhetsfel på den, kan kolla närmare på de när jag har vägarna förbi gamla huset om de e intressant.
  • Nemia noj

Hjälp va ni skriver, jag har alltid 10-20 sidor tillbaka att läsa ikapp varje gång jag kommer in här

• Nemia noj

Hej hallå tjejer.

Har last ikapp typ 30 sidor nu, men en del kvar. Här hinner man inte med mycket, dagarna är fullbokade från tidigt till sent, och när man väl har tid orkar man inte sitta här.

Är de någon som är sugen på vagn så ska nästan alla mina säljas, även dockisarna, bara kika in på min hemsida. Har sagt upp lokalen, då de inte finns ekonomi för den, och måste få in pengar till räkningarna som ligger Kräks Bara inse att man inte kan ha en dyr hobby som ensamstående. blää.

Någon som vet ungefär hur mycket man får för en bärsjal? Tror de e en tricot slen eller va sjutton dom heter, lime grön. Har instruktionsboken någonstanns osså men vart vet ja inte än.

• Nemia noj
    zasata skrev 2011-01-30 20:14:42 följande:
    Jag har ingen säng :( ebba ligger och hostar i den, brukar det vara ömt vid migrän? Kan inte ens tvätta ansiktet? Är det bihålorna lär det väl hålla i ett tag, är jag hemma mer har jag nog inget jobb kvar snart. Och fotografering i morgon bitti..
    Mot bihålerna fick jag rinexin, dom fungerar toppen men är receptbelagda. Jag har haft problem m ycket med bihålerna.

När man lägger sig brukar de bli värre, täpper till o börjar bulta runt (under ögonen) näsan, och även över ögonen i pannan kan de dunka ganska rejält om man har kraftig bihåle inflammation, sen blir man tät, ögonen kan rinna.
    Böjer du dig framåt med huvudet så täpper de o dunkar ganska direkt osså.
    Sätta lätt tryck på kinderna bredvid näsan under ögonen gör ONT.

Migrän på mig iaf, så blir jag illamående alt kräks, får ont i ögonen och blir ljusskygg samt får en sju helvetes huvudvärk.
  • Nemia noj

Jag sitter här o surar, särbon skulle vart här kl 17... så jag mitt smarto tyckte va bra då slipper jag släpa med tjejerna i stallet för en gång skull, så jag mata dom o la dom vid 19, ännu ingen särbo i sikte vid 19 men ingen panik med stallet ännu heller, nu är kl halv 10 snart... Och ännu ingen särbo i sikte och nu tycker jag synd om hästarna.. Puckade jag som trodde ja kunde lita på han för en gångs skull...

• Nemia noj
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-20 19:20:40 följande:
    Najj hiuuuh! Jag hatar allt som har med vatten att göra hemmavid. EN stark anledning till att jag vill flytta härifrån är ju dammen på baksidan. Ett av de andra husen vi tittade på hade vatten i ett skåp (!) nere i källaren. Fatta min ångest om någon av ungarna öppnar det skåpet och trillar ner i vattnet. Har hittat andra jättefina hus på nätet, men de går fetbort om de har pool eller damm i trädgården. *hyperventilerar*
    Kan du inte börja baby och mini simma med pojkarna, jag gick ju med tjejerna på baby, mini simmet från Novah var 6 månader, och jag är evigt tacksam för att vi kasta bort dom pengarna på de, för 2 år sen ca trilla Naomi i en damm och hon lyckades själv ta sig till ytan och hålla fast i kanten som dom fått lära sig på babysimmet, hon var heller inte panikslagen när hon låg i vattnet. Men blev såklart rädd o ledsen när hon kom upp. Hade vi inte gått baby sim så tror ja inte hon hade tagit sig till kanten själv o då vet jag inte hur de hade gått

Hej tråden föresten. Har vart så mycket på sistone med allt. Sen åkte ja på halsfluss o över 40 graders feber, skit skoj... Skrikandes  Sådana stunder man hade uppskattat att man var 2, men men de var bara pina sig igenom o försöka underhålla barnen ändå.

Fundera lite på sälja Novahs EL scooter -09 i pro lime. Va kan man sätta ut den till för pris. Jag gav 2500 ca med fotsack. Och vi har knappt använt den, den har mest stått. Har 2 fotsack i pro lime plus en åkpåse i ruby red och regn skydd.
  • Nemia noj
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-03 21:17:03 följande:
    Nemia: Usch vilken upplevelse och vilken tur att ni gått på babysim!! Vi har inte råd att gå på babysim just nu, men Vendel ska få gå någon form av simskola i sommar iaf. Vi får väl se om Vemund får vara med och plaska. Hoppas det går bra med allt i nya lgh och nya livet. Går det bra för O?
    Jo de går bra för O, hon trivs i nya skolan och verkar ha fått en bra kompis. Sen klart hon saknar oss och självklart skulle min kurs ligga V10 nu när O har sportlov V10 så nu vet jag inte om jag får träffa henne iaf
    Men hon skulle nog iaf få träffa pappa min så då får hon iaf träffa en del av min släkt.

Lägenheten går toppen,  trivs jätte bra trots stökiga grannar, men dom får igen när dom minst anar de
  • Nemia noj
    zasata skrev 2011-03-03 21:20:34 följande:
    tycker dom ligger runt 1500 på blocket.
    Oj inte mer, känns ju lite tråkigt sälja den för 1500 när man gav nästan 2500 för den med 1 fotskydd, så köpte vi till ett fotskydd extra o åkpåse. Nja då får ja nog fundera på de ändå.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11