-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
*lägger sig i* Orange !!!bohusbebis skrev 2011-05-19 13:31:40 följande:AnPa, det går bra. Släng med det bara. Kanske blir nån mer regnig dag framöver... Har ju liksom kört in mig på Bee-dynan (funkar tydligen fint även i Swiften säger Sjukhusmamman). Annars har jag nåt UJ-mönster åxå... Har du nåt snyggt kantband? Har bara svart kvar nu... Skulle vara läckert att plocka upp nån av färgerna i tyget....
-
Prus: ja det hade varit skitsnyggt! Jag var förbi syaffären här i centrum (hon är lite konstig som har det btw) och hon hade bara massa dassiga färger, kom hem med ett grönt som iofs passade tyget men skar sig mot orange basen. Får leta vidare och skicka till bohus i ett brev i efterskott
-
det behövs förresten ca 2,5 meterAnPa skrev 2011-05-20 09:11:43 följande:Prus: ja det hade varit skitsnyggt! Jag var förbi syaffären här i centrum (hon är lite konstig som har det btw) och hon hade bara massa dassiga färger, kom hem med ett grönt som iofs passade tyget men skar sig mot orange basen. Får leta vidare och skicka till bohus i ett brev i efterskott
Hade en snutt orangegul som passar fint till gula sufflan men den var 5 cm för kort för mitt dynmönster. Har klippt till en lite mindre dyna som "ligger till sig".... kanske har den snutten kvar till ditt tyg... om den kanske kan passa. Isåfall blir din dyna lite "smalare" i vingarna, men det funkar fint åxå.
Men det vore snyggt att ta upp den där blå färgen, den passar nästan allt ju... -
Jag tror att det var någonting sånt jag köpte, hon räknade iaf, kanske att det var 2,3 men det spelar ju mindre roll eftersom att det var hemskt mot det orange.bohusbebis skrev 2011-05-20 09:15:15 följande:det behövs förresten ca 2,5 meter
Hade en snutt orangegul som passar fint till gula sufflan men den var 5 cm för kort för mitt dynmönster. Har klippt till en lite mindre dyna som "ligger till sig".... kanske har den snutten kvar till ditt tyg... om den kanske kan passa. Isåfall blir din dyna lite "smalare" i vingarna, men det funkar fint åxå.
Men det vore snyggt att ta upp den där blå färgen, den passar nästan allt ju...
Ja den blå är nästan lite 501-80tal-jeans färg, väldigt fin! -
Kom på en till sak, hur mycket av tyget behöver du, har en hel del och tänker att det är dumt att skicka allt då paketet blir så tungtAnPa skrev 2011-05-20 10:01:01 följande:Jag tror att det var någonting sånt jag köpte, hon räknade iaf, kanske att det var 2,3 men det spelar ju mindre roll eftersom att det var hemskt mot det orange.
Ja den blå är nästan lite 501-80tal-jeans färg, väldigt fin! -
Ca 1 meter "högt" och 50 cm brett... Men tänk på att välja en del av mönstret så det blir snyggt på dynan. Har du nån annan dyna så kan du ju lägga på den och måtta ut lite grovt så att du kan se hur det ser ut (det svart/grå/gula la jag lite på snedden för att de gula plupparna snyggt och att "grenarna" inte skulle kännas statiska)AnPa skrev 2011-05-20 10:01:42 följande:Kom på en till sak, hur mycket av tyget behöver du, har en hel del och tänker att det är dumt att skicka allt då paketet blir så tungt
-
Har klippt till tyget nu och tryckt ner i varukorgen, sprang iväg och köpte tejp också när V sovbohusbebis skrev 2011-05-20 10:09:32 följande:Ca 1 meter "högt" och 50 cm brett... Men tänk på att välja en del av mönstret så det blir snyggt på dynan. Har du nån annan dyna så kan du ju lägga på den och måtta ut lite grovt så att du kan se hur det ser ut (det svart/grå/gula la jag lite på snedden för att de gula plupparna snyggt och att "grenarna" inte skulle kännas statiska)
Tycker att det här är väldigt spännande *biter på naglarna* -
Jag också!AnPa skrev 2011-05-20 11:23:47 följande:Tycker att det här är väldigt spännande *biter på naglarna*
-
Ja, nu var jag ju jäkligt smart som skrev så där
Trodde jag var i slutna tråden *slår mig själv hårt i huvudet* Jag har anmält inlägget så det tas nog bort snart, var snälla och citera inte inlägget.
Skriver i slutna tråden istället -
frk småland... blev ju jättenyfiken ju... laddade tom ner itunes (som jag visst inte har hunnit få in i denna dator)
men jag rensar min interna hårddisk, no worries... (dessutom orkade jag inte uppdatera nåt grafikkort eller vad det var utan bara klickade bort itunesladdningen åxå)